Hvor lidt kan de klare sig med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

621 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. november 2010

Mathilde

Og hvor længe?

Celina (16mdr) har altid været dårlig til at spise og altid lagt i den lave ende mht. vægt. Siden fredag middag har hun spist MEGET lidt....

Hun kastede op fredag aften, men har ellers ikke fejlet noget.

Fx igår spiste hun 5-6 bidder rundstykke med smør, 2 bidder rugbrød, med kødpålæg og lidt ærter og majs til aften + 1 lille bid kartoffel. I dag ser det ligesådan ud

Hun sover meget mere end hun plejer, men er glad og tilpas når hun er vågen. Hun har våde bleer, men ikke så mange som hun plejer.

Jer med småtspisende børn, hvad klarer jeres børn sig med?

Knus Mathilde, der heldigvis stadig ammer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2010

Pige2009

Laura spiste igår en portion havregrød til morgenmad, 2 ryttere rugbrød til frokost, 4 skefulde lasagne til aften. Hun klarer sig fint, men er også en meget slank pige...

Anmeld

21. november 2010

Eliza/lykke

Min søn på 10 år spiste ikke meget, da han var lille. Og vi har vist fået en mere af slagsen. Elizabeth (6½ mrd) spiser heller ikke meget.

Men - det du beskriver er dog under, hvad Patrick spiste den gang. Jeg ville nok lige se tiden an, fordi du skriver at hun sover mere.... og i den alder sover de jo ca. 3 timer til middagslur ellers kun om natten. Det er jo forskelligt, men en tommefingre regel.

Vi fik afvide, at vi skulle holde øje med det, når Patrick sov mere og ikke spiste ret meget. Han havde mave virus ret tit den gang. Og vi skulle se tiden an med henblik på om han var afkræftet, fordi han ikke spiste så meget - dermed sover mere.

Men jeg vil ikke bekymre mig - hun spiser fordelt på dagen, drikke fint og er glad. Så burde der ikke være noget - og pludselig tager hun for sig af retterne igen.

KNUS

Anmeld

21. november 2010

Mor til Frederic og Freya

Mathilde skriver:

Og hvor længe?

Celina (16mdr) har altid været dårlig til at spise og altid lagt i den lave ende mht. vægt. Siden fredag middag har hun spist MEGET lidt....

Hun kastede op fredag aften, men har ellers ikke fejlet noget.

Fx igår spiste hun 5-6 bidder rundstykke med smør, 2 bidder rugbrød, med kødpålæg og lidt ærter og majs til aften + 1 lille bid kartoffel. I dag ser det ligesådan ud

Hun sover meget mere end hun plejer, men er glad og tilpas når hun er vågen. Hun har våde bleer, men ikke så mange som hun plejer.

Jer med småtspisende børn, hvad klarer jeres børn sig med?

Knus Mathilde, der heldigvis stadig ammer!

Hejsa.

Selvom hun ikke virker synligt syg kan hun jo sagtens stadig være dårlig.

Hvis det er et snert af influenza har hun vel også en smule kvalme mm. Bare hun drikker - drikker - drikker. Alt er tilladt og i slemme tilfælde kan en forstøver med vand også være en måde at give væske på.

Der er bare mega meget i luften for tiden, 7-9-13 har det ikke ramt os endnu - intet af det...

Frederic har altid lagt i den lave kurve i vægt og den højeste kurve i højde. 

Her har hans lave madindtag dog begyndt at påvirke ham fysisk. Han er gået i stå i vækst - helt i stå.. Men han har også altid haft svært ved mad - viser ingen sult - ikke tåle tilsætnings stoffer og har i over 1 år fået aff pulver og fulgt på børne amb hver 2. mdr. 

Han sover også 17 timer i døgnet og har lige taget 3 timer til middag. Han blev vækket kl 8 og lagt ud 11.45 og først vågnet nu her lidt over 3. 

Han er snart 27 mdr og har taget 900 g på siden han var 8 mdr.

Her kan han klare sig med det samme du skriver - mere - eller mindre i flere uger.

Anmeld

21. november 2010

Tulle28

Baagøe skriver:

Laura spiste igår en portion havregrød til morgenmad, 2 ryttere rugbrød til frokost, 4 skefulde lasagne til aften. Hun klarer sig fint, men er også en meget slank pige...

He he... Undskyld mit dumme spørgsmål;-) Men nu har jeg tænkt og tænkt, og jeg kan simpelthen ikke komme på, hvad en "rytter" er? Er det en rundenom?

Knus den dumme, dumme Tulle:-)

Anmeld

21. november 2010

Pige2009

Tulle28 skriver:

He he... Undskyld mit dumme spørgsmål;-) Men nu har jeg tænkt og tænkt, og jeg kan simpelthen ikke komme på, hvad en "rytter" er? Er det en rundenom?

Knus den dumme, dumme Tulle:-)

Du er sød Nej - jeg skærer Lauras kvarte stykker rugbrød ud i 9 små bidder og en bid er en rytter

Anmeld

22. november 2010

Mathilde

Mange tak for svar!

Det er rart at vide, at de kan klare sig længe med meget lidt mad. Hun drikker fint, så det er godt

Hun har ikke haft feber, haft dårlig mave og lign. men derfor kan hun selvfølgelig godt have lidt influenza.

Jeg må se tiden an. Det ligner hende i hvert fald ikke at være så træt og sove så meget som hun gør nu. Hun plejer at sove mindre end gennemsnittet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.