majs-grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

702 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. november 2010

NoName

hej...

kæresten og jeg kom til at snskke om om grød lavet på mme og majsmel må fryses?? så man an lave en større portion og fryse ned i mindre, og ta op når man skal bruge det og så varme i micro...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2010

jannebjerre

ehmmm i princippet kan du jo godt - men hvorfor?? Det tager jo ingen tid at lave" src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" />

Derudover må du ikk putte MME i førend den skal spises...

Anmeld

19. november 2010

NoName

jannebjerre skriver:

ehmmm i princippet kan du jo godt - men hvorfor?? Det tager jo ingen tid at lave" src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" />

Derudover må du ikk putte MME i førend den skal spises...

når mme ikke må kommes i før den skal apises, så kan man vel ikke fryse det ned???

Anmeld

19. november 2010

jannebjerre

Hmm...jo jeg lavede den jo bare på vand og så puttede jeg MME i svarende til den mængde vand der var i...

Du må jo ikk koge MME'en, så forsvinder mange af næringsstofferne...

Anmeld

19. november 2010

Mette.

noname skriver:

når mme ikke må kommes i før den skal apises, så kan man vel ikke fryse det ned???

Det kan den, hvis du laver den på vand og putter MME pulver i inden servering.

Je laver af 90 ML vand, 1 god tsk. mel (majs eller ris), når det er kogt op og afkølet lidt, tilføjer jeg 3 skeer MME pulver, så der ialt bliver cirka 1 dl grød.

På den måde kan du jo fryse grøden også tage den op, varme den til spise-temperatur også putte MME pulver i.

Anmeld

19. november 2010

NoName

Mette. skriver:

Det kan den, hvis du laver den på vand og putter MME pulver i inden servering.

Je laver af 90 ML vand, 1 god tsk. mel (majs eller ris), når det er kogt op og afkølet lidt, tilføjer jeg 3 skeer MME pulver, så der ialt bliver cirka 1 dl grød.

På den måde kan du jo fryse grøden også tage den op, varme den til spise-temperatur også putte MME pulver i.

der kan man bare se....

jeg er nybegynder, det var jeg slet ikke klar over, jeg ammer fuldt endnu, men det er jo rart at vide når man skal til det der grød ræs, det kommer jo på et tidspunkt inden så længe

Anmeld

19. november 2010

Mor til L&S

noname skriver:

hej...

kæresten og jeg kom til at snskke om om grød lavet på mme og majsmel må fryses?? så man an lave en større portion og fryse ned i mindre, og ta op når man skal bruge det og så varme i micro...

Mme må ikke fryses... men det er da nemt og hurtigt at lave. Jeg lavede en frisk portion hver dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.