Hej piger (m/k)
Ja jeg kan fornemme at der er mange herinde hvis hjerter banker for de kære små dyr, så nu prøver jeg lige at lægge min historie herind.
Sagen er den at min mors nabo lider af at samle på dyr (katte) og det betyder at hun nu har 8-11 katte indendørs. Dette har resulteret i at hendes ene kat simpelthen gik hjemmefra da det var for meget af det gode, så den stod en dag i min mors stue. Min mor har i forvejen 4 katte, men lille Rasmus (som altså er en hunkat) var så kælen og sød, at hun overgav sig.
Så fik min mors anden hunkat killinger, og derfra var Rasmus IKKE velkommen (altså ifølge hunkatten) så nu var Rasmus hjemløs, og min mor har sat mad og vand ud til den hele sidste vinter. Min mor har flere gange talt med naboen som jo er den egentlige ejer, men hun sætter ikke mad ud til den og sørger heller ikke for et sted den kan sove i fred.
Min mor bliver nødt til at sige fra, da hun bliver meget påvirket af hele situationen.
Så nu er min bøn: Er der nogen som vil åbne deres hjerte og hjem for denne overskønne kat. Hun er virkelig sød og kælen, og går altid med på tur når min mor lufter sin (og naboens) hund.
Jeg har ingen mulighed for at tage den desværre, og der er ingen i min omgangskreds der vil. Så næste skridt er at skulle køre den på internat hvilket vil koste mig 500 kr. Og det gjorde jeg gerne hvis jeg kunne, men en kontanthjælp tillader det ikke.
Det skal dog lige siges at Rasmus er nu vant til at være ude hele tiden, og det er derfor ikke en mulighed at gøre hende til en indekat.
Jeg ønsker bare så meget at lille Rasmus får et hjem hvor hun kan få lov til at nyde livet. Om det så bliver som staldkat, det betyder ikke noget. Bare hun kan få mad og en varm seng, og måske et nus i ny og næ.
Jeg kan godt sætte et billede ind på et tidspunkt, men da katten tit er væk nogle dage af gangen, kan jeg ikke lige sige hvornår det er muligt.
Skriv endelig hvis du er interesseret eller kender nogen der er