Skruen uden ende :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

671 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. november 2010

Karo

Torsdag i sidste uge blev Ida forkølet og begyndte derfor at sove meget uroligt om natten. Hun kunne vågne og bare skrige og skirge og lige meget hvad jeg gjorde var det bare ikke godt nok. Efter 2 dage med næsten ingen natte søvn opdagede vi at hun havde fået en tand. Jeg havde slet ikke tænkt over at der var tænder´på vej. Marcus var 11 måneder før han fik sin første tand og derfor regnede jeg ikke med tænder fra Ida forløbig. Nå, men hun begyndte så at sove lidt bedre, hun vågnede stadig om natten men nu var hun idet mindste til at ligge igen.

Igår nat startede hun så igen Hun hylede og skreg og kl. lidt i 5 besluttede hun sig for ikke at ville sove mere. Jeg var derfor ikke meget værd igår og da vi skulle have været oppe og besøge Pernille og Silja måtte jeg aflyse Igår gik dagen så med at holde Ida vågen så meget som muligt. Problemet er at når hun ikke sover om natten så gør hun det om dagen og så bytter hun om på nat og dag. Igår var for mig en meget lang dag, men det lykkes mig at holde hende vågen, så hun sov det samme i løbet af dagen som hun plejer. Jeg puttede Ida kl. halv 8 og da hun var meget træt så jeg frem til en god nats søvn.

Men, klokken lidt i et vågnede jeg af at hun bare skreg og skreg igen. Jeg gik over for at tage hende op og så at hun havde brækket sig ud i hele sengen. Alt var smurt ind, også Ida. Hun havde det alle vejne, så Martin og jeg måtte skifte sengetøj give hende rent tøj på og lige køre håret over med en klud. Ida selv skreg og skreg bare og derfor lagde jeg hende til brystet. Hun faldt til ro og Martinog jeg besluttede os for at hun kunne ligge og sove melle os resten af natten. Der gik dog ikke mere end 5 minutter før hun begyndte at kaste op igen. Så måtte vi starte forfra med at skifte sengetøj og igen skreg og skreg hun bare. Jeg fik hende til at falde til ro og lagde hende så igen, og igen vågnede hun kort tid efter hvor hun kastede op igen. Jeg ringede til vagtlægen da jeg var urolig, men han mener at hun har fået en mavevirus og at vi bare skulle se tiden an. Ida blev så lagt igen og faldt denne gang rigtigt i søvn. Men jeg kunne simpelthen ikke sove, Jeg lå og lyttede efter om hun trak vejret og da jeg endelig faldt i søvn blev jeg ved med at vågne for at tjecke om hun er okay.

Jeg er simpelthen så træt efterhånde at jeg knap kan hænge sammen. Marcus er også inde i en dårlig periode iøjeblikket Han er komplet umulig og slår og kaster sig på joderen og vil absolut ingen ting. Vi har snakket lidt om om han reagere på alt det her med Ida, men det er simpelthen ikke til at blive klog på . Imorges var han helt umulig og da Martin afleverede han i vuggestuen havde han bare skabt sig helt vildt.

Så her sidder jeg og tør ikke ligge mig til at sove da jeg er bange for at Ida skal blive kvalt i sit eget bræk og venter på om vuggestuen ringer og ber mig om at hente Marcus.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2010

msax

stakkels lille put - men næsten endnu mere stakkels mor...

Jeg håber Ida snart får det bedre og Marcus falder til ro igen, så du kan få lidt velfortjent søvn. Jeg kan ikke komme med nogen kloge ord om hvad du skal gøre, men bare fortælle at jeg har ondt af dig og virkelig håber det snart vender, så skruen skruer den rette vej igen - frem mod december med hygge og smil.

SMIL fra mette

Anmeld

19. november 2010

Skouboe

Nååårh din stakkel - jeg ved hvordan det føles at prøve at fungere på minus søvn.

Hvis det kan trøste lidt, var jeg til baby-førstehjælp for ikke så lang tid siden, og ham underviseren fortalte at det er MEGET sjældent babyer bliver kvalt i deres eget bræk, og de få gange han havde hørt om det, var det helt nyfødte og som regel født for tidligt børn, og han har kørt som ambulancefører i Kbh. de sidste 10 år. Han havde ALDRIG selv oplevet noget der bare var i nærheden.

Han forklarede at hvis vi var urolige for det, skulle vi lægge børnene til at sove på siden, evt. med en sammenrullet stofble foran maven, men børn der er ældre end et par måneder, har samme reflekser som voksne, så de skal nok gøre opmærksom hvis der er noget galt.

Da Freja var mindre og vågnede skrigende, var det ofte fordi hun ikke kunne få vejret pga. snot. Hun var faldet i søvn med halvåben mund og så var næsen stoppet. Så lukkede hun munden om sutten, og så havde vi balladen - hun kunne ikke få vejret. Saltvand og sørg for at hun sover med hovedet hævet - helst 10 cm mindst - det hjælper rigtigt meget.

Held & lykke og god bedring

Anmeld

19. november 2010

anna-jonas

Åhhh.................lille Ida, og stakkels mor. Jeg håber at i får sovet begge to, så weekenden kan blive fyldt med hygge og overskud.

Knus Mette

Anmeld

19. november 2010

Karo

Skouboe skriver:

Nååårh din stakkel - jeg ved hvordan det føles at prøve at fungere på minus søvn.

Hvis det kan trøste lidt, var jeg til baby-førstehjælp for ikke så lang tid siden, og ham underviseren fortalte at det er MEGET sjældent babyer bliver kvalt i deres eget bræk, og de få gange han havde hørt om det, var det helt nyfødte og som regel født for tidligt børn, og han har kørt som ambulancefører i Kbh. de sidste 10 år. Han havde ALDRIG selv oplevet noget der bare var i nærheden.

Han forklarede at hvis vi var urolige for det, skulle vi lægge børnene til at sove på siden, evt. med en sammenrullet stofble foran maven, men børn der er ældre end et par måneder, har samme reflekser som voksne, så de skal nok gøre opmærksom hvis der er noget galt.

Da Freja var mindre og vågnede skrigende, var det ofte fordi hun ikke kunne få vejret pga. snot. Hun var faldet i søvn med halvåben mund og så var næsen stoppet. Så lukkede hun munden om sutten, og så havde vi balladen - hun kunne ikke få vejret. Saltvand og sørg for at hun sover med hovedet hævet - helst 10 cm mindst - det hjælper rigtigt meget.

Held & lykke og god bedring

Hun sover allerede med hovedet hævet og får også saltdråber, men jeg syndes bare ikke det hjælper

Grunden til jeg er så nervøs med hensyn til bræk er at et par på mine forældres vej mistede deres pige som blev kvalt i sit eget bræk Det var mens jeg var gravid med Ida. Min mor var ude og gå med deres hunde da ambulancer og politibiler kom drønende ned af vejen op holdet foran huset (ligger 4 huse fra mine forældre). Pigen var 2 år gammel og havde influensa. Iløbet af natten havde hun kastet op, og næste morgen fandt moren hende død.

Anmeld

19. november 2010

Milka

jeg føler med dig katja, du kan tro jeg kender det med natlige opkastninger – og senge og børn der er smurt ind i bræk

at stå og skifte sengetøj og vaske børn af i nattens mulm og mørke er bare det værste!! og som du også skriver får man ikke selv sovet en skid efterfølgende fordi man er så bange for det sker igen.

faktsk var vores sidste omgang så slem (og varede så længe) at nu, hvis der er nogen der begynder at græde om natten, så tror jeg altid det er fordi de brækker sig

rigtig god bedring. håber i andre slipper ...

Anmeld

19. november 2010

Vingummien

Puha nogle dage, og hvor er det synd for Ida

Håber snart at det hele går bedre og du kan få noget søvn igen

Anmeld

19. november 2010

Barbamama

åh det er bare så hårdt med syge børn. Jeg venter også og ser om Carla er ved at blive syg. Hun har kastet op i dagplejen i dag og Casper hentede hende men der har ikke været mere her i dag.... Så nu håber jeg det bare var det. Det er da også hårdt for jer når Marcus reagerer på at hun er syg.... Kan kun forestille mig hvor hårdt det er med to børn. Sender dig et stort kram og håber ikke der bliver mere opkast. Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.