De fleste børn vil nå at falde ned fra MANGE steder inden de bliver voksne... men oftest sker der ikke noget alvorligt. Når voksne falder bliver vi bange og blive helt stive i kroppen, hvilket er dumt, for så slår man sig. Men børn er ikke bange - i hvert fald ikke i samme grad, så derfor slår de sig ikke... Jeg tog ekstremt mange styrt som barn - faldt bl.a. ned tre meter fra et træ, børstede bladene af og kravlede op igen...
Vi har også nogle gange måtte bide tænderne sammen når vores søn på nu 3½ år har kravlet op alle mulige steder. Det er ikke altid sjovt når de står to meter oppe på et eller andet tårn, men han er aldrig kommet galt afsted (7-9-13). Jeg prøver at lade ham få lov (hans far er lidt værre, men de er alle så pokkers forsigtige i hans familie), også da han var 1 år, og nu også hans lillebror på 8 mdr...
Jeg ville ikke være bange for sådan et legetårn i vuggestuen. faktisk er der også et ret højt tårn på legepladsen, i den institution min store søn går i, hvor lillebror skal starte lige om lidt... regner med at de har styr på det 
Anmeld