Hvad delen gør jeg (vuggestue problem)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

708 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. august 2008

Christinahr

Jeg prøver at gøre det kort og ikke inviklet .

En onsdag i foråret var vuggestuen på tur. Havde fået af vide både fredagen inden og dagen før at Aia IKKE skulle med. Jeg afl kl kvart i ni og fortæller min mor henter hende kl halv to. Da min mor ankommer er der ikke et øje at se og institutionen er lukket. Der er ikke efterladt et nr eller noget. Min mor venter i tre kvarter før de kommer - de har i sidste øjeblik besluttet at tage Aia med da hun var den eneste lille der var ankommet - de havde bare glemt (???) at ringe til mig eller faren. Derudover havde Aia på 15 mdr siddet spændt fast med hoftesele selvom der er krav om at de skal side i en godkendt stol. Den dag mistede jeg meget tilid til en vuggestue vi ellers har været rigtig glade for.

Jeg forsøgte dagen efter at finde ud af hvad der gik galt, men det var som at møde en mur.

Vi forsøger ligesom at gleme situationen og alle kan jo lave en fejl, men synes nu stadig vi har en acceptabel grund til vi ikke ønsker de køre med hende - de har i vores øjne svigtet en gang.

De har efterfølgende været på en tur, der bestod i de kørte til skovsøen og fik is, slik og sodavand - sodavand tænkte jeg, hun er halvandet hvad delen skal hun nu have det for. Det gjorde ikke min kærlighed til vuggestuen større.

Vi har fra starten vist at institutionen skulle under renovation så i fredags får vi af vide at fra mandag d 25 skal de i nye lokaler - ihvertfald frem til jul. Jeg regnede med jeg bare kan afl hende i de nye lokaler men nej. Bussen inkl pædagogerne kører først fra den gamle vuggestue kl ni. Så vi kan altså ikke undgå hun skal køre med bus med dem hver dag for de ankommer først kl halv ti. Dvs fra mig og Aia kører hjemmefra til hun får sit overtøj af går der en time

Det kan da ikke passe tænker jeg og snakker med pædogogerne. Men jo ellers kan deres skemaer ikke gå op. Grunden til de køre så sent er at de forældre med skolebørn der skal afl kl 8 skal have en chance for at nå det hele... HALLO, der er ialt 35 børn hvoraf de tre af børnene har forældre hvor begge arbejder eller går i skole. Så mon ikke der var mere hensigtsmæssigt at ta hensyn til de få der arbejder - for en forældre kan vel gå i skolen og en i vuggestuen tænker jeg.

Så nu prøver jeg på anden dag at komme igennem til kommunen. Indtil videre har jeg snakket med en dame der har sendt mig videre til en der skulle vide noget, men ellers kunne jeg jo bare melde mit barn ud og håbe på at jeg snart kunne få noget andet

Det er et problem allerede fra torsdag morgen da jeg netop har modtaget et brev hvori der står at de tager på tur torsdag og de håber at forældrene vil holde dem hjemme fredag da de skal flytte. De har stadig kørselstilladelsen liggende i vuggestuen, men kan jeg tillade mig at sige jeg vil have den igen to dage før jeg ved de skal på tur og når de fra mandag skal køre i bus hverdag?

Jeg kan simpelthen ikke se nogen løsning. De kan da ikke nægte at passe mit barn hvis hun ikke må køre med bus kan de?

Jeg er hormonel, tudefærdig og bare virkelig arrig. Hvad fanden kan jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2008

Stumpen

Jeg kan godt huske den tidligere episode og efter min mening overreagere du mht. bussen... Der findes mennesker i dette land uden bil og som er nød til at bruge den offentlige transport og der er ikke autostole i busser og tog.. Ingen børn bliver fastspændt i en bus -om de så er 2, 6 eller 13 år -selvom loven siger at alle børn under 15 skal være forsvarlig fastspændt I BILEN..

Mht. sodavand, så undre det mig at de servere det, da det bliver mere og mere normalt at man får sundt i institutionerne.. Så kan godt forstå at du sætter spørgsmålstegn..
(H) Anja..

Anmeld

20. august 2008

Christinahr

Det er som sådan heller ikke lige den ene situation kun, det er bare den der ligesom har startet det hele. Selvfølgelig kan man lave fejl, men det er ligeså meget måden det hele er takle på.

Jeg synes der er så mange ting i dn vuggestue efterhånden der bare pisser mig af - og jeg synes ellers ikke jeg er sippet eller besværlig. Jeg vil bare gerne kunne hente og bringe mit barn og være sikker på de passer ordetlligt på mit barn i den forstand at de gør hvad der er mest hensigtsmæssigt og følger de regler kommunen selv har sat op.

Anmeld

20. august 2008

Skovurt

Umiddelbart vil jeg da sige nej til at de kan nægte at passe jeres barn hvis du vælger at inddrage kørselstilladelsen - MEN jeg tror de er i deres fulde ret til at sige at så må i selv sørge for at bringe Aia til det nye sted efter 9.30.
Men sådan som jeg lige forstår det, så er det ikke i sig selv det at hun skal til at køre i bus, men det at jeres tillid til institutionen er væk? - hvis det er tilfældet så ville jeg da hurtigt sørge for at få tilliden rettet op - ved f.eks. at gå ned og snakke med dem. For selvfølgelig er ingen forældre trygge ved at efterlade sine børn et sted hvor man har mistillid til deres pasningsevner.

Jeg har slet ingen fantastiske løsninger for jer, men jeg tror jeg må tilslutte mig damen fra kommunen, og sige at - så må i søge efter en anden plads til Aia; Hvis ikke i har det godt med at aflevere hende hvor hun er nu; og ikke - i samarbejde med institutionen - kan finde en løsning, så er det eneste rigtigt at finde en anden plads - efter min mening.

Anmeld

20. august 2008

finkedinke

Jeg tror umiddlebart at du skulle overveje om ikke du skulle få din datter flyttet. Som en anden også skriver virker det som om du overordent set har mistet tilliden til vuggestuen.
Med hensyn til den der med at bussen venter på skolebørnenes forældre, det ville jeg som forældre sætte stor pris på. Hos os (og flere vi kender) kan det ikke lade sig gøre at forældrene afleverer et barn hver, bl.a. fordi det er sådan at den ene forælder møder tidligt og slet ikke kan aflevere, eller har man har flere end to børn er der alligevel en forælder der skal flere steder.

Hvad der sker hvis du trækker køretilladelsen tilbage ved jeg reelt ikke. Men du kan vel i værste tilfælde blive stemplet som usamarbejdsvillig og så bliver det ikke nemmere for dig at komme igennem med noget.

Jeg ville heller ikke være vild med at sende mit barn med bus. Men jeg undersøgte det selv da dagplejen hos os ville bruge busser jævnligt. Det blev dog opgivet af andre grunde. Men risikoen ved en bus er altså meget lille. Prøv evt . at kontakte rådet for større færdselssikkerhed.
Vi fik envidere at vide fra dagplejen at hvis forældrene stillede med en autostol der kunne fastgøres i en hoftesele i bussen ville man anvende den. Er det en mulighed du kunne leve med?

Jeg håber du finder en løsning:)
Berith

Anmeld

20. august 2008

Christinahr

Tak for jeres svar.

Desværre er der rigtig store pasningsproblemer i Odense og hun bliver derfor allerede nu passet uden for sit distrikt. Hun har stået på ventelidste til institutioner i distriktet siden 1 jan 08 -men tror ikke hun får noget inden hun skal i børnehave. De er begyndt nogen steder at sende børn i børnhave som 2 årige fordi de mangler vuggestue pladser. Dagplejen i kommunene har gennem de sidste par opbygget sig et meget meget dårligt rygte, hvilket giver støre pres på vuggestuerne.

Så jeg ville meget geren have hende flyttet men det kan ikke lade sig gøre.

Jeg ved godt det ikke er det mest arbejdsvillige at sidde sig på tværs, men de lytter bare ikke.
Aia er ud af 35 børn det eneste med dansk baggrund, alle andre har en etnisk anden baggrund. Mange af forældrene snakker ikke dansk og om man vil det eller ej er den danske og udenlandske måde at se på daginstitution ikke ens. Dvs at en mor der ikke snakker dansk, brokker sig ikke, men følger bare den daglige gang. Samtigdig har kun 3 (inkl Aia) børn forældre der begge arbejder. Igen betyder det at det er en meget lille del det vil være et problem for at de vil lukke institutionen - igen står man ret alene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.