Jeg prøver at gøre det kort og ikke inviklet .
En onsdag i foråret var vuggestuen på tur. Havde fået af vide både fredagen inden og dagen før at Aia IKKE skulle med. Jeg afl kl kvart i ni og fortæller min mor henter hende kl halv to. Da min mor ankommer er der ikke et øje at se og institutionen er lukket. Der er ikke efterladt et nr eller noget. Min mor venter i tre kvarter før de kommer - de har i sidste øjeblik besluttet at tage Aia med da hun var den eneste lille der var ankommet - de havde bare glemt (???) at ringe til mig eller faren. Derudover havde Aia på 15 mdr siddet spændt fast med hoftesele selvom der er krav om at de skal side i en godkendt stol. Den dag mistede jeg meget tilid til en vuggestue vi ellers har været rigtig glade for.
Jeg forsøgte dagen efter at finde ud af hvad der gik galt, men det var som at møde en mur.
Vi forsøger ligesom at gleme situationen og alle kan jo lave en fejl, men synes nu stadig vi har en acceptabel grund til vi ikke ønsker de køre med hende - de har i vores øjne svigtet en gang.
De har efterfølgende været på en tur, der bestod i de kørte til skovsøen og fik is, slik og sodavand - sodavand tænkte jeg, hun er halvandet hvad delen skal hun nu have det for. Det gjorde ikke min kærlighed til vuggestuen større.
Vi har fra starten vist at institutionen skulle under renovation så i fredags får vi af vide at fra mandag d 25 skal de i nye lokaler - ihvertfald frem til jul. Jeg regnede med jeg bare kan afl hende i de nye lokaler men nej. Bussen inkl pædagogerne kører først fra den gamle vuggestue kl ni. Så vi kan altså ikke undgå hun skal køre med bus med dem hver dag for de ankommer først kl halv ti. Dvs fra mig og Aia kører hjemmefra til hun får sit overtøj af går der en time
Det kan da ikke passe tænker jeg og snakker med pædogogerne. Men jo ellers kan deres skemaer ikke gå op. Grunden til de køre så sent er at de forældre med skolebørn der skal afl kl 8 skal have en chance for at nå det hele... HALLO, der er ialt 35 børn hvoraf de tre af børnene har forældre hvor begge arbejder eller går i skole. Så mon ikke der var mere hensigtsmæssigt at ta hensyn til de få der arbejder - for en forældre kan vel gå i skolen og en i vuggestuen tænker jeg.
Så nu prøver jeg på anden dag at komme igennem til kommunen. Indtil videre har jeg snakket med en dame der har sendt mig videre til en der skulle vide noget, men ellers kunne jeg jo bare melde mit barn ud og håbe på at jeg snart kunne få noget andet
Det er et problem allerede fra torsdag morgen da jeg netop har modtaget et brev hvori der står at de tager på tur torsdag og de håber at forældrene vil holde dem hjemme fredag da de skal flytte. De har stadig kørselstilladelsen liggende i vuggestuen, men kan jeg tillade mig at sige jeg vil have den igen to dage før jeg ved de skal på tur og når de fra mandag skal køre i bus hverdag?
Jeg kan simpelthen ikke se nogen løsning. De kan da ikke nægte at passe mit barn hvis hun ikke må køre med bus kan de?
Jeg er hormonel, tudefærdig og bare virkelig arrig. Hvad fanden kan jeg gøre?