lagkage spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

578 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. november 2010

Grynt

Vil godt lige spørge jer til råds

Hvis jeg nu laver en lagkage (ala gammeldags lagkage &nbsp SKAL den så opsmørres inden jeg lægger et låg af marcipan på? Og kan jeg blande en masse flormelig i marcipanen så den er nemmere at arbejde med? Skal der æggehvide i dén masse?

Grynt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2010

Snefnug1984

Grynt/Tina skriver:

Vil godt lige spørge jer til råds

Hvis jeg nu laver en lagkage (ala gammeldags lagkage &nbsp SKAL den så opsmørres inden jeg lægger et låg af marcipan på? Og kan jeg blande en masse flormelig i marcipanen så den er nemmere at arbejde med? Skal der æggehvide i dén masse?

Grynt

Hvis du bare lægger marcipanen direkte på kagen, vil den glide rundt, så du skal have en form for smørrelse under - det kan fx. vare et lille lag marmelade eller andet, hvis ikke du vil smørre den op som vi andre gør. Der skal ikke æggehvider i din marcipan og det vil være en fin ide at ælte lidt flormelis ind, så den bliver mere lind, men flormelisen vil ikke gøre den hvid, som man ser på konditorkager Håber det kunne bruges.

Anmeld

18. november 2010

Grynt

SolsikkeBlomst skriver:

Hvis du bare lægger marcipanen direkte på kagen, vil den glide rundt, så du skal have en form for smørrelse under - det kan fx. vare et lille lag marmelade eller andet, hvis ikke du vil smørre den op som vi andre gør. Der skal ikke æggehvider i din marcipan og det vil være en fin ide at ælte lidt flormelis ind, så den bliver mere lind, men flormelisen vil ikke gøre den hvid, som man ser på konditorkager Håber det kunne bruges.

mange tak. Jeg bruger normalt MMF og véd det skal opsmørres pga frugten, men nu ville jeg lige prøve marcipan istedet Jeg går ud fra at man kan farve marcipan som man kan farve mmf med pasta farve, oder was?

Anmeld

18. november 2010

Dot D

Grynt/Tina skriver:

mange tak. Jeg bruger normalt MMF og véd det skal opsmørres pga frugten, men nu ville jeg lige prøve marcipan istedet Jeg går ud fra at man kan farve marcipan som man kan farve mmf med pasta farve, oder was?

Det kan du godt, de farver ALT, hi hi, selv mine fingre Så bruger nu handsker, når der indfarves

Anmeld

18. november 2010

Grynt

1000 tak, skal prøve at huske handskerne...glemmer dem nemlig altid  

Har jeg forstået det ret så, at marcipanen godt tåler frugten/saften?

Og lige det sidste spørgsmål (håber jeg), Hvor mange ruller marcipan skal der til 2 lagkager?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.