cykelstol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.852 visninger
12 svar
0 synes godt om
18. november 2010

Millesmammi

hvornår begyndte i at sætte jeres børn/barn i cykelstolen? har godt nok hørt det bare er fra når de kan sidde selv, men synes det lyder vildt tidligt .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2010

Alexander&Lærke

Jeg tror Alexander var godt 11 md da han kom i en cykelstol, kan huske at det var meget svært at finde en cykelhjelm som kunne passe det lille hoved han har, har alle dage været et lille myr, men da jeg fandt cykel hjelmen kunne vi begynde at cykle, Vores første tur gik til himmelbjerget (vi bor 3 kilometer derfra) fin tur dog lidt hårdt med alle bakkenrne og de 8 ekstra kilo bagpå. 

Men ja det hedder sig vist at man kan sætte dem i stolen når de kan sidde selv

Anmeld

18. november 2010

Malthes mor

Malthe kom i sin cykelstol, da han kunne sidde selv. jeg var også i tvivl, men efter en snak med SP, hvor hun sagde det var okay. Så kom han derop.

Da var han 7-8mdr og nu er han lige knapt et år.

Men stram selen godt til, så den lille ikke sidder og hænger. Og lad være med at tage lange cykelture. I starten, da han sad i stolen, var det frem og tilbage til storebrors børnehave.

Og nu her hvor vejret er lidt barsk for de smås hoveder, smøre jeg Malthe med vind og vejr-creme fra veleda, for at huden ikke skal blive tør.

Anmeld

18. november 2010

N&J

Nikita var syv mdr., men kunne godt sidde selv, havde købt en stol, der var rigtig støttende, så vi havde ingen problemer, og der var ingen anden udvej, da institutionen lå 6 km væk, og min skole yderlig 3 km væk... havde det været i kbh havde det måske været nemmere.. men hvorfor ikke bare prøve at tage en kort tur med hende og så se hvordan det går..

Jeg købte en cykelhjelm, som kan justeres efterhånden, skulle kunne holde til de er omkring 3-4 år alt efter hvor hurtigt hovedet vokser, og så skal de vist skiftes ud..  

Anmeld

18. november 2010

mor-til-vanessa

min datter kom i cykel stol da hun var knap 9mdr.

de må komme i den når de kan sidde oprejst selv. og så skal de jo have en hjelm de kan passe

Anmeld

25. februar 2011

K&S

N&J skriver:

Nikita var syv mdr., men kunne godt sidde selv, havde købt en stol, der var rigtig støttende, så vi havde ingen problemer, og der var ingen anden udvej, da institutionen lå 6 km væk, og min skole yderlig 3 km væk... havde det været i kbh havde det måske været nemmere.. men hvorfor ikke bare prøve at tage en kort tur med hende og så se hvordan det går..

Jeg købte en cykelhjelm, som kan justeres efterhånden, skulle kunne holde til de er omkring 3-4 år alt efter hvor hurtigt hovedet vokser, og så skal de vist skiftes ud..  

Det anbefales, at man skifter cykelhjelmen ud hver 2. år

Anmeld

25. februar 2011

N&J

K&S skriver:

Det anbefales, at man skifter cykelhjelmen ud hver 2. år

Jeg fik at vide det var 3-4 år i cykelhandleren, så tænker at de vel ved hvad de snakker om (min søster fik samme besked i en anden cykelhandler)

Anmeld

25. februar 2011

millesofie

Millesmammi skriver:

hvornår begyndte i at sætte jeres børn/barn i cykelstolen? har godt nok hørt det bare er fra når de kan sidde selv, men synes det lyder vildt tidligt .

har hørt de skal være 9 mdr

min lillebror var 7mdr men han kunne også sidde selv da han var 5mdr

min datter var 8 mdr første tur og derefter har hun været 10mdr, hun kunne sidde selv som 7 mdr

de skal være stabile nok i ryggen til det, jeg har passet børn på et år som jeg ikke ville sætte i en cykelstol men jeg har også passet børn på 9 mdr som var helt klar til cykelture

så du må selv vudere om dit barn kan klare det og evt snak med din SP om det

Anmeld

25. februar 2011

B&J

daniel bliver 1år nu her og vi regner stærkt med han snart skal i cyklestol når sneen er væk

Anmeld

25. februar 2011

K&S

N&J skriver:

Jeg fik at vide det var 3-4 år i cykelhandleren, så tænker at de vel ved hvad de snakker om (min søster fik samme besked i en anden cykelhandler)

Jeg har lige fået 2 år at vide af cykelhandleren  

Det var bestemt heller ikke for at blande mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.