Grød inden sengetid, erfaring søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.186 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. november 2010

Eliza/lykke

Hej med jer

Elizabeth er jo ikke den store spiser. Hun sover fint om natten, men nu er hun begyndt afvise sin godnat mælk 100%. Hun drikker måske 40 ml inden sengetid.

SP siger, at jeg skal forsøge at få ½ liter mælke produkter i hende om dagen. Og det har jeg sgu svært ved.

Hun får grød til morgenmad + vand, lidt sødmælk og frugtmos kl. 9.00 i vuggestuen, grød og kødretter til frokost + vand i vuggestuen, MME og frugtmos og yougurt kl. 16.00 og kødretter med lidt grød til aftensmad + vand. Al grød er lavet med mælk. Så hvis jeg skal komme op på ½ liter, skal hun have sin godnatflaske, og den vil hun altså ikke...................

Mon jeg kan lave lidt grød med mælk og yougurt til samt lidt sødmælk inden sengetid? Bare lige lidt til at hygge med??? Eller vil jeg ødelægge hendes aftenritual fuldstændigt? Hun har jo fået aftensmad kl. 18.30, og sengetid er mellem kl. 19.30 og 20.00...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2010

Valle81

Eliza/lykke skriver:

Hej med jer

Elizabeth er jo ikke den store spiser. Hun sover fint om natten, men nu er hun begyndt afvise sin godnat mælk 100%. Hun drikker måske 40 ml inden sengetid.

SP siger, at jeg skal forsøge at få ½ liter mælke produkter i hende om dagen. Og det har jeg sgu svært ved.

Hun får grød til morgenmad + vand, lidt sødmælk og frugtmos kl. 9.00 i vuggestuen, grød og kødretter til frokost + vand i vuggestuen, MME og frugtmos og yougurt kl. 16.00 og kødretter med lidt grød til aftensmad + vand. Al grød er lavet med mælk. Så hvis jeg skal komme op på ½ liter, skal hun have sin godnatflaske, og den vil hun altså ikke...................

Mon jeg kan lave lidt grød med mælk og yougurt til samt lidt sødmælk inden sengetid? Bare lige lidt til at hygge med??? Eller vil jeg ødelægge hendes aftenritual fuldstændigt? Hun har jo fået aftensmad kl. 18.30, og sengetid er mellem kl. 19.30 og 20.00...

Hvis du laver grøden på mælk så husk at det tæller med i hendes daglige mælkeindtag, når jeg laver grød bruger jeg en 1/2 til en hel dl havregryn fx og 1 1/2 til 2 dc mælk eller mme og det er jo 150 til 200 ml bare på et måltid.

Christina

Anmeld

18. november 2010

Valle81

Eliza/lykke skriver:

Hej med jer

Ps, 400 ml er nok ind til de er 9 mdr, derefter må det gerne ligge højere:0)

Anmeld

18. november 2010

Ni-ko-li-ne

og ellers giv hende mælk at drikke til maden i stedet for vand.... så kan hun drikke vand imellem måltiderne jo

Anmeld

18. november 2010

Eliza/lykke

Jamen, hun spiser ikke så meget pr gang. Hun spiser ca en lille skål på størrelse med en halv appelsin og så frugtmosen ved siden af. Det spiser hun 3 gange dagligt, indimellem er det kun lidt MME og sødmælk og yougurt.

Men når jeg tænker over det, er det måske fint nok ....

Men har du givet lidt grød inden sengetid, så de har noget at sove på til natten? Eller kan de klare sig med aftensmaden, og så i seng uden at vågne klokken tidligt?

Elizabeth vågner ca kl. 7.30, hvis jeg ikke vækker hende kl. 07.00. Så hun sover ca.11-12 timer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.