Teenager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.046 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. november 2010

Heidi B

Hej

Jeg har lige at spørgsmål, måske mest rettet til bonus med teenager som selv har små børn....

Snakkede med en forledenmht til min bonus teenager... Det gav mig lidt at tænke over...

Ida er 14 år, og ikke hos os så tit for tiden fordi hun har travlt med håndbold, skole, veninder, præst og job. Når hun så endelig er hos os i en weekend, så vækker vi hende mellem 9-10, men mest pga vores drenge på 4 år, som siden de stod har spurgt hvornår de må vække hende.... De elsker hende højt og hun dem. Og de leger super godt, hun er god til at sætte noget igng og gider dem godt. 

Men hende jeg talte med synes ikke vi skal vække Ida, for hun ser jo vores hjem som sit hjem(heldigvis) og hjemme vil man jo gerne sove længe. Det kan jeg på sin vis godt se, men jeg synes bare det er noget andet når hun er hos os så lidt, så synes jeg det er ok at vække hende... Hjemme hos hendes mor kan de sove til kl. 12 eller længere.... Ida brokker sig over at vi, hendes far og jeg, går for tidligt i seng, men vi er jo trætte efter en dag med gang iden... Har sagt til hende at hun kan prøve at stå op samtidig med os, og så se om man ikke er træt kl. 22, også selvom det er lørdag... Men jeg er bare håbløs... Enden bliver tit at hun går på væreslet og ser film, og sover så mellem midnat og 1... Og så er det jo svært at komme op kl. 7....

Hvad gør i????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2010

mortilflere

Har ikke bonus men børn i alderen 17 , 14 , 5 og 6 , med samme mand

Her bliver de hevet op ik for de små s skyld men fordi at de skal være med i familien  

Sidste søndag hev jeg dem op kl 7 for de kunne hjælpe med at gøre rent inden der kom gæster kl 12 ja jeg er en sort mor

Anmeld

18. november 2010

Dictes mor

Allerførst vil jeg sige, at jeg måske ikke kan svare helt på dit spørgsmål, da jeg hverken er bonusmor eller har nogen teenagebørn, men jeg vil alligevel sige, at jeg synes, at det er helt okay at vække hende mellem 9 og 10, det er jeg da altid blevet selv, og kan slet ikke se noget problem i det. Jeg har bestemt også tænkt mig, at min pige bliver vækket, når hun er 14, men jeg er også at den holdning, at man ikke skal sove så længe, så måske er jeg bare gammeldags. Jeg vil sige, at det var noget andet, hvis I vækkede hende kl. 6-7, men hun har jo fået lov til at sove længe når hun kan sove til kl. 10.

Anmeld

18. november 2010

Dictes mor

mortilflere skriver:

Har ikke bonus men børn i alderen 17 , 14 , 5 og 6 , med samme mand

Her bliver de hevet op ik for de små s skyld men fordi at de skal være med i familien  

Sidste søndag hev jeg dem op kl 7 for de kunne hjælpe med at gøre rent inden der kom gæster kl 12 ja jeg er en sort mor

Præcis det lyder meget fornuftigt!

Anmeld

18. november 2010

Mumto3

Jeg har ingen bonus børn, men jeg synes det er meget rimeligt at stå op kl 10 i weekenden. Hvis hun står op efter middag, så har hun fået vendt sin døgnrytme så meget, at hun da må være mega træt mandag morgen når hun skal i skole. Så er det meget bedre at stå op kl 10.

Jeg ved ikke om hun er for lille til selv at administere det, men jeg tror at jeg ville sige, du må selv bestemme hvornår du går i seng, bare du ved at vi vækker dig kl 10 i morgen, -og så igen på den anden side. ER det et problem for jer???? det lyder det ikke helt til. Så lad bare tingene være som de er.

Derudover synes jeg både det er fedt og vigtigt at hun får leget med de små (specielt når det går så godt!) så det ville også være synd at tage det fra hende, blot for at lade hende sove længe....

Sove, det kan man gøre når man bliver gammel: det sagde vi altid i gymnasiet.

Anmeld

18. november 2010

ekzunz

Vi vækker også vorees unger. De er vildt utilfredse med det, men sådan er det. Vi spiser morgenmad sammen i weekenderne - og det er simpelthen fordi jeg ellers kunne rydde væk 3-4 gange i løbet af dagen - eller kæmpe en lang kamp for at få dem til at tørre bordet af efter sig.

De får heller ikke lov til at være oppe så længe de har lyst. Ham på 14 bliver sendt i seng senest når vi går i seng, og ham på 16 børster tænder og går på værelset (der var han nu nok i forvejen) og kan så se tv og være på nettet så længe han ønsker. Hvis han skal til fodbold eller vil skal til noget om formiddagen, skal han også slukke senest når vi går i seng.

Jeg må så hellere lige påpege at vi alle er b-mennesker, så der er ingen der er vågen kl. 6-7 stykker herhjemme, så de kommer altså ikke urimeligt tidligt op

Anmeld

18. november 2010

Heidi B

Tak for svar!!!´

Tror vi fortsætter som hidtil.... Hun brokker sig heller ikke meget....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.