Hej
Jeg har lige at spørgsmål, måske mest rettet til bonus med teenager som selv har små børn....
Snakkede med en forledenmht til min bonus teenager... Det gav mig lidt at tænke over...
Ida er 14 år, og ikke hos os så tit for tiden fordi hun har travlt med håndbold, skole, veninder, præst og job. Når hun så endelig er hos os i en weekend, så vækker vi hende mellem 9-10, men mest pga vores drenge på 4 år, som siden de stod har spurgt hvornår de må vække hende.... De elsker hende højt og hun dem. Og de leger super godt, hun er god til at sætte noget igng og gider dem godt.
Men hende jeg talte med synes ikke vi skal vække Ida, for hun ser jo vores hjem som sit hjem(heldigvis) og hjemme vil man jo gerne sove længe. Det kan jeg på sin vis godt se, men jeg synes bare det er noget andet når hun er hos os så lidt, så synes jeg det er ok at vække hende... Hjemme hos hendes mor kan de sove til kl. 12 eller længere.... Ida brokker sig over at vi, hendes far og jeg, går for tidligt i seng, men vi er jo trætte efter en dag med gang iden... Har sagt til hende at hun kan prøve at stå op samtidig med os, og så se om man ikke er træt kl. 22, også selvom det er lørdag... Men jeg er bare håbløs... Enden bliver tit at hun går på væreslet og ser film, og sover så mellem midnat og 1... Og så er det jo svært at komme op kl. 7....
Hvad gør i????
Anmeld