Malthes mor skriver:
Jeg har ikke selv cykeltrailer, men en Nihola. Jeg gjorde det da Malthe var lille ca 3-4 mdr. Der lå han i sin voksi-pose, i bunden- fastspændt. Dvs med remmer over posen. Han brugte ikke cykelhjelm, da han lå ned. Men havde det også helt vildt dårligt over det. Og storebror undrede sig over for han skulle havde sin på, men ikke lillebror. (Jeg kører også selv med cykelhjelm. det er det sikreste og så skal jeg ikke ud i alle mulige forklaringer, om hvorfor mors hoved ikke skal havde hjelm på!)
Men for at vende tilbage til hjelm til de små. Da lillebror så endenlig kunne komme op at sidde. Han var ca 7-8mdr. Her i starten sidder han i cykelstol, men på sigt skal han ind og sidde ved siden af storebror. Men hjelm til ham...den er svær. Alle hjelme sidder bare rigtig dårlig på ham. Hans hjelm er str.48-52/XS, men den glider ned over hovedet - lige meget hvor meget den strammes. Så jeg følger lige med i dit indlæg, for hvis der er nogen der ved noget.
Ja, det er nemlig det både med at skulle forklare + samvittigheden - kører også selv med cykelhjelm - manden nægter dog..
Har læst et sted at de sidder så sikker I anhængerne (fx. i forhold til babystol bag eller foran cyklen) at det ikke er nødvendig med cykelhjelm.
Storesøster har cykelhjelm på, den mindste størrelse, og den sidder heller ikke godt på hende, tror jeg har klaget over det 3 gange, men det er den mindste størrelse hun har, så hvis lillebror arver minihovede, så går der længe til at der er udsigt til at han kan passe de hjelme jeg lige er stødt på..
Måske man bare må bide sin dårlige samvittighed i sig 
Anmeld