Jer med cykeltrailer og baby - cykelhjelm?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.788 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. november 2010

zxra

Har en Dolphin cykeltrailer, jeg har brugt til Clara, men nu hvor Alfred er blevet 3 måneder har jeg hørt at man må køre med dem i sådan en babyindsats.

Men hvad gør man med cykelhjelm? Ved at nogle ikke bruger cykelhjelm i traileren, men det har jeg nu det bedst med.

Kan man overhovedet få noget til så små størrelseR?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2010

Malthes mor

Jeg har ikke selv cykeltrailer, men en Nihola. Jeg gjorde det da Malthe var lille ca 3-4 mdr. Der lå han i sin voksi-pose, i bunden- fastspændt. Dvs med remmer over posen. Han brugte ikke cykelhjelm, da han lå ned. Men havde det også helt vildt dårligt over det. Og storebror undrede sig over for han skulle havde sin på, men ikke lillebror. (Jeg kører også selv med cykelhjelm. det er det sikreste og så skal jeg ikke ud i alle mulige forklaringer, om hvorfor mors hoved ikke skal havde hjelm på!)

Men for at vende tilbage til hjelm til de små. Da lillebror så endenlig kunne komme op at sidde. Han var ca 7-8mdr. Her i starten sidder han i cykelstol, men på sigt skal han ind og sidde ved siden af storebror. Men hjelm til ham...den er svær. Alle hjelme sidder bare rigtig dårlig på ham. Hans hjelm er str.48-52/XS, men den glider ned over hovedet - lige meget hvor meget den strammes. Så jeg følger lige med i dit indlæg, for hvis der er nogen der ved noget.

Anmeld

19. november 2010

zxra

Malthes mor skriver:

Jeg har ikke selv cykeltrailer, men en Nihola. Jeg gjorde det da Malthe var lille ca 3-4 mdr. Der lå han i sin voksi-pose, i bunden- fastspændt. Dvs med remmer over posen. Han brugte ikke cykelhjelm, da han lå ned. Men havde det også helt vildt dårligt over det. Og storebror undrede sig over for han skulle havde sin på, men ikke lillebror. (Jeg kører også selv med cykelhjelm. det er det sikreste og så skal jeg ikke ud i alle mulige forklaringer, om hvorfor mors hoved ikke skal havde hjelm på!)

Men for at vende tilbage til hjelm til de små. Da lillebror så endenlig kunne komme op at sidde. Han var ca 7-8mdr. Her i starten sidder han i cykelstol, men på sigt skal han ind og sidde ved siden af storebror. Men hjelm til ham...den er svær. Alle hjelme sidder bare rigtig dårlig på ham. Hans hjelm er str.48-52/XS, men den glider ned over hovedet - lige meget hvor meget den strammes. Så jeg følger lige med i dit indlæg, for hvis der er nogen der ved noget.

Ja, det er nemlig det både med at skulle forklare + samvittigheden - kører også selv med cykelhjelm - manden nægter dog..

Har læst et sted at de sidder så sikker I anhængerne (fx. i forhold til babystol bag eller foran cyklen) at det ikke er nødvendig med cykelhjelm.

Storesøster har cykelhjelm på, den mindste størrelse, og den sidder heller ikke godt på hende, tror jeg har klaget over det 3 gange, men det er den mindste størrelse hun har, så hvis lillebror arver minihovede, så går der længe til at der er udsigt til at han kan passe de hjelme jeg lige er stødt på..

Måske man bare må bide sin dårlige samvittighed i sig

Anmeld

19. november 2010

Malthes mor

Der er vist desværre ikke andet at gøre. Malthe beholder dog sin hjelm på, også selv om den sidder rigtig elendig. For så er han dog van til at have den på, når hovedet og hjelmen rigtig passer sammen. Overvejede den ene dag, at give han 2 huer på, så omfanget belv lidt større

Anmeld

19. november 2010

Mi

Jeg cykler hver uge med Maja siddende i cykelanhænger. Hun har altid hjelm på. Ikke fordi jeg tror traileren vælter, men hvis der er en som kører ind i os, så er hendes lille hovede da bedre beskyttet. Har også altid selv hjelm på selvom jeg ser tåbelig ud. Mine børn skal ikke have en hjerneskadet mor, bare fordi hun var forfængelig.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

19. november 2010

Malthes mor

Mikkel på 4 synes at folk uden cykelhjelm er dumme. Hvilket han har lært herhjemmefra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.