Råbte i af jordemoderen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2010

Hasselnødden

Nina Sophia skriver:

jeg har endnu ikke født, og jeg frygter det lidt for min smerteterskel er så lav, jeg tør ikke få taget en åndssvag blodprøve unden emla-plaster- for det gør jo ondt.

havde ret slemme mavesmerter i går aftes og i nat, og lå og pylrede lidt..

ved bare ikke hvorfor jeg føler en anden energi nu jeg skal føde mit barn som jeg har ønsket sååå lang tid og taget så lang tid at 'lave'/ få....

Og tanken føles som jeg nu ligger der på briksen:

Nu ser jeg snart mit barn, vær stærk mm.!

Embla-plaster er GULD!  Og det kan godt være jeg er gået igennem en fødsel, men er stadigvæk lige ræd for blodprøver og nåle! det har ikke gjort nogen forskel for mit vedkommende! og tandlæger, frygt-listens to punkter!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2010

Hasselnødden

SeptemberBaby skriver:

Helt ærligt, så aner jeg ikke helt, hvad der kom ud af min mund i fødselsforløbet! 

Det er jo ikke et udtryk for "dårlig opdragelse" eller mangel på social intelligens, hvis man bander og svovler under den mest trættende og smertefulde seance, man nogensinde har oplevet! 

Min datter kom til verden efter 40 timer i av for s***n-land, og det tog vel at mærke kun 25 min. at presse... MEN under presseveerne vælger noget sundhedspersonale så at begynde at vandre ud og ind på stuen for at fylde op og gøre klar til næste fødsel. Døren gik op og i med uvedkommende personale konstant og det ødelagde min koncentration fuldstændig. Da  kan jeg huske, at jeg råbte! Og det virkede...

Så, altså, om man råber op eller ej under fødsel, det kan ikke sammenlignes med, hvordan man ellers er som person. Jeg råber ALDRIG af folk ellers. Og har ALDRIG hævet stemmen over for min datter, der nu er 14 mdr 

Præcis!

Anmeld

18. november 2010

NessaXenia

Malene84 skriver:

don't be  jeg er den STØRSTE kylling mht. smerte. Jeg har en MINI tattoo på fingeren, og fuuuck... det gjorde mere ondt end at føde. hah, jeg er mega pylret mht min egen smerte. Så var sikker på jeg skulle kradse af under min fødsel... men man får unaturlige kræfter under en fødsel. Man bliver mega sej og en totalt powerwoman. Bare tag det roligt, skær alle andre påvirkninger ud - lyt til hvad jordemoderen siger. Hun er prof. og skal nok guide dig igennem det hele. Jeg kan huske at jeg havde det bedst ved bare at lukke øjnene - kiggede kun når hun sagde jeg skulle - og så trak jeg ellers vejret som de fortalte jeg skulle!!! SUPER FØDSEL!!! og jeg havde veer i 14 timer

pyha..

tænker bare, kan der virkelig komme en baby ud af mit understel??!!!

jeg er jo lille og smal..

men vi er vel bygget til det

Anmeld

18. november 2010

Malene84

Nina Sophia skriver:

pyha..

you go girl.. you can do it  ha ha ha

Anmeld

18. november 2010

NessaXenia

Malene84 skriver:

you go girl.. you can do it  ha ha ha

hahaha årh hvor godt.. i can do it !!!

Anmeld

18. november 2010

Lunae

Jeg skreg ikke og råbte ikke decideret af min jordemoder, men jeg var ikke sød!

Jeg kom ind om morgenen og fik en jordemoder, som var ved mig fra 7-20! Kl 20 var der vagtskift og min jordemoder tjekkede mig lige inden vagtskifte! Jeg var åbnet 5 cm, så det var stadig lang vej endnu! Jeg gik på wc og da den nye jordemoder kom sad jeg der endnu den nye jordemoder ville have, at jeg blev færdig og kom ud til hende! Hun satte sig på hug foran toiletkummen imens jeg sked! Jeg havde virkelig smerter og hun var virkelig nærgående og pressede mig til at blive færdig! Hun sagde: "det her er et civiliseret hospital og man føder ikke på toilettet" jeg forklarede hende, at jeg kun var 5 cm åben, men hun var ligeglad. Det endte med at jeg vrissede af hende og spurgte om hun ikke ville gå ud, så jeg i det mindste kunne tørre mig jeg kommer ind på briksen kvart over otte og kvart i ni havde jeg min skønne datter i armene så havde hun sgu alligevel ret og måtte selvfølgelig have en undskyldning for min ubehøvlede opførsel! Ups!

Anmeld

18. november 2010

Hasselnødden

Nina Sophia skriver:

pyha..

Samme her og fik en meget smuk og dejlig søn ud af den  Vi er formet til det af naturen, din krop skal nok hjælpe dig.

Anmeld

18. november 2010

Rosa

Malene84 skriver:

jaaaaa.... han er sååå skøn, især for tiden med sit mega strithår

Skøøøøn!!!

Anmeld

18. november 2010

tinasmor

Jeg gjorde ikke. men jeg synes jeg havde en temlig arugant (staves?) jm. Jeg hadve forstillet mig at jm skulle være moderlige, rar, støttende osv. Istedet fik jeg én som da jeg 2 gang spurgte efter en Epodiral (staves?) sagde: Altså jeg har jo sagt, at der er andre end dig her. Lægen synes nok ikke du er det mest vigtige på denne jord. Der er ingen grund til du spørger igen, han kommer når han kommer. Måske om en halv time måske og 3 timer..

Tak for lort. Det kan sgu siges på mange måder.

Og så var tonen fra hende ellers lagt.

Anmeld

18. november 2010

Den lykkelige

tinasmor skriver:

Jeg gjorde ikke. men jeg synes jeg havde en temlig arugant (staves?) jm. Jeg hadve forstillet mig at jm skulle være moderlige, rar, støttende osv. Istedet fik jeg én som da jeg 2 gang spurgte efter en Epodiral (staves?) sagde: Altså jeg har jo sagt, at der er andre end dig her. Lægen synes nok ikke du er det mest vigtige på denne jord. Der er ingen grund til du spørger igen, han kommer når han kommer. Måske om en halv time måske og 3 timer..

Tak for lort. Det kan sgu siges på mange måder.

Og så var tonen fra hende ellers lagt.

Hvor langt ude.. :-( Hun kunne da snakke ordentlig til dig! Det skulle jo gerne være en god oplevelse for dig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.