Den første jul med eller uden familien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

791 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. november 2010

Kildebakken

Nu er det næsten sikkert at jeg vil blive sat igang / kejsersnittet omkring d. 13 december her i jylland, hvor vi bor. Vi glæder os selvfølgelig utroligt meget, men det virker også meget uvirkeligt. Det er vores første barn.

Nu vil jeg så bare høre jer - begge vores familier ( barnets bedsteforældre) bor i København og det var meningen at vi skulle holde jul hos min familie i år. Julen hos os er altid mega hyggelig og det foregår i et stort hus med gode muligheder for sovero etc. men... hvordan ville I have det med at medbringe en måske 2 uger gammel baby til famililiens jul - 4 timers kørsel over storebælt + med den virak og diggedig, som sådan en lille størrelse jo altid vil forårsage? Tænker at det nok også kommer an på baby's og vores sindstilstand dagene op til. Føler mig lidt egoistisk, fordi jeg så gerne vil det, men det kan jo også være at man kommer på andre tanker, når den lille er her?

Hvad siger I? Hvordan ville I selv have haft det med jeres barn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2010

DK

Hvis jeres baby bliver ligesom Kirstine var, så havde jeg klart taget med!

Men hvis i får en lille skrøbelig en, der ikke kan sove så godt og måske har lidt amme-problemer så ville jeg nok blive hjemme!

Vent og se! Oftest er spædbørn RET nemme at have med rundt, og bliver første bøvlede når de er et par mdr. gamle og mere bevidste!

Anmeld

17. november 2010

Maja_4000

Jeg skal have ks midt i december og vores plan er , at vi skal holde jul hos mine bedsteforældre (de bor så også kun 10 minutter væk) .. Men vi har sagt , at de må leve med hvis vi den 23. december ringer og siger , at vi ikke kommer alligevel .. Vi skal jo lige lære baby lidt at kende (: Det har de fuld forståelse for .. De har også sagt , at vi kan komme og spise , og så bare tage hjem igen , hvis det er dét vi vil .. Men det er nok lidt langt for jer at køre for et måltid ´(;

Anmeld

17. november 2010

skøjte-prinsessen

nu har jeg ikke fået min lille bummelum endnu, men jeg ville da se hvordan det er op til og ellers tage afsted alligevel og så bare selvom det nederen så måske køre ind til siderne nogen gange hvis der er behov for det og bare tage en stille og rolig tur... syntes ikke det er egoistisk af dig eller noget at ville holde jul med din familie, jeg vil da næsten tro du ville nyde det, især efter at have fået en lille ny håber alt går godt og så stort tillykke med den lille glæder mig til at se billeder

Anmeld

17. november 2010

Kildebakken

Tak for gode erfaringer:-) Ja, vi må nok se lidt på baby's personlighed:-) Det er nok lidt forskelligt, hvor meget jul betyder for os hver især, for mig/os betyder den virkelig meget, men ja det er jo en lang køretur...

Anmeld

17. november 2010

Mormilla

Vi kørte til Holland da Patrick var ca. 3 mån gammel og det gik godt! Vi holdte en masse Pauser på vejen så han ikke lå for meget ned. Lå i han`s lift med et lift net over sig...

Så jeg ville sige at i skal tage af sted hvis i vil

Anmeld

17. november 2010

Lone Jakobsen

jeg må indrømme at jeg nok havde valgt at blive hjemme. jeg synes turen er meget lang for sådan et lille barn, og jeg kan bedre li ro omkring mig i starten. Elian var 2 dage gammel på hans første juleaften, og vi holdt en stille jul hjemme. min mor og stedfar kom, og jeg ku derfor gå til og fra det hele som det passede mig.

men har i selv overskud til det, så skal jeg ikke være den der skælder ud

Anmeld

17. november 2010

De3Guldklumper

Her betyder jul med familien også ALT.. Jeg ville klart tage afsted uanset hvad og så tage det som det kommer - den summen og julehygge vi har i mine forældres hjem ville jeg ikke undvære.

Som du skriver så er det et stort hus med gode sovemuligheder og ro og så vil folk omkring jer også forstå hvis i sætter jer på et værelse i ny og næ hvis i har brug for det

Som en skriver et spædbarn er som regle meget nemmere end en som er et par mdr gammel - da de sover langt det meste af dagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.