Trunten på glatis...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

502 visninger
0 svar
0 synes godt om
17. november 2010

Holbæktrunten

Ja, selvom frostgraderne udenfor lader vente lidt på sig, føler jeg mig ikke desto mindre lidt på glatis.

Smed p-pillerne og havde første menstruationsdag for 8 dage siden - altså den der stadig var styret af p-pillerne. Har været på de små runde tingester i ca 12 år, og har været lykkelig for dén opfindelse!

Nu har jeg så endelig fundet Manden (ja, ham jeg ikke troede fandtes), og skal svejses sammen med ham sidst i januar. Uha uha! Og nu lukker jeg så øjnene og håber på han har ret i at jeg bliver en god (eller i det mindste bare nogenlunde) mor. For jo, jeg vil jo gerne have min egen lille familie, og ikke mindst give min elskede det samme.

Nu ER jeg jo tryghedsnarkoman - og har derfor læst side op-og ned omkring graviditet før, under og efter, og føler mig pt rimeligt rustet. 

Jeg er også godt klar over at sandsynligheden for at få ægløsning så hurtigt efter p-pillestop ikke er voldsomt stor, plus at jeg desværre døjer med lavt stofskifte som jo ikke gør sagen bedre. Heldigvis er jeg dog kommet under behandling. Jeg har ikke bemærket noget fertilt udflåd de sidste par dage, ej heller brystspændinger, ændringer i appetit eller kvalme. Ingen efterveer på stop af p-piller - BORTSET lige fra en enkelt lillebitte ting, jeg ikke har kunnet læse noget om nogen steder:

Jeg har de sidste par dage følt en mystisk "trykken" i den nederste del af min mave - fra kønsbenet og ca 10 cm op, mest koncentreret omkring midten. Når jeg ligger på ryggen eller siden, føle jeg at der er en øget tyngde lige i det område.

Jeg er klar over at sandsynligheden for at der allerede er bonus er stort set lig nul, og testen var da også negativ i går. Så mit spørgsmål er, om der er andre der har oplevet denne fornemmelse i forbindelse med p-pillestop? Elle evt tidlig graviditet? Eller om det bare er mig der har skrald i kasketten?

Jeg er klar over at ens hovede kan spille en nogle pus i disse her situationer. Vil dog mene at sansynligheden for at mit hovede er rimelig velfungerende (i det mindste i forhold til det at blive gravid), da jeg faktisk er lige dele rædselsslagen og spændt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.