Hej til alle jer med småfolk i huset.
Jeg er i gang med en undersøgelse omkring private dagplejere rundt om i landet og hvordan tingene forholder sig hjemme hos jer, med de små poder.
Der er nogle spørgsmål, der skal svares på og jeres nvane ville ikke blive videregivet, da det skal bruges til en statistik.
Spørgsmål nr. 1:
Ville i vælge en privat dagplejemor fremfor en kommunal?
Begrund svaret.
Spørgsmål nr. 2:
Hvor langt ville I køre for en dagpleje - kommunal som privat.
Spørgsmål nr. 3:
Hvad er det vigtigste for jeres barn, hos en "børnepasser"?
Gerne flere vigtige punkter.
Spørgsmål nr. 4:
Privat dagpleje, kommunal eller vuggestue?
Spørgsmål nr. 5:
Har jeres dagpleje/vuggestuepersonale´s alder, relevans for jeres valg?
Spørgsmål nr. 6:
Har jeres dagpleje/vuggestue´s personale´s uddannelse og baggrund relevans for jeres valg?
Spørgsmål nr. 7:
Ville I foretrække jeres barn fik mad i institutionen eller madpakke med hjemmefra?
Spørgsmål nr. 8:
Må jeres børn omgåes dyr, som hunde, katte og bondegårdsdyr med opsyn? (Taget i betragtning af, at barnet ikke lider af astma og lign.)
Spørgsmål nr. 9:
Hvor meget feedback får I fra jeres nuværende institution omkring jeres barn?
Spørgsmål nr. 10:
Hvem bringer og henter jeres barn mest?
Begrund gerne hvorfor.
Jeg vil sige tusinde tak på forhånd, hvis I gad og svare - om ikk andet, så bare på nogle af dem.
Mvh. Louise Jensen
Spørgsmål nr. 1:
Ville i vælge en privat dagplejemor fremfor en kommunal?
Nej jeg ville ikke vælge en privat, og det er alene på baggrund af at skulle hun være syg eller have ferie, ville vi ikke bare kunne tage en fridag sammen med vores søn.
Spørgsmål nr. 2:
Hvor langt ville I køre for en dagpleje - kommunal som privat.
Hmm godt spørgsmål, det har jeg ingen grænser for. Lige nu køer vi ca 15 km hver vej.
Spørgsmål nr. 3:
Hvad er det vigtigste for jeres barn, hos en "børnepasser"?
Det vigtigste er at hun kan med vores barn, at de hygger sig og hans behov bliver tilgodeset.
Spørgsmål nr. 4:
Privat dagpleje, kommunal eller vuggestue?
Jamen jeg er til kommunal dagpleje (har dog aldrig prøvet vuggestue, men vi er super glade for vores dp)
Spørgsmål nr. 5:
Har jeres dagpleje/vuggestuepersonale´s alder, relevans for jeres valg?
Det var ikke noget jeg tænkte over, så nej det havde ingen betydning (tror jeg)
Spørgsmål nr. 6:
Har jeres dagpleje/vuggestue´s personale´s uddannelse og baggrund relevans for jeres valg?
Igen heller ikke noget jeg tænkte på. Vores nuværende dp er udd. kok, så ungerne får dejlig hjemmelavet mad hverdag, samt hjemme bag
. Det synes jeg så er fantastisk
Spørgsmål nr. 7:
Ville I foretrække jeres barn fik mad i institutionen eller madpakke med hjemmefra?
Mad i Institutionene, som han gør nu.
Spørgsmål nr. 8:
Må jeres børn omgåes dyr, som hunde, katte og bondegårdsdyr med opsyn? (Taget i betragtning af, at barnet ikke lider af astma og lign.)
Alt det han vil. Og det bruger de også meget i vores DP
Spørgsmål nr. 9:
Hvor meget feedback får I fra jeres nuværende institution omkring jeres barn?
Alt vi kan ønske, hun fortæller kort hverdag hvad der er sket og hvordan han har haft det, Hun stiller spørgsmål hvis der er noget hun har tænkt over (eks hvordan han plejer og være i visse situationer) Hun skriver endda på sms i løbet af dagen hvis der lige sker et eller andet sjovt. Har han en dag været ked da vi aflevere ham, skriver hun når han er glad igen (super dejlig service) Vi kan altid skrive hvis vi har spørgsmål også selvom det måske godt kunne vente til man kom.
Spørgsmål nr. 10:
Hvem bringer og henter jeres barn mest?
Min mand køre ham ind og jeg henter ham. Dette fordi så skal han ikke så tidligt op om morgenen som mig, og bliver ikke hentet så sent som min mand har fri.