Anvendelse af sikkerhedsgitter - alder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

991 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. november 2010

qp

Hej i kloge hoveder

Er der nogen der ved hvor gamle ungerne skal være før man ikke bør anvende sikkerhedsgitter længere? Her tænker jeg på trapper.

Jeg synes jeg har en god fornemmelse med min søn som lige er blevet 2 år, han er ret forsigtig og jeg tror ikke han kunne finde på bare, at smide sig selv ned af trapperne men jeg ville lige høre jer hvor aldersgrænsen går og om hvorvidt der findes regler/ anbefalninger herom?

(Vi skal flytte et sted hen hvor der er trapper )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2010

CarinaSB

Min mor bruger det stadigvæk .. og min lillebror er 2 år gammel .. Men han er os en rigtig vild basse .. han hopper fra sofaerne over på sofabordet .. Og hvad han nu kan hoppe fra og til. Men du skal jo gøre som du føler er rigtig

Anmeld

17. november 2010

Noneother

Det er noget med, at når barnet selv kan finde en vej over dem, så er de ikke hensigtsmæssige at ha´hængende længere. -Står der på mine...

Anmeld

17. november 2010

Lone Jakobsen

her er Rasmus knap 1½ og vi bruger dem ikke meget mere. han er meget sikker, kravler selv op og ned, og er han for træt, så kalder han på os.

vil dog sige at vi stadig har det, men det er mere fordi jeg snart skal starte som dp, og så skal de jo være oppe hele tiden.

Anmeld

17. november 2010

qp

Tak for svar ... Jeg er jo lidt ude i om jeg virkelig skal investere i 2x sikkerhedsgitre til de trapper - for han er sgu en forsigtig en af slagsen og er meget bevidst af sind. Når jeg eks har fortalt ham, at han godt må hoppe i sengen men skal passe på ved vinduet hvor der er et lille hul som han kan falde ned i  - ja så hører han efter og er så bevidst om det, at han tit og ofte peger og siger "hul der, falder".

Jeg tror derfor godt jeg vil kunne forklare ham, at han må være forsigtig i trapperne og bruge lidt tid på, at tale med ham om det så de bliver en del af hans bevidsthed i det nye hjem. Men som sagt er det kun noget jeg tror - jeg ved det jo ikke.... Pyyh altså.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.