Forældre ser ikke børns fedme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.084 visninger
3 svar
0 synes godt om
18. august 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Politiken

Der er blevet så mange overvægtige børn, at nogle forældre slet ikke opdager, at deres eget barn er overvægtigt.

Forældrene overser, at deres barn har lagt sig lidt for meget ud, for de overvægtige børn skiller sig ikke så meget ud fra gennemsnittet.

Forklaringen er, at børns gennemsnitlige vægt er blevet så høj, mener professor i børneernæring Kim Fleischer Michaelsen fra Københavns Universitet.

En undersøgelse fra Københavns Universitet har vist, at fedme hos børn kan resultere i for tidlig død, så den næste generation, måske for første gang i historien, bliver yngre end deres forældre.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2008

Honningblomst

Det er skidt....men der må sgu også gøres noget oppe fra øverste instans hvis der skal ske noget på sigt.
Mange familier har ikke ressourcer til at ændre deres mønster selv, desværre....
Knus..

Anmeld

18. august 2008

1977

Profilbillede for 1977
Mens jeg var gravid så jeg en dag lægens bord. Han havde en børne ekspert inde fra et eller andet center, og hun sagde at hvis barnet er overvægtig som 2 årig, ja så er det ikke hvalpefedt mere, men faktisk overvægt 8(

Jeg tror at hvis momsen på frugt og grønt blev sænket, men den blev hævet på slik, kage og sodavand villle det hjælpe en hel del. Så ville det blive nemmere at ændre sit madmønster hvis man ser på prisen.

Anmeld

19. august 2008

rlyn

Vi har haft vores læge "på nakken" mht Tristan, da han var omkring 7-8 mdr gammel. Jeg snakkede med min SP omkring det og hun var helt rolig. Med vores livsstil og det mad han fik, var hun ikke bekymret.
Det kom dertil med vores læge, at vores SP kontaktede børnediætisten på børneafdelingen på Aalb sygehus og fortalte hende Tristans madplan m.v. - og hun var også helt rolig.

Idag kan vi sagtens se at hans bygning ændrer sig og han bliver mere slank at se på. Men han vil altid være en stor dreng med store knogler - det ligger i hans arv (fra mig ;))

Men jeg synes det er rigtig godt, at der er fokus på det. Der er alt for mange børn, der er overvægtige og ikke får den rigtige kost.

Knus
Rikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.