En dør lukker.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

773 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. november 2010

Klumpe-dumpe

og en ny åbner. -For mit vedkommende skal jeg meget snart, åbne en ny dør i mit job-liv.

Den 28 okt. blev jeg og mine kollegare i bogholderiet fyret, af den simple grund, at virksomheden var blevet opkøbt, og administrationen flytter til KBH. (Så piffft der mangler folk i administrationen "overthere";)

Lige nu køre alt som normalt, dog er jeg også begyndt at gå i skole, 1. mondul på en merkonom.  Det er et intensiv "kursus" da jeg har 14 timer om ugen, hvor det normalt er 3 timer pr. uge. Men mit vare så også kun 6 uger. Normalt 6 mdr. Så lige nu er jeg presset en smule med arbejde, Malucca og skolearbejde.

Jeg er ret fortrøsningsfuld med, hvad der skal ske efter den 31.01.11, jeg har nogen ideer/drømme, som jeg nu kan (muligvis og Xéde fingere;) føre ud i livet... Lykkes det ikke 1 første omgang, ja så må jeg jo bare tage 2. omgang... -Og skulle det gå helt galt, ja så har jeg jo A-kassen, så jeg er ret sikker på, at det ikke er så slemt det ikke er godt for noget :)

Malucca er blevet testet for en kromosomfejl, hvilke hun (desværre) ikke har. Desværre for det var en lille "fejl", men ville gøre jeg kunne få TA, hvergang hun er syg. Hvilke stadig er konstant. De kloge mener det er pga. hendes ftf, og ikke mindst væksthæmning. Selvf. er jeg glad for hun ikke er syg, men fakta er, hun er sløj/skræntende 5 ud af 10 dage.

Hendes arm er tip top, selvom den stadig ser en andelse mærkelig ud, hvilke skulle være normalt.

Ellers stor trives hun, hun har et sprog som er langt foran sin alder. Hun taler i sætninger med 7-8 ord, og kan sige "svære" ord som gulerødder. -Hun bruger dem også rigtigt, altså hun svare korrekt, når jeg/vi spørger hende om ting. -Også negativladet ord, som muuuuur er dum. og et mindre flatterende ord hun bruger er fååårk. (Som hun hvis har hørt en del, når hun bliver kørt i dp. gennem bytrafikken :S

Det var hvis alt herfra for denne gang...  jeg læser ofte med, men har pt. ikke tid til at svare.....

Og her er min store pige.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2010

Ni-ko-li-ne

Rose <3 skriver:

og en ny åbner. -For mit vedkommende skal jeg meget snart, åbne en ny dør i mit job-liv.

Den 28 okt. blev jeg og mine kollegare i bogholderiet fyret, af den simple grund, at virksomheden var blevet opkøbt, og administrationen flytter til KBH. (Så piffft der mangler folk i administrationen "overthere"

Lige nu køre alt som normalt, dog er jeg også begyndt at gå i skole, 1. mondul på en merkonom.  Det er et intensiv "kursus" da jeg har 14 timer om ugen, hvor det normalt er 3 timer pr. uge. Men mit vare så også kun 6 uger. Normalt 6 mdr. Så lige nu er jeg presset en smule med arbejde, Malucca og skolearbejde.

Jeg er ret fortrøsningsfuld med, hvad der skal ske efter den 31.01.11, jeg har nogen ideer/drømme, som jeg nu kan (muligvis og Xéde fingere føre ud i livet... Lykkes det ikke 1 første omgang, ja så må jeg jo bare tage 2. omgang... -Og skulle det gå helt galt, ja så har jeg jo A-kassen, så jeg er ret sikker på, at det ikke er så slemt det ikke er godt for noget

Malucca er blevet testet for en kromosomfejl, hvilke hun (desværre) ikke har. Desværre for det var en lille "fejl", men ville gøre jeg kunne få TA, hvergang hun er syg. Hvilke stadig er konstant. De kloge mener det er pga. hendes ftf, og ikke mindst væksthæmning. Selvf. er jeg glad for hun ikke er syg, men fakta er, hun er sløj/skræntende 5 ud af 10 dage.

Hendes arm er tip top, selvom den stadig ser en andelse mærkelig ud, hvilke skulle være normalt.

Ellers stor trives hun, hun har et sprog som er langt foran sin alder. Hun taler i sætninger med 7-8 ord, og kan sige "svære" ord som gulerødder. -Hun bruger dem også rigtigt, altså hun svare korrekt, når jeg/vi spørger hende om ting. -Også negativladet ord, som muuuuur er dum. og et mindre flatterende ord hun bruger er fååårk. (Som hun hvis har hørt en del, når hun bliver kørt i dp. gennem bytrafikken

Det var hvis alt herfra for denne gang...  jeg læser ofte med, men har pt. ikke tid til at svare.....

sikke en omgang.... men jeg tror du har ret..... det går alt sammen og det er ikke så skidt at det ikke er godt for noget!!!

glæder mig til du er stærkt tilbage!!!!

Anmeld

16. november 2010

anna-jonas

Gik og tænkte på dig og malutten i dag, Trine.................og så skriver du lige et indlæg. Sikke en timing........

Du havde godt luftet dine bange anelser i.f.t jobbet.............og så skete det sgu'. Men er så glad for at læse, at du ser det som en mulighed for at komme videre....................og indfri nogle drømme du har. SUPER sejt, at du orker så meget uddannelse.

Jeg synes nu, at det er super godt at Malutten ikke har den kromosomfejl, som du havde fortalt at de ledte efter. For som jeg læste om den, kunne immundefekten godt blive mere alvorlig med alderen. Men hey.............tror du ikke at de skal kigge lidt videre, efter om hun fejler noget andet?.............for det er ikke almindeligt, at hun er syg/sløj så mange dage om måneden.

Dejligt at hører fra dig Trine-pigen, et er alt for længe siden. Malucca er jo smuk, som altid.

Knus Mette

Anmeld

16. november 2010

mama09

Rose <3 skriver:

Den 28 okt. blev jeg og mine kollegare i bogholderiet fyret, af den simple grund, at virksomheden var blevet opkøbt, og administrationen flytter til KBH. (Så piffft der mangler folk i administrationen "overthere"

Jeg er ret fortrøsningsfuld med, hvad der skal ske efter den 31.01.11, jeg har nogen ideer/drømme, som jeg nu kan (muligvis og Xéde fingere føre ud i livet... Lykkes det ikke 1 første omgang, ja så må jeg jo bare tage 2. omgang... -Og skulle det gå helt galt, ja så har jeg jo A-kassen, så jeg er ret sikker på, at det ikke er så slemt det ikke er godt for noget

Ellers stor trives hun, hun har et sprog som er langt foran sin alder. Hun taler i sætninger med 7-8 ord, og kan sige "svære" ord som gulerødder. -Hun bruger dem også rigtigt, altså hun svare korrekt, når jeg/vi spørger hende om ting. -Også negativladet ord, som muuuuur er dum. og et mindre flatterende ord hun bruger er fååårk. (Som hun hvis har hørt en del, når hun bliver kørt i dp. gennem bytrafikken

jaaa nemlig se det som noget positivt

Jeg skældte en del ud da jeg blev fyret fra DSB, og gik og surmulede i 14 dage, men kæft det er det bedste der nogensinde er sket for mig.. Der findes bedre - så GO FOR IT

Men kæft lyder hårdt med det kursus, job oven i , plus prinsessen - good luck herfra

Fedt hun ikke er syg, men da nederen hun stadig er sløj 5 ud af 10 dage, det må de da undersøge nærmere??!!

hehe ja man skal passe på hvad man siger af ord...

Latifa siger også mor på mange forskellige måder..

Moaarrr (tennage agtig - stop mor du gør mig flov)

MOAR! (sur og kalder bestemt på mig)

Moorrr (sød og kærlig)

De er sgu da dejlige de unger - glædes over Latifa´s nye ord hver dag selvom der også er et "ikke så pænt ord" hehe

Ejj hvor er hun blevet stor, smukke pige! Tiden flyver jo ak ja!

>:<

Anmeld

17. november 2010

lion

Hvor er det godt at hører fra dig.

Det er da kedeligt at du er blevet fyret, men det er da godt at du tager det i stiv arm.

Fedt at du gider så meget uddannelse sammen med job og lutten.

Ja de små og de ord de lærer fra os. Cassandra sagde gomorgen i går og så til en arbejdsmand i vuggestuen, de har så KUN sagt godmorgen hver dag nede i vuggestuen siden hun startede.

Julius sagde mad i går PERFEKT, han er kun 8½ mdr. juhu

Anmeld

20. november 2010

Klumpe-dumpe

Ni-ko-li-ne skriver:

sikke en omgang.... men jeg tror du har ret..... det går alt sammen og det er ikke så skidt at det ikke er godt for noget!!!

glæder mig til du er stærkt tilbage!!!!

Tak søde, men ja jeg skal tænke positivt... Selvom det selvfølelig er hårdt at skal sige farvel til de GODE kollegare jeg har.

Glæder mig også til at komme mere på.

Knus herfra.

ps. tak for du gad svare

Anmeld

20. november 2010

Ni-ko-li-ne

Rose <3 skriver:

Tak søde, men ja jeg skal tænke positivt... Selvom det selvfølelig er hårdt at skal sige farvel til de GODE kollegare jeg har.

Glæder mig også til at komme mere på.

Knus herfra.

ps. tak for du gad svare

you are welcome;0)

jeg tænker jo på jer af og til.... der sker meget i jeres liv, og der har ikke været meget ro på... så jeg krydser fingre for at der snart er lidt medvind!

Anmeld

20. november 2010

Klumpe-dumpe

anna-jonas skriver:

Gik og tænkte på dig og malutten i dag, Trine.................og så skriver du lige et indlæg. Sikke en timing........

Du havde godt luftet dine bange anelser i.f.t jobbet.............og så skete det sgu'. Men er så glad for at læse, at du ser det som en mulighed for at komme videre....................og indfri nogle drømme du har. SUPER sejt, at du orker så meget uddannelse.

Jeg synes nu, at det er super godt at Malutten ikke har den kromosomfejl, som du havde fortalt at de ledte efter. For som jeg læste om den, kunne immundefekten godt blive mere alvorlig med alderen. Men hey.............tror du ikke at de skal kigge lidt videre, efter om hun fejler noget andet?.............for det er ikke almindeligt, at hun er syg/sløj så mange dage om måneden.

Dejligt at hører fra dig Trine-pigen, et er alt for længe siden. Malucca er jo smuk, som altid.

Knus Mette

Hej du skønne sukkerrumpe,

Ih altså hvor det glæder mig, at du tænker på os :)

Børnelægen mener "bare" det er pga. den lave vægt, og ftf. og ja at hun så er et skravl, som sin mor var dengang hun var barn.... (Jeg var også konstant syg)

Var det mon den samme imundefekt, for der findes 2 slags på kromosom 10, der er en der er ret slem, og så MBL. Som de som regl vokser fra ved 5-6 års alderen. (Dog kan den give problemer ved graviditet, med at holde på fostret, men der er der kommet en ny medicin for dette)

Hmmm ja jeg ser det som en mulighed, for at komme videre, sys som du ved, at jeg var kørt fast nede på job, og ønskede flere udfordringer. Men der er selvfølelig nogle kollegare jeg vil savne ufatteligt meget. :(

Vedr. uddannelse, så er jeg jo typen der elsker at gå i skole, og få LÆRE. faktisk blev jeg testet i torsdags, at jeg var i det forkerte fag, at jeg burde være inden for sundhedesfaget. Havde faktisk tænkt at jeg vil søge ind som lægesek. men nu er jeg kommet i tvivl, om det skal være mere alla assistent eller sygeplejeske

Hvordan går det hos jer?

Knus og kram.

Ps. Tak fordi du svarede på min tråd.

Anmeld

20. november 2010

Klumpe-dumpe

Trinehw skriver:

jaaa nemlig se det som noget positivt

Jeg skældte en del ud da jeg blev fyret fra DSB, og gik og surmulede i 14 dage, men kæft det er det bedste der nogensinde er sket for mig.. Der findes bedre - så GO FOR IT

Men kæft lyder hårdt med det kursus, job oven i , plus prinsessen - good luck herfra

Fedt hun ikke er syg, men da nederen hun stadig er sløj 5 ud af 10 dage, det må de da undersøge nærmere??!!

hehe ja man skal passe på hvad man siger af ord...

Latifa siger også mor på mange forskellige måder..

Moaarrr (tennage agtig - stop mor du gør mig flov)

MOAR! (sur og kalder bestemt på mig)

Moorrr (sød og kærlig)

De er sgu da dejlige de unger - glædes over Latifa´s nye ord hver dag selvom der også er et "ikke så pænt ord" hehe

Ejj hvor er hun blevet stor, smukke pige! Tiden flyver jo ak ja!

>:<

Ja det er nemlig det... Tænker også det er en mulighed, frem for et nederlag... Men nogen af de andre der er blevet fyret, er i dyb krise. Hvilke jeg virkelig synes er så ærgeligt, og svært at forstå på en måde. Selvom man jo ikke er herre over sine følelser.

Ja man skal dælme vare sine ord, over for de små dukker

Knus og klem.

Anmeld

20. november 2010

Klumpe-dumpe

lion skriver:

Hvor er det godt at hører fra dig.

Det er da kedeligt at du er blevet fyret, men det er da godt at du tager det i stiv arm.

Fedt at du gider så meget uddannelse sammen med job og lutten.

Ja de små og de ord de lærer fra os. Cassandra sagde gomorgen i går og så til en arbejdsmand i vuggestuen, de har så KUN sagt godmorgen hver dag nede i vuggestuen siden hun startede.

Julius sagde mad i går PERFEKT, han er kun 8½ mdr. juhu

Ja man skal dælme passe på hvad man siger...

Hvor er de dygtige C og J. Imponerende at Julius sagde mad, i så ung en alder

Forøvrigt døjer J også med udslæt af den den brune astma spray? Det på billedet, om Maluccas mund er pga den brune spray, det irritere hende ikke, men altså kønt er det det dælme ikke

Knus og klem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.