Det kan nok ikke undgåes at du bliver nervøs når du igen står med en positiv test - mange skal have syn for sagen via en ekstra scanning tidligt i forløbet, da der er alt for længe til NF-scanning i uge 12/13.... Men sådanne scanninger kan du jo købe dig til, hvis ikke din læge vil henvise dig til en såkaldt tryghedsscanning.... Og det tvivler jeg på din læge vil gøre, hvis det er første gang du har mistet.
Grunden til det er, at det er MEGET normalt at en graviditet går til grunde i de tidlige uger.... Mange oplever det blot som en forsinket mens. Der er INTET SOM HELST i vejen for at du skulle kunne blive gravid hurtigt igen og gennemføre en graviditet uden komplikationer.
Min egen historie er den, at jeg efter en ukompliceret graviditet med første barn blev gravid igen i efteråret 2009. I uge 9 begynder jeg at bløde lidt, bliver sendt til scanning, hvor man opdager at den gik til grunde i uge 5, men min krop havde bare ikke "opdaget" det.... Fik udskrabning og var langt nede i noget tid. Da jeg så igen bliver gravid i februar, tør jeg heller ikke rigtig tro på at alt er ok før jeg kommer til NF-scanning.... Nu har jeg termin med lillesøster om 2 uger
Mit råd er nok at få snakket om din kedelige oplevelse - og derved vil du opleve, at rigtig mange vil kunne fortælle noget lignende.... Der kommer sikkert flere svar på dette indlæg - men der skal også nok være nogen i din omgangskreds, der har oplevet det.
for at du snart må stå med endnu en positiv test - og held og lykke med en dejlig gravidtet!
Mette, 38+1
Anmeld