Dumme motorvej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.313 visninger
17 svar
0 synes godt om
16. november 2010

Thereseh

Tis!

Min kæreste og jeg, var til åben hus forleden. Vi fandt det PERFEKTE hus. Der skulle laves lidt ved det, men ikke noget der afskrækkede os.

Men da vi gik ud i haven, kunne vi høre støjen fra motorvejen. Meget tydeligt. Som en konstant brusen fra et hav. 

Jeg kom også til at tænke på, at jeg hver gang jeg ville skulle cykle Spunken i børnehave osv, ville jeg skulle ned i et stærkt trafikeret knudepunkt. Jeg ville aldrig turde sende Spunken ud på cykel alene - før den var fyldt 14 ! :-D

Men huset, suk, det er dejligt. 

I kan se det her 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2010

Peanut

Ja det ser da også rigtig nice ud " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12392.png" alt="" />  Men uha en konstant støj i haven kunne jeg ikke leve med " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12396.png" alt="" />

Anmeld

16. november 2010

Thereseh

Peanut skriver:

Ja det ser da også rigtig nice ud " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12392.png" alt="" />  Men uha en konstant støj i haven kunne jeg ikke leve med " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12396.png" alt="" />

Ja, det er super dejligt. Men nej, støj går bare ikke. Selv om der om halvandet år, bliver sat støjværn op, så tvivler jeg på at det tar det hele. Æv æv. 

Anmeld

16. november 2010

DK

Nååååår det er mange penge, i forhold til at det ligger så tæt på motorvejen! Ihh jeg er glad for at bo i Jylland, he he!

Huset ser pragtfuldt ud, og mht at barnet skal cykle, så skal det jo da ikke ned på motorvejen at cykle? Jeg tror at de fleste børn vænner sig til at cykle alt efter det miljø de bor i, og at når i bor i Kjøvenhavnstrup, så må børnene alligevel vel ikke cykle selv før de er sådan forholdsvis gamle?

Altså til SÅ mange penge må man da kunne finde et andet hus der ligger måske bare 1 km væk fra motorvejen, eller er jeg jyde-naiv nu?

Til sidst vil jeg sige at jeg tror at man vænner sig til "støjen", ligesom vi jyder vænner os til lugten herude på landet, he he!

Anmeld

16. november 2010

Thereseh

DK skriver:

Nååååår det er mange penge, i forhold til at det ligger så tæt på motorvejen! Ihh jeg er glad for at bo i Jylland, he he!

Huset ser pragtfuldt ud, og mht at barnet skal cykle, så skal det jo da ikke ned på motorvejen at cykle? Jeg tror at de fleste børn vænner sig til at cykle alt efter det miljø de bor i, og at når i bor i Kjøvenhavnstrup, så må børnene alligevel vel ikke cykle selv før de er sådan forholdsvis gamle?

Altså til SÅ mange penge må man da kunne finde et andet hus der ligger måske bare 1 km væk fra motorvejen, eller er jeg jyde-naiv nu?

Til sidst vil jeg sige at jeg tror at man vænner sig til "støjen", ligesom vi jyder vænner os til lugten herude på landet, he he!

He he, der er du nok lidt jydenaiv :-D Ha ha. 

Det er ikke kun en motorvej. Der er lissom to almindelige to spors veje, under dem, ligger der en motorvej, over dem er der en stor sammenfletning på en bro. Så i alt 10 spor med biler, eller deromkring. 

Havde jeg fx. boet her på Vesterbro, med et barn, ville jeg nok lade barnet cykle så snart at det har ok balance. Der er mange der cykler med deres små børn herinde :-)

Ja, det er mange penge, men det er næsten start-pris for en villa af den størrelse, medmindre vi finder noget i en forstad længere væk. Jeg vil gerne kunne cykle ind til byen, på ca 20-30 minutter. 

Men det er sjovt at se at vi kan få kæmpestore gårde med flere hektar land, hvis vi fx. flytter til Djursland hvor min kærestes forældre bor. Hi hi. 

Anmeld

16. november 2010

Munder

Husk nu, at blade på træerne om sommeren også skærmer godt for lyden

Hvor langt fra motorvejen ligger det?

Anmeld

16. november 2010

Thereseh

Munder skriver:

Jo, det er sandt. Det har jeg ikke tænkt over. 

Jeg tror ikke der er meget mere end 300 meter, til motorvejen. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

16. november 2010

Munder

Thereseh skriver:

Jo, det er sandt. Det har jeg ikke tænkt over. 

Jeg tror ikke der er meget mere end 300 meter, til motorvejen. 

Det er godt nok ikke så langt fra, men vi bor nu heller ikke længere væk fra en større vej, og vi hører den ikke om sommeren

Anmeld

16. november 2010

Thereseh

Munder skriver:

Det er godt nok ikke så langt fra, men vi bor nu heller ikke længere væk fra en større vej, og vi hører den ikke om sommeren

Ok. Ja, det er da skønt at I ikke er generet af den  Jeg tror ikke at vi ville kunne levet med det, og som du kan se på billedet jeg har tilføjet, er det også noget af "en bid asfalt", så det er klart at der er meget larm. Måske også derfor villaerne er "billige" i forhold til et stykke fra, hvor de ligger en til to millioner over. 

Anmeld

16. november 2010

DK

Ja, og hvis i var der en "fugtig" dag, så bliver lyden også båret bedre igennem! Så der er stor forskel på en ex. tåget dag og en solskinsdag! (om man er da heldigvis oftest i haven når det er dejligt vejr

Vi bor nok 3-4 km fra motorvejen og hører den ALDRIG, undtagen lige af og til hvis det er en kold, tåget vintermorgen så kan vi høre en lille smule "susen". Vi hører den aldrig aldrig om sommeren!

Knus Jyde-kvabben!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.