??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

620 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. november 2010

saraa

hej piger..

har lige brug for et råd, min søn Noah på et halvt år nægter at stå på sine ben, sundhedsplejersken var her for to måneder siden og sagde hvis det ikke blev bare en smule bedre skulle jeg kontakte lægen som så skulle lave en henvisning til en fysioterapeut, da det ikke blev bedre tog jeg til lægen men hun ville ikke lave den og sagde jeg ikke skulle lave et så stort problem ud af ingenting.. jeg træner med ham hver dag men han har spaghetti ben og vil ikke engang støtte på dem, bliver jo i tvivl om der mon er noget galt med hans fødder eller det bare kommer med tiden, jeg er ærlig talt helt lost er det normalt at han ikke vil??

hilsen sara

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2010

mariamiss6

Hejsa, dte kan være det "bare" er svag muskeltonus... Det betyder egentlig bare at hans muskler er svage, og er ikke en egentlig sygdom... Jeg tror ikke det sådan kan siges endnu, når han er så lille, om det er det... Men altså, det korte af det lange er, at det kan være rigtig meget krævende for ham, at han skal bruge sine muskler...

Er han som død-vægt når du bærer ham, eller hjælper han ellers godt til?

Sådan nogle børn, som oftest er slaske dukker, selv når de er måske 2 år, har ofte svag muskeltonus...

Jeg ved faktisk ikke om det som sådan kan trænes op, så deres muskler bliver stærkere/mere udholdende, men gymnastik og den slags skulle være rigtig godt for sådan nogle børn....

Bliv du ved at øve tingene. Prøv at øge "legen" med at han selv trækker sig fra liggende til siddende, når du holder hans hænder, ved at lade ham trække sig til stående i stedet for. 

Ellers hoppe lege... Altså hop ham på dit skød, og sådan nogle ting. Måske er han bare doven, og tror at hans mor er sat i verden for at slæbe rundt på ham hele tiden

Anmeld

17. november 2010

Koen.

lærke er 7 mdr nu og fra ca. 7-8 uger nægtede hun os at stå på sine ben og de knækkede bare sammen hver gang men inden for den sidste måned er hun så småt begyndt på det se tiden an, min sp sagde det var meget normalt nogle børn ikke ville

Anmeld

17. november 2010

saraa

mariamiss6 skriver:

Hejsa, dte kan være det "bare" er svag muskeltonus... Det betyder egentlig bare at hans muskler er svage, og er ikke en egentlig sygdom... Jeg tror ikke det sådan kan siges endnu, når han er så lille, om det er det... Men altså, det korte af det lange er, at det kan være rigtig meget krævende for ham, at han skal bruge sine muskler...

Er han som død-vægt når du bærer ham, eller hjælper han ellers godt til?

Sådan nogle børn, som oftest er slaske dukker, selv når de er måske 2 år, har ofte svag muskeltonus...

Jeg ved faktisk ikke om det som sådan kan trænes op, så deres muskler bliver stærkere/mere udholdende, men gymnastik og den slags skulle være rigtig godt for sådan nogle børn....

Bliv du ved at øve tingene. Prøv at øge "legen" med at han selv trækker sig fra liggende til siddende, når du holder hans hænder, ved at lade ham trække sig til stående i stedet for. 

Ellers hoppe lege... Altså hop ham på dit skød, og sådan nogle ting. Måske er han bare doven, og tror at hans mor er sat i verden for at slæbe rundt på ham hele tiden

altså det meste af tiden ligger han på maven, jeg prøver at holde ham oppe han kan stå et par sekunder også knækker han bare sammen jeg kan se han synes det er sjovt de få sekunder han står, men han vil simpelthen ikke, eller kan ikke.. jeg har sådan en hoppe gynge til ham og den synes han også er sjov troede det ville hjælpe men det har det altså ikke.. han kan rulle rundt osv, kan ikke lade ham være to sek for så ligger han i den anden ende af stuen

må vel se tiden an så tak for svar

Anmeld

17. november 2010

saraa

lillespurv20 skriver:

lærke er 7 mdr nu og fra ca. 7-8 uger nægtede hun os at stå på sine ben og de knækkede bare sammen hver gang men inden for den sidste måned er hun så småt begyndt på det se tiden an, min sp sagde det var meget normalt nogle børn ikke ville

ja det lyder som det samme, han knækker også bare sammen, bliver bare bekymret når sp sagde at han SKAL kunne stå på benene  men det lyder til jeg bare skal blive ved med at træne og så se tiden an..

tak for svar " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12392.png" alt="" /> hilsen sara

Anmeld

17. november 2010

MarieMor

saraa skriver:

ja det lyder som det samme, han knækker også bare sammen, bliver bare bekymret når sp sagde at han SKAL kunne stå på benene  men det lyder til jeg bare skal blive ved med at træne og så se tiden an..

tak for svar " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12392.png" alt="" /> hilsen sara

ja se du bare tiden an .. er sikker på det nok skal komme , ellers så må du jo ringe og snakke med sp og se hvad hun siger til det hele igen   håber snart det kommer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.