Nygravid og ængstelig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

519 visninger
2 svar
0 synes godt om
16. november 2010

bunansa

Efter 1. IVF forsøg er jeg så heldig at være blevet gravid. det er fantastisk. desværre kan jeg næsten ikke nyde det, fordi jeg hele tiden er nervøs for alt det, der kan gå galt. Det er min anden graviditet, og jeg husker ikke, at jeg havde det sådan første gang (6 år siden). Måske fordi det denne gang har krævet behandling (blev gravid naturligt første gang). Jeg bruger såååå meget krudt på hele tiden at mærke min krop, og bliver nervøs, hvis jeg ikke mærkerd et jeg tror, at jeg skal mærke.

Er der andre som er nygravide og nervøse for, om alt er som det skal være?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2010

Dia

Jeg ved helt præcis, hvordan du har det. Det er først nu her efter 12. graviditetsuge, at jeg er begyndt rigtigt at nyde det og glæde mig. Tror der er mange gravide, der har det sådan. Tillykke med din graviditet - og prøv at nyde det lidt også!

Anmeld

19. november 2010

viben

Jeg har det på præcis samme måde.. Havde en SA sidste efterår, og har så brugt et år på at blive gravid igen. Jeg testede positiv i mandags og har endnu ikke været hos lægen... Fokuserer hele tiden på tegn som træthed og ømme bryster... Jeg har ikke morgenkvalme..

Men jeg skifter hele tiden mellem at være spændt og bange... Tror ikke der er meget andet at gøre end at tage en dag af gangen og forsøge at holde fokus på hverdagen... Jeg har heldigvis eksamer i december, så jeg har noget at se til... Desuden regner jeg helt sikkert med at få en tryghedsscanning omkring 8 uge - det tror jeg helt sikkert hjælper på nervøsiteten...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.