Hvilken kage til kaffen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2010

Zafir

ladydan1 skriver:

hun vil gerne have en pyntet kage... Det er kun fordi hun har set et par af mine kager og hun vil gerne have en special kage til sin fødselsdag..men måske man kan lave dem i stor format..

Hmm vil jeg da lige tjekke ud :-)

Sisse

Nåååeee

Men så stemmer ejg for en fin kage med skildpaddecreme og ananas i Det er altid et hit...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2010

Nemesis

Zafir skriver:

Nåååeee

Men så stemmer ejg for en fin kage med skildpaddecreme og ananas i Det er altid et hit...

ahh ja...hvordan ananas ?? Som fromage?? som en creme med hele stykker eller??

:-) Sisse

Anmeld

16. november 2010

Nemesis

BabyHope<3 skriver:

Altså den her er ret lækker og så er den lidt sjov i udseenet

http://translate.google.dk/translate?hl=da&langpair=en%7Cda&u=http://www.azcookbook.com/zebra-cake/

uhh ja det ser lækkert ud.

Anmeld

16. november 2010

Zafir

ladydan1 skriver:

ahh ja...hvordan ananas ?? Som fromage?? som en creme med hele stykker eller??

Altså jeg har aldrig prøvet at lave ananas som fromage. Det skal jeg prøve her en af dagene, fordi min farmor ønsker sig en kage med vaniliecreme + ananas til på søndag (hendes fødselsdag). Men ellers så ja - har jeg bare puttet hele stykker ananas i, eller blendet ananas

Men man skal huske det med at der er et enzym der forhindre husblas i at virke. Så havde jeg faktisk en tråd om det igår og fik atvide at man skal koge det i 3 min inden man laver det stift Så nedbrydes enzymet

Anmeld

16. november 2010

Zafir

BabyHope<3 skriver:

Altså den her er ret lækker og så er den lidt sjov i udseenet

http://translate.google.dk/translate?hl=da&langpair=en%7Cda&u=http://www.azcookbook.com/zebra-cake/

Haha hvor sjovt Vores glade 80'ers marmorkage, nu som zebra Kanon idé i øvrigt (også smager det jo helt fantasisk )

Anmeld

16. november 2010

Nemesis

Zafir skriver:

Altså jeg har aldrig prøvet at lave ananas som fromage. Det skal jeg prøve her en af dagene, fordi min farmor ønsker sig en kage med vaniliecreme + ananas til på søndag (hendes fødselsdag). Men ellers så ja - har jeg bare puttet hele stykker ananas i, eller blendet ananas

Men man skal huske det med at der er et enzym der forhindre husblas i at virke. Så havde jeg faktisk en tråd om det igår og fik atvide at man skal koge det i 3 min inden man laver det stift Så nedbrydes enzymet

jamen så glæder jeg mig til feedback. Gad vide om kogt ananas smager ligeså godt som friskt...

Men vil da også lige høre hvordan husblasen reagerer :-)

Anmeld

16. november 2010

Zafir

ladydan1 skriver:

jamen så glæder jeg mig til feedback. Gad vide om kogt ananas smager ligeså godt som friskt...

Men vil da også lige høre hvordan husblasen reagerer :-)

Altså - det er sådan noget dåseananas, de siger man skal koge. Jeg ved ikke hvordan det vil være med frisk mmm... Men jeg tror jeg tager sådan et par dåser ananas i tern også koger jeg dem lige lidt også laver jeg fromage med hele stykker ananas

Jeg skal nok give feedback

Anmeld

16. november 2010

Mussi30

Jeg laver tit chokoladekage lagt sammen med smørcreme og frisk ananas. Jeg skærer ananasen i helt tynde strimler (ca 5mm tykke) så den ikke bliver så kompakt, og så gerne flere ovenpå hinanden så der er et fint lag med ananas.

Det er et kæmpe hit hver gang, chokolade og ananas for overraskende godt sammen.

Anmeld

16. november 2010

Nemesis

goodiedk skriver:

Jeg laver tit chokoladekage lagt sammen med smørcreme og frisk ananas. Jeg skærer ananasen i helt tynde strimler (ca 5mm tykke) så den ikke bliver så kompakt, og så gerne flere ovenpå hinanden så der er et fint lag med ananas.

Det er et kæmpe hit hver gang, chokolade og ananas for overraskende godt sammen.

ahh ja det kunne jo godt være et lag så det ikke kom i kontakt med fx. mousse.

Tak.

Anmeld

16. november 2010

otlitrom

Du kan også læve skovbær-creme, den er dejlig frisk. Jeg har lavet den på Bærsymfoni-poserne fra frost, og så flødeskum.. Vendt sammen. For at få den mere fast kan der kommes husblas i. Jeg tænker personligt det vil være rart med noget friskt efter Rubinsteinkage, for den er meget kompakt og kraftig i smagen.. Men ananas er jo også friskt, så det er bare et lille bud fra min side, der ikke laver det store i kage, men har hittet med skovbærcremen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.