Blefri..... ved ikke om det er en dårlig ide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2010

TbCp

helora skriver:

Vi har brugt nøjagtig den metode du beskriver, da vores piger skulle vænnes af med bleen. I starten (de første 10-12 gange) var de interesserede i klistermærkerne, men så glemte de det, da det gik op for dem, hvor fedt det var at tisse på wc i stedet for i bleen. Og det er meget længe siden vi sidst har puttet klistermærker i bogen. Så tror ikke du behøver bekymre dig om, at Liva stadig forlanger klistermærker når hun er 10 år :-)

Dejligt at høre at det kan lykkes på den måde

Hvor gamle var de da i gjorde det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2010

helora

TbCp skriver:

Dejligt at høre at det kan lykkes på den måde

Hvor gamle var de da i gjorde det?

Ellen var 3 år og et par måneder. Vi havde forsøgt lidt i nogle uger, men en dag meddelte hun selv, at hun ikke ville have ble på mere, og så har hun stort set været renlig siden - også om natten.

Agnes smed bleen for en måned siden - 3 år og 5 måneder - men er endnu ikke renlig om natten.

Min erfaring er, at de selv nok skal sige til når de er helt klar.

Jeg mener i øvrigt ikke, at der er noget galt med lidt bestikkelse ;-)

Anmeld

16. november 2010

TbCp

Ellen var 3 år og et par måneder. Vi havde forsøgt lidt i nogle uger, men en dag meddelte hun selv, at hun ikke ville have ble på mere, og så har hun stort set været renlig siden - også om natten.

Agnes smed bleen for en måned siden - 3 år og 5 måneder - men er endnu ikke renlig om natten.

Min erfaring er, at de selv nok skal sige til når de er helt klar.

Jeg mener i øvrigt ikke, at der er noget galt med lidt bestikkelse ;-)

Det er nok bare far og mor herhjemme der er lidt utålmodige

Vores læge har sagt at før ved 5 års alderen skal vi ikke bekymrer os om at hun bruger ble 

Anmeld

16. november 2010

helora

TbCp skriver:

Det er nok bare far og mor herhjemme der er lidt utålmodige

Vores læge har sagt at før ved 5 års alderen skal vi ikke bekymrer os om at hun bruger ble 

Det har jeg også hørt. Jeg tror det eksperterne siger med det er, at det er vigtigt ikke at presse børnene. De skal vide, at muligheden er der, og så siger de selv til.

Det lyder som om Liva er ved at være der :-)

Anmeld

16. november 2010

TbCp

helora skriver:

Det har jeg også hørt. Jeg tror det eksperterne siger med det er, at det er vigtigt ikke at presse børnene. De skal vide, at muligheden er der, og så siger de selv til.

Det lyder som om Liva er ved at være der :-)

Vi håber

Anmeld

16. november 2010

anna-jonas

Måske er det klistermærke-halløj bare den motivation, der gør at Liva kommer igang med "ble-smidningen", så det er da et forsøg værd. Glæder mig til at følge "forsøget".

Knus Mette

Anmeld

16. november 2010

TbCp

anna-jonas skriver:

Måske er det klistermærke-halløj bare den motivation, der gør at Liva kommer igang med "ble-smidningen", så det er da et forsøg værd. Glæder mig til at følge "forsøget".

Knus Mette

Ja det håber vi jo lidt at det er... men vil jo heller ikke presse hende hvis hun virkelig ikke er klar!

Men nu gør vi forsøget og så ser vi....

Anmeld

18. november 2010

JustAnotherName

Hvordan er det så gået de sidste par dage??
Jeg opdagede først dit indlæg nu (da jeg ikke er ret meget online pt.)
.......Sidder da lige g fundere lidt over, om DÈT kunne være et hit hos Bianca.

Bianca fortæller os også, når hun skal tisse og at hun skal stort.
Men hun gør det aldrig på wcét    Altså hun vil gerne på toilet (når vi bestemmer at hun skal) det er intet problem. Men der sker bare ingenting der. Og hun protesterer højlydt, hvis vi tager hende midt i "akten", dét vil hun altså bare ikke.

Ikke at det haster. Men det kunne jo være rart (for både hende og os), hvis hun snart fik succes med, og glæde ved ideen om, at gå på wc.

Har det givet mere succes hjemme hos Jer de sidste par dage, efter I indførte dét med klistermærkerne??

Anmeld

19. november 2010

TbCp

JustAnotherName skriver:

Hvordan er det så gået de sidste par dage??
Jeg opdagede først dit indlæg nu (da jeg ikke er ret meget online pt.)
.......Sidder da lige g fundere lidt over, om DÈT kunne være et hit hos Bianca.

Bianca fortæller os også, når hun skal tisse og at hun skal stort.
Men hun gør det aldrig på wcét    Altså hun vil gerne på toilet (når vi bestemmer at hun skal) det er intet problem. Men der sker bare ingenting der. Og hun protesterer højlydt, hvis vi tager hende midt i "akten", dét vil hun altså bare ikke.

Ikke at det haster. Men det kunne jo være rart (for både hende og os), hvis hun snart fik succes med, og glæde ved ideen om, at gå på wc.

Har det givet mere succes hjemme hos Jer de sidste par dage, efter I indførte dét med klistermærkerne??

Næ, jeg synes desværre ikke at det har hjulpet noget som helst.
Hun har tisset på potten to gange, det er det.... Og det gør hun i forvejen ind imellem f.eks. inden hun skal i bad. Men måske hun ikke har fanget fidusen helt endnu.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.