Nyt job og drømmer om at blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

411 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. november 2010

Milsen

Hey alle derude.

Jeg er i den situation, at jeg siden marts 2010 har været arbejdsløs og søgt nyt job. Kort tid efter startede min kæreste og jeg på PB. Min kæreste har meget dårlig sædkvalitet, så vi tænkte at der nok vil gå nogle år, som der gjorde med hans børn fra tidligere forhold.

Lige nu er jeg i et vikariat, som jeg er super glad for. Det får tankerne lidt væk fra at være deperat omkring en lille baby.
Samtidig med det står jeg og skal til 2. samtalerunde imorgen på et job jeg har søgt, og jeg har tit tænkt på om man egentlig er en "forfærdelig person" at planlægge barn uden at have fast job. Eller tænk nu hvis jeg bliver ansat det nye sted, og så går der kun et par mdr. så bliver jeg gravid... Bare tanken om hvis man skulle fortælle sin chef, at man er glad for man fik jobbet, men nu går man altså på barsel om kort tid - puha giver mig kuldegysninger.

Er der nogle af jer derude der har prøvet at starte på et nyt job og kort tid efter blev gravid - hvordan fortalte i det til jeres chef og hvad sagde han/hun?

Jeg synes bare ikke at arbejde skal være alt i det her liv. Vi ved begge at vi sagtens kan overleve økonomisk, hvis jeg ikke når at få job inden.

Havde lige brug for at spørge, nu har jeg tænkt på det i så mange mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

Rockertand

Du kan tro, at du vil få en guldmedalje, hvis du ikke bliver gravid, din chef vil gøre dig til årets medarbejder

Nej, spøg til side - du skal da ikke leve dit liv efter, hvad en evt. arbejdsgiver vil sige og ikke sige, og specielt ikke når I nu er lidt fertilitets-udfordrede.

Nogle chefer vil tage det pænt, og andre vil blive trætte af det, sådan er det, og der er ikke nogen, der kan forudse, hvordan netop din chef vil tage meddelelsen, men sluges, det skal den jo.

Anmeld

15. november 2010

Pena

Milsen skriver:

Hey alle derude.

Jeg er i den situation, at jeg siden marts 2010 har været arbejdsløs og søgt nyt job. Kort tid efter startede min kæreste og jeg på PB. Min kæreste har meget dårlig sædkvalitet, så vi tænkte at der nok vil gå nogle år, som der gjorde med hans børn fra tidligere forhold.

Lige nu er jeg i et vikariat, som jeg er super glad for. Det får tankerne lidt væk fra at være deperat omkring en lille baby.
Samtidig med det står jeg og skal til 2. samtalerunde imorgen på et job jeg har søgt, og jeg har tit tænkt på om man egentlig er en "forfærdelig person" at planlægge barn uden at have fast job. Eller tænk nu hvis jeg bliver ansat det nye sted, og så går der kun et par mdr. så bliver jeg gravid... Bare tanken om hvis man skulle fortælle sin chef, at man er glad for man fik jobbet, men nu går man altså på barsel om kort tid - puha giver mig kuldegysninger.

Er der nogle af jer derude der har prøvet at starte på et nyt job og kort tid efter blev gravid - hvordan fortalte i det til jeres chef og hvad sagde han/hun?

Jeg synes bare ikke at arbejde skal være alt i det her liv. Vi ved begge at vi sagtens kan overleve økonomisk, hvis jeg ikke når at få job inden.

Havde lige brug for at spørge, nu har jeg tænkt på det i så mange mdr.

Jeg synes bare i skal lade tingene gå som de går. Bliver du gravid, så er det jo sådan det går. Jeg tror de fleste arbejdsgivere er klar over "risikoen" ved at ansætte en kvinde i 20 erne i et fast forhold. Selvfølgelig vil det måske være lidt øv hvis du bliver gravid med det samme for arbejdsgiveren, men din kærestes alder og sædkvalitet taget i betragtning synes jeg I sagtens kan gå i gang.

Hvad nu hvis det viser sig at blive et længere forløb end forventet, og din kæreste ender med at blive for "gammel". Så vil du jo ærge dig til evig tid over I ventede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.