Butikker propper sodavand i børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

977 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. august 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Politiken

Beder man om sodavand i børnestørrelse, får man alt fra en kvart liter til ’fri bar’, viser et tjek af størrelserne på 20 spisesteder.

En tur i Bilka eller Ikea lyder måske ikke umiddelbart som en fest for børn.

Men beskænker man dem med en sodavand fra det stedlige cafeteria, nærmer ungerne sig hurtigt et sukkerindtag, som ifølge de officielle kostanbefalinger ikke bør være hverdagskost.

Mindre børn kommer således tæt på eller over grænsen for den anbefalede ugentlige sukkermængde.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2008

fam.4xc

jo men alt med måde og det er jo som bekendt forældrene der må sætte grænserne for deres egne børn ;)

Kh Camilla hvis Caroline lige nu spiser hyggeguf bestående af vindruer, æble skriver, 1 stykke choko og rød saft :P

Anmeld

17. august 2008

Helle30

- Og hvorfor er det, at man overhovedet skal tåge sanseløst rundt i Bilka for at klare sine dagligvareindkøb? for dernæst at kaste sit anstrengte forbrugslån efter en kingsize menu i bistroen? Den har jeg aldrig fattet.
Og nu skal det så være bistroens skyld, at danske børn får et sukkerindtag, der er for højt? Christ! Toppen af dumhed er hermed nået.
- At Politiken vil være den artikel bekendt:@, det er jo på højde med EB.

- Helle, der hverken har forbrugslån eller den vane, at mine indkøbsture skal afsluttes med fritter og cola.

Anmeld

17. august 2008

MorCamilla

Jeg må indrømme at jeg bliver lidt irreteret når nogle giver andre skylden for deres egne dårlige vaner...8(

Det er jo os forældre der skal lade vær med at tage børnene med ud og handle hvis det er meningen at man skal slutte af med frityre mad og cola... >(

Det kan da aldrig blive butikkernes skyld at forældre er for "svage" til at sige nej til deres børn...>(

Ja undskyld bare min mening...:$

Knus fra Camilla, Hvis søn også får cola ind i mellem...;)

Anmeld

17. august 2008

1977

Profilbillede for 1977
Helle30 skriver:

- Og hvorfor er det, at man overhovedet skal tåge sanseløst rundt i Bilka for at klare sine dagligvareindkøb? for dernæst at kaste sit anstrengte forbrugslån efter en kingsize menu i bistroen? Den har jeg aldrig fattet.
Og nu skal det så være bistroens skyld, at danske børn får et sukkerindtag, der er for højt? Christ! Toppen af dumhed er hermed nået.
- At Politiken vil være den artikel bekendt:@, det er jo på højde med EB.

- Helle, der hverken har forbrugslån eller den vane, at mine indkøbsture skal afsluttes med fritter og cola.

Fnis...ja du har ret. Jeg ved de også sælger vand i bistroen, men det er måske ikke et alternativ? Det er hvad min får når vi "spiser ude".

Anmeld

18. august 2008

Pia.

Arrr... den holder vist ikke helt den der...

Ved ikke helt hvordan jeg skal kommentere denne artikel, for I andre piger har sagt hvad der her kunne siges... og jeg er enig...

Sikke noget pjat at skrive....

Knus Pia. (H)

Anmeld

18. august 2008

Skovurt

Ej... jamen i andre har jo sagt det hele - hvor er det dog for meget når sådanne artikler bliver skrevet, bare i et forsøg på at skrive om noget aktuelt.

Jeg synes da umiddelbart det på listen ser ud som om det ikke står så slemt til med det vand de ellers påstår er en "mangel vare" i de omtalte butikker. 7 ud af 20 steder kan man få et glas vand gratis, og 10 af stederne kan man købe vand til max samme pris som sodavanden. Dvs 3 steder tager mere for det end de tager for sodavand... så SÅ stort synes jeg nu ikke problemet er.

Nå... jamen mon ikke vi snart får en liste over butikker som har slik på tilbud - bare for at narre forældrene til at fodre deres børn med det :D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.