[citat][f][småt]fam.4xc skriver:[/småt][/f]
uha i år overhørte jeg en samtale mellem et ældre ægtepar.... Caroline og Catrine sad på en bænk sammen med dem i Ballerup centret og..... spiste is ;) Der kom en somalisk dame forbi med 4 børn og 1 i maven og hold da op det ku ellers få den gamle dame til at udbryde nogle grimme fordomme - jeg blir så flov over at være dansker når jeg høre sådan noget.... ville hun ha sagt det samme hvis der kom en danske kvinde sådan.... kan hun overhoved vide om de alle er hendes... og mangler vi ik arbejdskraft?? i mit fag er der mega mangel og lige netop disse kvinder er meget interesseret i at ta uddannelsen og gør det til fulde, nå det var bare en tanke der slog mig, da jeg lige læste at indvandre kvinderne ik er så føde dygtige længere :)[/citat]
[rød]jeg blir så flov over at være dansker når jeg høre sådan noget.... ville hun ha sagt det samme hvis der kom en danske kvinde sådan[/rød]
Kender godt den følelse du beskriver med, at man bliver flov over at være dansker...
Jeg har i 8 år passet et søskende par som idag er 13 og 8, nogle dejlige piger (L) Men for 6 år siden da jeg var 19, skulle tøsernes forældre en uge til Tyrkiet og jeg fik den ære at passe pigerne. For at der skete noget sjovt imens de var på ferie, inviterede jeg tøserne på dengang 2 og 7 år og min dejlige nevø på dengang 5 år, med til Lalandia i 3 dage. En aften da jeg går tur med den lille i barnevognen og de 2 store på hver side, hører jeg en ældre dame der går forbi os, sige til sin mand "Hun er da værre end de indvandre familier der føder børn som vi andre skifter undertøj, hun er ikke andet end en lille tøs, og så har hun 3 børn og et på vej"
Hold da op, tænkte jeg, der blev jeg sku ked... :'( Så meget så jeg gik tilbage til hende og spurgte om det kunne tænkes at det ikke var mine børn, men nogle jeg måske passede eller var i familie med? Og så har jeg ikke et på vej, er bare buttet!! >( Nøj hvor blev jeg gal på hende!!!
Knus Beck (H) Som ville ønske nogen tænkte sig om, før de talte :$
Anmeld