Danske kvinder får flere børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

866 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. august 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Jyllandsposten

Danskerne er blevet flittigere på lagnerne. I hvert fald har de danske kvinder besøgt fødegangen flere og flere gange siden 1980'erne.

Også selv om mødrene bliver stadig ældre, og gennemsnitsalderen for en førstegangsfødende er 28,9 år. Det viser tal fra Danmarks Statistik.

Fertilitetsniveauet i Danmark ligger nu på 1,85 levendefødte børn pr. kvinde, og det giver os en topplacering i forhold til andre europæiske lande. Med i toppen er også de andre nordiske lande, mens de tyske kvinder ligger langt nede med bare 1,32 børn i gennemsnit.

Selv om kvinderne i gennemsnit føder flere børn, betyder det dog ikke, at fødselstallet på samme måde er steget. Faktisk har antallet af børn været faldende siden 2000.

Mens danske kvinder får flere børn, falder antallet hos ikke-vestlige indvandrerkvinder markant. I 1983 lå gennemsnittet på 3,41, men det tal er nu raslet ned til 1,97 børn pr. kvinde.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2008

fam.4xc

uha i år overhørte jeg en samtale mellem et ældre ægtepar.... Caroline og Catrine sad på en bænk sammen med dem i Ballerup centret og..... spiste is ;) Der kom en somalisk dame forbi med 4 børn og 1 i maven og hold da op det ku ellers få den gamle dame til at udbryde nogle grimme fordomme - jeg blir så flov over at være dansker når jeg høre sådan noget.... ville hun ha sagt det samme hvis der kom en danske kvinde sådan.... kan hun overhoved vide om de alle er hendes... og mangler vi ik arbejdskraft?? i mit fag er der mega mangel og lige netop disse kvinder er meget interesseret i at ta uddannelsen og gør det til fulde, nå det var bare en tanke der slog mig, da jeg lige læste at indvandre kvinderne ik er så føde dygtige længere :)

Anmeld

17. august 2008

Becks

[citat][f][småt]fam.4xc skriver:[/småt][/f] uha i år overhørte jeg en samtale mellem et ældre ægtepar.... Caroline og Catrine sad på en bænk sammen med dem i Ballerup centret og..... spiste is ;) Der kom en somalisk dame forbi med 4 børn og 1 i maven og hold da op det ku ellers få den gamle dame til at udbryde nogle grimme fordomme - jeg blir så flov over at være dansker når jeg høre sådan noget.... ville hun ha sagt det samme hvis der kom en danske kvinde sådan.... kan hun overhoved vide om de alle er hendes... og mangler vi ik arbejdskraft?? i mit fag er der mega mangel og lige netop disse kvinder er meget interesseret i at ta uddannelsen og gør det til fulde, nå det var bare en tanke der slog mig, da jeg lige læste at indvandre kvinderne ik er så føde dygtige længere :)[/citat] [rød]jeg blir så flov over at være dansker når jeg høre sådan noget.... ville hun ha sagt det samme hvis der kom en danske kvinde sådan[/rød] Kender godt den følelse du beskriver med, at man bliver flov over at være dansker... Jeg har i 8 år passet et søskende par som idag er 13 og 8, nogle dejlige piger (L) Men for 6 år siden da jeg var 19, skulle tøsernes forældre en uge til Tyrkiet og jeg fik den ære at passe pigerne. For at der skete noget sjovt imens de var på ferie, inviterede jeg tøserne på dengang 2 og 7 år og min dejlige nevø på dengang 5 år, med til Lalandia i 3 dage. En aften da jeg går tur med den lille i barnevognen og de 2 store på hver side, hører jeg en ældre dame der går forbi os, sige til sin mand "Hun er da værre end de indvandre familier der føder børn som vi andre skifter undertøj, hun er ikke andet end en lille tøs, og så har hun 3 børn og et på vej" Hold da op, tænkte jeg, der blev jeg sku ked... :'( Så meget så jeg gik tilbage til hende og spurgte om det kunne tænkes at det ikke var mine børn, men nogle jeg måske passede eller var i familie med? Og så har jeg ikke et på vej, er bare buttet!! >( Nøj hvor blev jeg gal på hende!!! Knus Beck (H) Som ville ønske nogen tænkte sig om, før de talte :$

Anmeld

18. august 2008

fam.4xc

Godt gået Beck - det var godt gjort!!! Hatten af for dig :D

Kram Camilla(H)

Anmeld

18. august 2008

Becks

fam.4xc skriver:

Godt gået Beck - det var godt gjort!!! Hatten af for dig :D

Kram Camilla(H)

Tak :D

Knus Beck(H)

Anmeld

18. august 2008

1977

Profilbillede for 1977
[citat][f][småt]Beck skriver:[/småt][/f] Jeg har i 8 år passet et søskende par som idag er 13 og 8, nogle dejlige piger (L) Men for 6 år siden da jeg var 19, skulle tøsernes forældre en uge til Tyrkiet og jeg fik den ære at passe pigerne. For at der skete noget sjovt imens de var på ferie, inviterede jeg tøserne på dengang 2 og 7 år og min dejlige nevø på dengang 5 år, med til Lalandia i 3 dage. En aften da jeg går tur med den lille i barnevognen og de 2 store på hver side, hører jeg en ældre dame der går forbi os, sige til sin mand "Hun er da værre end de indvandre familier der føder børn som vi andre skifter undertøj, hun er ikke andet end en lille tøs, og så har hun 3 børn og et på vej" Hold da op, tænkte jeg, der blev jeg sku ked... :'( Så meget så jeg gik tilbage til hende og spurgte om det kunne tænkes at det ikke var mine børn, men nogle jeg måske passede eller var i familie med? Og så har jeg ikke et på vej, er bare buttet!! >( Nøj hvor blev jeg gal på hende!!! Knus Beck (H) Som ville ønske nogen tænkte sig om, før de talte :$[/citat] Nååååå jeg var blevet stik tosset hvis det var mig >( Hvad f***** bilder hun sig ind? Godt at du sagde noget til hende:D Og så vil jeg lige høre...hvordan føder man 1,85 barn? ;)

Anmeld

18. august 2008

Becks

[citat][f][småt]Jeanne skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Beck skriver:[/småt][/f] Jeg har i 8 år passet et søskende par som idag er 13 og 8, nogle dejlige piger (L) Men for 6 år siden da jeg var 19, skulle tøsernes forældre en uge til Tyrkiet og jeg fik den ære at passe pigerne. For at der skete noget sjovt imens de var på ferie, inviterede jeg tøserne på dengang 2 og 7 år og min dejlige nevø på dengang 5 år, med til Lalandia i 3 dage. En aften da jeg går tur med den lille i barnevognen og de 2 store på hver side, hører jeg en ældre dame der går forbi os, sige til sin mand "Hun er da værre end de indvandre familier der føder børn som vi andre skifter undertøj, hun er ikke andet end en lille tøs, og så har hun 3 børn og et på vej" Hold da op, tænkte jeg, der blev jeg sku ked... :'( Så meget så jeg gik tilbage til hende og spurgte om det kunne tænkes at det ikke var mine børn, men nogle jeg måske passede eller var i familie med? Og så har jeg ikke et på vej, er bare buttet!! >( Nøj hvor blev jeg gal på hende!!! Knus Beck (H) Som ville ønske nogen tænkte sig om, før de talte :$[/citat] Nååååå jeg var blevet stik tosset hvis det var mig >( Hvad f***** bilder hun sig ind? Godt at du sagde noget til hende:D Og så vil jeg lige høre...hvordan føder man 1,85 barn? ;) [/citat] Ja blev også gal haha.... Hmm, ja det r et godt spørgsmål (?) Knus Beck (H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.