hvornår smagte jeres børn ¨rigtig^¨mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

821 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. november 2010

lucas<3

sad og snakkede med min mor om hvornår Lucas må begynde og få kartoffelmos.., han bliver 15 uger på onsdag..   så hvornår ga i jeres det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

DK

Kirstine var 5 mdr. da hun begyndte at få vælling. Et halvt år da hun fik rigtig "voksen" mad som kartofler osv.

Jeg tror altså at 15 uger er alt for lille!

Anmeld

15. november 2010

DK

15. november 2010

lucas<3

DK skriver:

Prøv at se her/p>

http://www.morsbaby.net/babymad4.htm

mange tark..

Anmeld

15. november 2010

Moar'en

Viktor var 4 mdr. vi startede der fordi han brugte rigtig meget energi på at spise af flasken, så der er os mange der venter til de er 6 mdr som DK skriver. Synes nu at 15 uger er for tidligt, mener os de skriver at det tidligest skal være ved 4 mdr alderen.

Anmeld

15. november 2010

SussieThyssen

luppe-laban skriver:

sad og snakkede med min mor om hvornår Lucas må begynde og få kartoffelmos.., han bliver 15 uger på onsdag..   så hvornår ga i jeres det?

Mine unger var 2 mdr da de fik grød og 4 mdr da de begyndte på mos og blendet mad. Og det stortrivedes de på.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. november 2010

lucas<3

SussieThyssen skriver:

Mine unger var 2 mdr da de fik grød og 4 mdr da de begyndte på mos og blendet mad. Og det stortrivedes de på.

Kærligst
Sussie

så der sker ikk noget ved han får lidt mos..?

Anmeld

15. november 2010

SussieThyssen

luppe-laban skriver:

så der sker ikk noget ved han får lidt mos..?

Ikke spor..og du må gerne mose lidt torskerogn og en lille smørklat i...det kan de bare så godt lide.
Men brug en teske og lad ham prøvesmage lidt først. Det kan godt være, han lige skal vende sig lidt til konsistensen først.
Kør kartoflen gennen en sigte og bland det med en lille smule fløde, så den bliver lind og luftig. Husk kartoflerne ikke må koges med salt når de skal laves til mos, for så bliver det nemligt slimet.
Først når mosen er lavet, så giver du det et lille nip salt, men kun meget lidt, men der skal lidt til for at tage den lidt fade smag, som kartofler jo har.

Anmeld

15. november 2010

Carina1977

Man kan også blande kartoffelmosen med most gulerod, så får mosen en lidt sødere smag  Min søn var vist 5-6 mdr. da han startede med kartoflere og 8 mdr. da han spiste helt det samme som os.

Anmeld

15. november 2010

SiLiMiMa

5½-6 mdr.....

heise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.