Hvordan undersøges man for bækkenløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.363 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. november 2010

CA

Jeg skal til læge i eftermiddag. Ringede for at høre ang. smertestillende til ondt i hofter, iskiasnerven(staves?) og skambenet samt følelsen af kæmpe blåt mærke mellem benene. Hun gav mig en tid fordi hun vil undersøge mig for bækkenløsning, men hvordan har hun tænkt sig at gøre det?

Nogen der har prøvet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

MetteDN

Carina87 skriver:

Jeg skal til læge i eftermiddag. Ringede for at høre ang. smertestillende til ondt i hofter, iskiasnerven(staves?) og skambenet samt følelsen af kæmpe blåt mærke mellem benene. Hun gav mig en tid fordi hun vil undersøge mig for bækkenløsning, men hvordan har hun tænkt sig at gøre det?

Nogen der har prøvet det?

Jeg blev sygemeldt med bækkenløsning i sidste uge.. Det eneste lægen gjorde ved mig var at mærke på mig og spørge lidt indtil hvor og hvordan det gjorde ondt..

Anmeld

15. november 2010

DK

Jep!

Du kommer op at ligge på en briks (med tøj og det hele på) og så trykker din læge dig på forskellige steder på dit bækken! Det er det!

Jeg blev videresendt til sygehuset, da jeg kun var i uge 14 da jeg fik det. Hende svangre-overlægen gjorde præcist det samme! Det tager kun 5 min!

Hvis du har det, så husk at få en masse informationer omkring hvordan du kan undgå at få helt så mange smerter, blandt andet er det godt altid, altid, altid at have paralelle knæ, ex. når du skal ind og ud af bilen/op af sengen. Altså ikke at have spredte ben! Jeg kan tydeligt mærke på mit bækken om jeg har været "artig" og fulgt forholdsreglerne, eller om jeg har glemt det. Kun en eller to gange om dagen er nok til at mit bækken så er helt kvæstet om aftenen!

Anmeld

15. november 2010

Den lykkelige

Jeg skulle ligge ned også stod min læge nærmest over mig og trykkede begge hænder hårdt ned på bækkenet.. Det gjorde vildt nas.. men han sagde bare at hvis jeg havde haft bækkenløsning ville det have skubbet fra hinanden og at det jeg har er "almindelige" graviditetes gener.. Men har hørt rigtig mange som har fået "kostateret bækkenløsning" og er blevet sygemeldt blot ved at sige symptomerne..

Anmeld

15. november 2010

CA

DK skriver:

Jep!

Du kommer op at ligge på en briks (med tøj og det hele på) og så trykker din læge dig på forskellige steder på dit bækken! Det er det!

Jeg blev videresendt til sygehuset, da jeg kun var i uge 14 da jeg fik det. Hende svangre-overlægen gjorde præcist det samme! Det tager kun 5 min!

Hvis du har det, så husk at få en masse informationer omkring hvordan du kan undgå at få helt så mange smerter, blandt andet er det godt altid, altid, altid at have paralelle knæ, ex. når du skal ind og ud af bilen/op af sengen. Altså ikke at have spredte ben! Jeg kan tydeligt mærke på mit bækken om jeg har været "artig" og fulgt forholdsreglerne, eller om jeg har glemt det. Kun en eller to gange om dagen er nok til at mit bækken så er helt kvæstet om aftenen!

Åh godt at høre det er med tøj på. Bryder mig bare slet ikke om at skulle have tøjet af andre steder end herhjemme Nu er jeg lidt mere rolig. Men frygter da for at det kommer til at gøre pænt ondt hvis huns trykke Tak for svar!

Anmeld

22. november 2010

Angelspot

milopilo skriver:

Jeg skulle ligge ned også stod min læge nærmest over mig og trykkede begge hænder hårdt ned på bækkenet.. Det gjorde vildt nas.. men han sagde bare at hvis jeg havde haft bækkenløsning ville det have skubbet fra hinanden og at det jeg har er "almindelige" graviditetes gener.. Men har hørt rigtig mange som har fået "kostateret bækkenløsning" og er blevet sygemeldt blot ved at sige symptomerne..

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt mere om hvordan man ved det er bækkenløsning. Jeg har nemlig før haft problemer med min lænd, ryg og smerter i balderne. Har gået til regelmæssig fys og fået behandling ved en kiropraktor.

Så hvorfor tror man det er bækkenløsning i første omgang og hvilke symptomer og hvilke smerter har man pga det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.