Gravid + Menstruation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

734 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. november 2010

Anonym trådstarter

Hej alle sammen.
Jeg har lige lidt brug for jeres kloge svar her til formiddag..

Jeg tog en graviditetstest igår morges. Den var positiv. Jeg tog den fordi jeg var gået 4 dage over tid og havde haft adskillige symptomer som.. kvalme, opkastninger, træthed, humørsvingninger, ondt i brysterne og brystvorterne, en mærkelig følelse i maven.. så jeg havde en rimelig god fornemmelse af, at den her test ville blive positiv, hvilket den så også gjorde..

MEN.. her kommer det så.

Om aftenen, samme dag, som jeg havde fået positiv test, fik jeg min menstruation. Min første indskydelse var uimiddelbart: NEJ!!

men den kom. og den er der stadig her til formiddag.. det er svært at sige om den er kraftigere, svagere eller den samme.. normalt har jeg det kun i 2-3 dage, så regner med, at den går væk i morgen..

Mit spørgsmål lyder så;
Kan man godt være gravid og have sin menstruation?
Jeg har læst i flere timer på internettet, at det kan man sagtens..
men hvor normalt er det? og hvorfor sker det?

Hilsen den urolige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

Halbschön

Anonym skriver:

Hej alle sammen.
Jeg har lige lidt brug for jeres kloge svar her til formiddag..

Jeg tog en graviditetstest igår morges. Den var positiv. Jeg tog den fordi jeg var gået 4 dage over tid og havde haft adskillige symptomer som.. kvalme, opkastninger, træthed, humørsvingninger, ondt i brysterne og brystvorterne, en mærkelig følelse i maven.. så jeg havde en rimelig god fornemmelse af, at den her test ville blive positiv, hvilket den så også gjorde..

MEN.. her kommer det så.

Om aftenen, samme dag, som jeg havde fået positiv test, fik jeg min menstruation. Min første indskydelse var uimiddelbart: NEJ!!

men den kom. og den er der stadig her til formiddag.. det er svært at sige om den er kraftigere, svagere eller den samme.. normalt har jeg det kun i 2-3 dage, så regner med, at den går væk i morgen..

Mit spørgsmål lyder så;
Kan man godt være gravid og have sin menstruation?
Jeg har læst i flere timer på internettet, at det kan man sagtens..
men hvor normalt er det? og hvorfor sker det?

Hilsen den urolige.

Hejsa

Hvordan og hvorledes med om det er normalt og hvorfor, ved jeg ikke rigtig noget om, men du kan lige få min historie :

Jeg var på p-piller, og i de 5 år jeg havde været på dem, kom min mens ALTID mandag morgen omkring kl 7.. Da den ikke var kommet tirsdag eftermiddag valgte jeg at tage en test.. Og den var bragende positiv med det samme. Jeg blev ked - chokket, for min kæreste og jeg havde kun været sammen i få måneder. Dette var den 10.marts, og jeg havde regnet mig frem til at jeg havde haft den sidste mens i feb.. Så jeg ville kun være max 6 uger henne.. Jeg kom til læge og vi snakkede om muligheden for abort osv, for jeg var i tvivl om hvorvidt jeg ville fuldføre graviditeten. Lægen undersøgte mig indvendigt og vurderede at jeg var 6 uger henne med termin 31/10... Dette var onsdag og jeg skulle melde tilbage mandagen efter om jeg ville beholde barnet eller ej.. Vi valgte så at beholde barnet, og jeg fik tid til nakkefoldsscanning d. 27/4 hvor jeg ville være 13+3.. da jm satte scanneren på, lignede hun et spørgsmålstegn i hovedet og jeg blev bekymret.. hun sagde at barnet var alt for stort til en NF... Det viste sig at jeg istedet var 17+4(tror jeg).. Det vil altså sige at jeg havde haft to mens'er(el. blødninger) i starten af min graviditet, og derfor havde jeg ikke fattet mistanke om at jeg kunne være gravid. Så jeg var 12 uger henne da jeg opdagede graviditeten..

Fødte en sund og rask og stor dreng 42+1

Jeg har så siden læst rundt omkring at dette godt kan ske, hvis man er blevet gravid på p-piller.. Jeg synes da du skal prøve at kontakte din læge nu når du bløder..

Anmeld

15. november 2010

Anonym trådstarter

Tak for din historie
Det var da alligevel en stor forskel på, hvad du fik at vide hos den første læge og til scanningen!

Jeg stoppede med mine p-piller for 4 mdr. siden..
men min graviditet var heller ikke planlagt overhovedet!
Den kommer lige når jeg er kommet ind på min nye skole, mig og min kæreste har også fundet sammen for få mdr. siden..

men ja, jeg bør nok opsøge min læge og høre, hvad der sker.
Jeg er bare lidt nervøs for svaret..

Tak igen

Anmeld

15. november 2010

SoffiLine

Jeg havde mens fremtil lige knap 12. uge

Anmeld

15. november 2010

Anonym trådstarter

SoffiLine skriver:

Jeg havde mens fremtil lige knap 12. uge

Jamen jeg håber og krydser fingre for, at alt er som det skal være så!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.