Sikke et system. 'hva stiller man op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

512 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. november 2010

Anonym trådstarter

Jeg havde et vikariat der stoppede da jeg blev gravid og fandt ik noget nyt inden min barsel. Så nu er mon barsel slut og jeg har ik noget job.(kun ud som vikar nogle uger).

Årh jeg ska møde op på jobcentret imorgen med to stillinger der er relevant at søge. Der er bare ik noget Bare latterligt. Og fagforeningen siger at hvis jeg ik søger noget udenfor mit fag også så mister jeg mine dagpenge. Og man ska søge hver uge. Har jeg sgu ik gjort. Har jeg da ik haft tid til når jeg har arbjdet som vikar. Men det har intet at sige for dem. Så ska jeg gøre det i weekenderne eller om aftenen. I pricippet ska jeg søge som overlæge bare for at søge. Dybt latterligt. Og imorgen ka de sige at nu ska jeg søge det og det job. Syns det er en sygt system. Håber det er en der er til at snakke med imorgen og ik en sur kælling der siger jeg ik gør nok og skal søge alt mulig. Du ska også søge så langt væk at du ska bruge 1,5 time transport hver vej hver dag :-0 det ka jo ik hænge sammen. Tænk sig en dag fra 8-17 og så lige bruge 3 timers transport også.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

Sabina92

Anonym skriver:

Jeg havde et vikariat der stoppede da jeg blev gravid og fandt ik noget nyt inden min barsel. Så nu er mon barsel slut og jeg har ik noget job.(kun ud som vikar nogle uger).

Årh jeg ska møde op på jobcentret imorgen med to stillinger der er relevant at søge. Der er bare ik noget Bare latterligt. Og fagforeningen siger at hvis jeg ik søger noget udenfor mit fag også så mister jeg mine dagpenge. Og man ska søge hver uge. Har jeg sgu ik gjort. Har jeg da ik haft tid til når jeg har arbjdet som vikar. Men det har intet at sige for dem. Så ska jeg gøre det i weekenderne eller om aftenen. I pricippet ska jeg søge som overlæge bare for at søge. Dybt latterligt. Og imorgen ka de sige at nu ska jeg søge det og det job. Syns det er en sygt system. Håber det er en der er til at snakke med imorgen og ik en sur kælling der siger jeg ik gør nok og skal søge alt mulig. Du ska også søge så langt væk at du ska bruge 1,5 time transport hver vej hver dag :-0 det ka jo ik hænge sammen. Tænk sig en dag fra 8-17 og så lige bruge 3 timers transport også.

Ja desværre er det sådan.. Jeg skulle også møde op hver dag i 4uger for at søge job fra 8.15 - 14.45, ret svært ingen vil da have en gravid det er jo kun en udgift for dem. Men altså vi fik så lov at gå hjem kl 12, vi skulle bare udfylde et papir på hvad vi lavede altså skrive ansøgninger og søge job.. Total langt ude.

Anmeld

15. november 2010

ekzunz

Jamen hvis du har så travlt som vikar, at du ikke har tid til at skrive ansøgninger, så har du vel ikke behov for at suppelere din indtægt??? Så behøver du jo ikke være tilmeldt jobcenteret.

Det tager ikke så lang tid at skrive en jobansøgning, når først man har fået lavet en ordentlig skabelon.

Anmeld

15. november 2010

Anonym trådstarter

Znuzke skriver:

Jamen hvis du har så travlt som vikar, at du ikke har tid til at skrive ansøgninger, så har du vel ikke behov for at suppelere din indtægt??? Så behøver du jo ikke være tilmeldt jobcenteret.

Det tager ikke så lang tid at skrive en jobansøgning, når først man har fået lavet en ordentlig skabelon.

Vikarbureauet siger at jeg ik ska melde mig ledig. Jeg HAR brug for flere penge når det ik er hver dag jeg arbejder.
Men 'hva fan ska man søge når der ikk er nogle job indenfor mit fag eller noget jeg kan

Anmeld

15. november 2010

Fines mor

Anonym skriver:

Vikarbureauet siger at jeg ik ska melde mig ledig. Jeg HAR brug for flere penge når det ik er hver dag jeg arbejder.
Men 'hva fan ska man søge når der ikk er nogle job indenfor mit fag eller noget jeg kan

jamen så må man søge andet relevant, selvom det ikke er så relevant ;-/

Anmeld

15. november 2010

B&J

Anonym skriver:

Ja desværre du skal bare finde noget det er sådan et dumt system men sådan er det jo desværre

Anmeld

15. november 2010

Pena

Du kan være glad for de har afskaffet den regel med at man SKULLE skrive 4 ansøgninger hver uge, ellers var det ud af vagten. Nu er de mere large med det, og siger det ca skal være 2 om ugen.

Lav en skabelon, og send ud til ca to om ugen. Det burde ikke tage lang tid. Og systemet ved godt der ikke er så meget relevant at finde, men har bare nogle regler der skal overholdes.

Om det er skørt og spild af arbejde, ja det kan jo så diskuteres.

I teorien må du gerne sende ansøgning til et jo som overlæge. Den tæller med, og der er jo nok ikke nogen risiko for at du bliver kaldt til samtale. Så lad være med at gøre så meget ud af de ikke relevante ansøgninger.

Kan huske da 4 stk reglen fandtes blev virksomhederne oversvømmet med ansøgninger, hvilket de brokkede sig over, så folk begyndte at skrive i overskriften at ansøgningen var lavet for at opfylde reglen om 4 ansøgninger i ugen. Så behøvede man ikke læse den ansøgning igennem.

Skørt skørt.

Men jeg synes det er reelt nok at der er krav til at man skal skrive ansøgninger, ellers kan man vel ikke kalde sig arbejdssøgende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.