Bumbo Babystolen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2012

VNB

morethanperfect skriver:

Det var alt det jeg ikke gad til at skrive

Gad næsten heller ikke, da emnet har været oppe 1000 gange før... men blev tilpas nok irriteret, så gad altså ikke holde mund mere nu  og synes altså ikke at forældre skal rende rundt og have dårlig samvittighed over at de har brugt bumbo/skrå stole til deres børn bare fordi der dukker disse negative artikler op engang imellem... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2012

serinasmor

TeamRocket skriver:

Må indrømme jeg ikke har sat mig ind i det med mikroovne da det ikke har været nødvendigt her- men min sp fraråder brugen af den fordi den ødelægger f.eks mm og mme og fylder maden med bakterier, og stråling kunne jeg forstille mig.

hmmm ...

Min sp anbefalede os netop at bruge microovn ...jeg undres - men tror altså ikke microovne er skadelige

Anmeld

16. oktober 2012

morethanperfect

VNB skriver:

Gad næsten heller ikke, da emnet har været oppe 1000 gange før... men blev tilpas nok irriteret, så gad altså ikke holde mund mere nu  og synes altså ikke at forældre skal rende rundt og have dårlig samvittighed over at de har brugt bumbo/skrå stole til deres børn bare fordi der dukker disse negative artikler op engang imellem... 

Jeg har i hvert fald ikke dårlig samvittighed ...

Oscar har altid været med hurtig motorisk , så han fejler ik noget der i hvert fald
Han sad altid i sin bumbo stol når han fik grøn og mos .. Meen måtte jo skille mig af med den da han begyndte og vippe benene op så han kunne komme ud af den .. 
Vi skal helt sikkert ha en til Noel også ..

Skrå stolen brugte vi når jeg var i bad .. Så sad han der og kiggede

Anmeld

16. oktober 2012

Den lykkelige

VNB skriver:

hihi ja lige præcis autostole-ticket brugte jeg også når jeg skulle i bad! så sad han der og hyggede sig imens. 

Det er selvfølgelig vildt ærgeligt at nogle forældre virkelig kan finde på at lade deres små babyer sidde i en skråstol i flere timer i træk,  og det er jo på ingen måde iorden. Men så er det nok mere forældrene der skulle have en "repremande" end selve stolen.... 

Lige præcis

Anmeld

16. oktober 2012

VNB

Lusi skriver:

Heller ik mig..
Ville jeg ha haft, hvis jeg vidste vi havde brugt det for meget, men har vi bestemt ik
Vi havde ik bombostol, til vores datter, men til sønnen havde vi. Han brugte den eller skråstol,når han spiste grød. Ja eller sad på skødet af os..

det var også til akkurat de samme formål vi brugte den  han sad rigtig godt i den i de 10 min det tog at give ham hans (færdig lavede indkøbte) frugtmos!  hehe ej skal nok stoppe nu...  er bare nogle gange lidt træt af at alting skal være så "økologisk"-korrekt... 

Anmeld

16. oktober 2012

_-Kathrine-_

VNB skriver:

jeg synes nu liiiige man skal slappe lidt af omkring de bumbo stole.. 

Vi havde en til Viktor, og den var altså bare super! Vi brugte den selvfølgelig med omtanke (ligesom alle andre fornuftige forældre vel ville gøre? man lader jo ikke sit barn sidde deri i flere timer hvis man er normal tænkende...) 

Den var super god som træning før han skulle lære at sidde i højstol, og den var mega handy når jeg lige skulle have lidt tid hvor jeg havde brug for frie hænder. Jeg skiftede mellem at han sad i skråstol (OH skræk - ja gud han brugte oveni købet også skråstol ), lå på legetæppet, sad i autostolen eller i bumbo stolen. Alt sammen max 15 min af gangen ca. 

Og Viktor har godt nok ikke taget skade motorisk...  tværimod.. han var langt fremme i f.eks. mødregruppen, og havde en rigtig stærk ryg fik vi afvide at sundhedsplejersken... sååeh... 

jeg får sikkert nogle huk nu, men jeg vil bare gerne lige give min erfarring videre ang. de "skrækkelige" bumbostole (og skråstole)

og - hold nu fast - Viktor er sørme også vokset op med at få sin mad/mælk varmet i mikroovnen!!  jeg må da være en skrækkelig mor...  

Tag nu tingende med et gran salt og brug "baby-hjælpe-midler" med sund fornuft og omtanke. 

Fortsat god dag til jer allesammen 

Kunne ikke ha skrevet det bedre selv!
Jeg er åbenbart også en skrækkelig mor når jeg både har brugt bumbo og skråstol til mit barn!!

Anmeld

16. oktober 2012

VNB

morethanperfect skriver:

Jeg har i hvert fald ikke dårlig samvittighed ...

Oscar har altid været med hurtig motorisk , så han fejler ik noget der i hvert fald
Han sad altid i sin bumbo stol når han fik grøn og mos .. Meen måtte jo skille mig af med den da han begyndte og vippe benene op så han kunne komme ud af den .. 
Vi skal helt sikkert ha en til Noel også ..

Skrå stolen brugte vi når jeg var i bad .. Så sad han der og kiggede

nej det har jeg godt nok heller ikke.... Ved jo at han ikke har taget spor skade af det. Og heller ikke hans hofter (som de omtaler i artiklen).. han gik da han var 12 mdr gammel og har aldrig haft mén af hverken det ene eller det andet  

Vi har beholdt bumbo, og det er helt 100 at vi kommer til at bruge den igen til lillebror. 

hehe og ja, vi måtte også stoppe med den da Viktor selv begyndte at klemme sine små fede lår ud af den  men så er det vist også et tegn på at de er store nok til en alm. højstol med god støtte  

Anmeld

16. oktober 2012

Lusi

VNB skriver:

det var også til akkurat de samme formål vi brugte den  han sad rigtig godt i den i de 10 min det tog at give ham hans (færdig lavede indkøbte) frugtmos!  hehe ej skal nok stoppe nu...  er bare nogle gange lidt træt af at alting skal være så "økologisk"-korrekt... 

Haha ja lige præcis

Købte sgu også de der fantastiske glas, MEN lavede ligeså meget selv.. Wuhuuu, klap på skulderen til mig

Anmeld

16. oktober 2012

VNB

_-Kathrine-_ skriver:

Kunne ikke ha skrevet det bedre selv!
Jeg er åbenbart også en skrækkelig mor når jeg både har brugt bumbo og skråstol til mit barn!!

hehe ja uha, vi er vist efterhånden en del "onde mødre" herinde... 

Anmeld

16. oktober 2012

Gaia

jeg synes nu liiiige man skal slappe lidt af omkring de bumbo stole.. 

Vi havde en til Viktor, og den var altså bare super! Vi brugte den selvfølgelig med omtanke (ligesom alle andre fornuftige forældre vel ville gøre? man lader jo ikke sit barn sidde deri i flere timer hvis man er normal tænkende...) 

Den var super god som træning før han skulle lære at sidde i højstol, og den var mega handy når jeg lige skulle have lidt tid hvor jeg havde brug for frie hænder. Jeg skiftede mellem at han sad i skråstol (OH skræk - ja gud han brugte oveni købet også skråstol ), lå på legetæppet, sad i autostolen eller i bumbo stolen. Alt sammen max 15 min af gangen ca. 

Og Viktor har godt nok ikke taget skade motorisk...  tværimod.. han var langt fremme i f.eks. mødregruppen, og havde en rigtig stærk ryg fik vi afvide at sundhedsplejersken... sååeh... 

jeg får sikkert nogle huk nu, men jeg vil bare gerne lige give min erfarring videre ang. de "skrækkelige" bumbostole (og skråstole)

og - hold nu fast - Viktor er sørme også vokset op med at få sin mad/mælk varmet i mikroovnen!!  jeg må da være en skrækkelig mor...  

Tag nu tingende med et gran salt og brug "baby-hjælpe-midler" med sund fornuft og omtanke. 

Fortsat god dag til jer allesammen 

god skrevet og a du har ret man skal bruge tingene med omtanke, så går det nok . Nåja viste sku ik at nu også skråstole forbandes...altså må indrømme at både maja og willam har siddet i skråstol fra starten og motorisk er de helt i top.. Så alt med måde og omtanke ..og godt man har microovn  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.