DP start hvornår???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

399 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. november 2010

NoName

Hej folkens...

ja, jeg ved godt jeg er MEGET tidligt ude med dette spørgsmål, men her kommer det alligevel.

Jeg regner med at starte på arbejde igen til 1. Maj og skal jo så have en DP plads til Caroline derfra. Men der jo gerne lige være en indkørings periode også.

Hvor lang er sådan en indkørings periode normalt?

Skal jeg søge DP plads fra indkøring starter eller fra 1. maj?

på forhånd tak for svar...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

serinasmor

jeg ville søge så du har 14 dage til indkøring ... og dermed mulighed for korte dage+ hun bliver nok lidt småsyg af de nye bakterier ... og hvem har lyst til at starte arbejde op efter endt barsel med at være nødt til at gå tidligt fordi hun er ked af at være der(hvis det overhovedet sker) eller en barnets 1. sygedag ....

det ville jeg i hvert fald selv gøre ...

Anmeld

15. november 2010

tb

jeg vil mene indkøringen tager et par uger.. det har vi i hvert fald valgt.. den første uge hun starter er jeg stadig hjemme, så hun bare lige er der 1 time eller 2.. de næste 2 uger starter jeg på deltid, så hun lige kan vænne sig til det og kommer hjem for at sove til middag.. og så kører det elleres på fuldtid derfra  du skal søge plads fra der hvo indkøringen starter..

knus tina

Anmeld

15. november 2010

Carina1977

Du skal søge dp-plads fra indkøringen starter. Jeg brugte 1-2 uger på indkøringen. Så jeg vil sige at en ide ville være 14 dage før du starter på arbejde.

Anmeld

15. november 2010

Brams

Jeg ville også vælge at indkøringen tager 2 uger og ja du skal søge dp fra den dag du starter indkøringen

Anmeld

15. november 2010

NoName

Super, det er alle tiders.

Jeg starter på arbejde 1. Maj og har stadig ca 5 ugers barsel tilbage, dem regner jeg med at bruge på nedsat tid. Tror ikke lige jeg skal starte ud på fuld skrue når jeg har gået hjemme i over et år...

Anmeld

15. november 2010

SussieThyssen

Troede da egentligt at man søgte dagplejeplads så snart barnet var født..det gør man da der hvor jeg er fra. Og så snakker man med DP kontoret en måneds tid før og aftaler hvordan og hvorledes.
Men det gør man måske ikke mere???

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. november 2010

NoName

SussieThyssen skriver:

Troede da egentligt at man søgte dagplejeplads så snart barnet var født..det gør man da der hvor jeg er fra. Og så snakker man med DP kontoret en måneds tid før og aftaler hvordan og hvorledes.
Men det gør man måske ikke mere???

Kærligst
Sussie

Man kan søge når man vil (næsten) dog senest 3 mdr før.

Anmeld

15. november 2010

SussieThyssen

noname skriver:

Man kan søge når man vil (næsten) dog senest 3 mdr før.

Aha, ja så er det jo stadig som jeg regnede med.
Tak for svar.

Anmeld

15. november 2010

Lone Jakobsen

kan kun give de andre ret. her var der desværre store problemer så Rasmus endte med kun at have 9 dage til indkøringen, og så sku han skifte dagpleje efter en måned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.