Hjælp til dåbskage..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

556 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. november 2010

mor_sabina

Hej Piger.

Nu er det efterhånden længe siden jeg har våget mig uden i kagekunsten, men nu her til januar planlægger vi at holde barnedåb og så har jeg tænkt mig at gå i krig igen.

Men jeg vil lave den i to-tre lag!?

Hvilket grej skal jeg have anskaffet? Nogen siger sugerør, men er der så noget under bunden ovenover?

Og er der nogen der har et link til evt. grej og måske også til forme der passer til en sådan størrelse. Vi bliver omkring 20-25 så måske er det rigeligt med to lag?

Håber nogen kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

mor_sabina skriver:

Hej Piger.

Nu er det efterhånden længe siden jeg har våget mig uden i kagekunsten, men nu her til januar planlægger vi at holde barnedåb og så har jeg tænkt mig at gå i krig igen.

Men jeg vil lave den i to-tre lag!?

Hvilket grej skal jeg have anskaffet? Nogen siger sugerør, men er der så noget under bunden ovenover?

Og er der nogen der har et link til evt. grej og måske også til forme der passer til en sådan størrelse. Vi bliver omkring 20-25 så måske er det rigeligt med to lag?

Håber nogen kan hjælpe

Jeg lavede Lisas dåbskage i 2 lag.. En hel bradepande og en der var 10cm. mindre, og det var til 60 mennesker, så tror at der bliver riiiigeligt, hvis i 'kun' skal være 25!!

Jeg brugte intet til at holde den.. Lagde dem bare oven på hinanden, og det gik helt fint!

Held og lykkemed det!

Stine og Lisa.

Anmeld

15. november 2010

birgitte

hej med dig jamen det bliver da hyx og tillykke til den tid

med hensyn til kager i lag er det en god ide at have kagepap imellem hvert lag og så bruger man egentlig sådan nogle ret kraftige kagerør til at støtte det næste lag men sugerør kan også bruges.

begge dele kan købes hos specialkøbmanden .dk evt også hos dinkage.dk som er lidt mindre men også billigere.

severinger hmm altså de tabeller jeg har siger at der er til 20-25 personer i en 25cmØ men så er det jo ikke store stykker så du kunne jo sætte en str 15cmØ ovenpå (7-9). eller lave henholdsvis 15cm og 20cm så skulle der være til ca 20-25 men jeg kan nu godt selv li at der er lidt mere end lige tilpas kageforme kan du jo nok købe i supermarkeder men og også hos de førnævnte net butikker

håber du fik svar

Anmeld

15. november 2010

birgitte

glemte lige at de tabeller gælder hvis kagen er ca 8cm høj

Anmeld

15. november 2010

mor_sabina

Tilmeldt skriver:

Jeg lavede Lisas dåbskage i 2 lag.. En hel bradepande og en der var 10cm. mindre, og det var til 60 mennesker, så tror at der bliver riiiigeligt, hvis i 'kun' skal være 25!!

Jeg brugte intet til at holde den.. Lagde dem bare oven på hinanden, og det gik helt fint!

Held og lykkemed det!

Stine og Lisa.

Ja så er der jo rigeligt, men havde forestillet mig de skulle være runde, og så regner man vel med lidt mindre.

Men tak for svar

Anmeld

15. november 2010

mor_sabina

birgitte skriver:

hej med dig jamen det bliver da hyx og tillykke til den tid

med hensyn til kager i lag er det en god ide at have kagepap imellem hvert lag og så bruger man egentlig sådan nogle ret kraftige kagerør til at støtte det næste lag men sugerør kan også bruges.

begge dele kan købes hos specialkøbmanden .dk evt også hos dinkage.dk som er lidt mindre men også billigere.

severinger hmm altså de tabeller jeg har siger at der er til 20-25 personer i en 25cmØ men så er det jo ikke store stykker så du kunne jo sætte en str 15cmØ ovenpå (7-9). eller lave henholdsvis 15cm og 20cm så skulle der være til ca 20-25 men jeg kan nu godt selv li at der er lidt mere end lige tilpas kageforme kan du jo nok købe i supermarkeder men og også hos de førnævnte net butikker

håber du fik svar

Se det var lige præcis det jeg forestillede mig i mit hoved. Jeg kan vel ligeså godt købe udstyret, mon ikke man får brug for det igen en dag.

Tak for svar jeg vil kigge efter det. Hvad hedder det? Det kan være lidt en jungel når man er kage'debutant'

Jeg tror min springform er ca 24 Ø og synes jo bare det kunne være så fint med tre lag, men ser lige hvad jeg kan finde af forme. Kunne man evt tage 24, 15 og 7 cm Ø så er det sidste lag jo mest pynt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.