Jeg skal lave en Barbie kage, uden fyld, nogen råd???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.600 visninger
14 svar
2 synes godt om
14. november 2010

mariamiss6

Jeps jeg skal i den kommende uge lave en Barbie kage, eller en tøsekage med en dukke, så det bliver altså en barbie kage... Dog af en billig, helt almindelig dukke... 

Nogen der kan fortælle mig om der er noget jeg bare SKAL vide????

Siden kagen skal være uden fyld, er planen altså, at lave kagen af to springforme, altså en stor og en lille oven på hinanden, og så liiiige skære kanterne skråt af, så den bliver til en kegle form i stedet for... 

Hvor kan jeg i øvrigt lige købe mig en BILLIG BILLIG barbie dukke? ja altså så skal det jo ikke være en 'Barbie' her self, men bare en dukke ikke - you knooooow :D

Anyways, chokoladekage, 2 oven på hinanden, et styks køkkenrulle rør, 1 styks barbiedukke, og så liiiiige lyserød fondant, og en masse blomster på kjolen, i andere tøsede farver.... Og selvfølgelig smørcreme da

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

birgitte

altså har ikke selv lave sådan en men synes din plan lyder bulletproof og dejlig nem når det er ren chokoladekage med hensyn til billig barbie så tænker jeg der må være nogen af dem i alle de  kasser butikkerne har fremme med ting til pakkekalendere!

god fornøjelse!

Anmeld

15. november 2010

Fines mor

mariamiss6 skriver:

Jeps jeg skal i den kommende uge lave en Barbie kage, eller en tøsekage med en dukke, så det bliver altså en barbie kage... Dog af en billig, helt almindelig dukke... 

Nogen der kan fortælle mig om der er noget jeg bare SKAL vide????

Siden kagen skal være uden fyld, er planen altså, at lave kagen af to springforme, altså en stor og en lille oven på hinanden, og så liiiige skære kanterne skråt af, så den bliver til en kegle form i stedet for... 

Hvor kan jeg i øvrigt lige købe mig en BILLIG BILLIG barbie dukke? ja altså så skal det jo ikke være en 'Barbie' her self, men bare en dukke ikke - you knooooow

Anyways, chokoladekage, 2 oven på hinanden, et styks køkkenrulle rør, 1 styks barbiedukke, og så liiiiige lyserød fondant, og en masse blomster på kjolen, i andere tøsede farver.... Og selvfølgelig smørcreme da

Hvorfor er det, at der ikke må være fyld i??

Jeg har lavet en Barbie kage, og hun blev lagt sammen i en skål, som var beklædt med film først.

På den måde, så får du en fin kjoleform. ;-)

Spørg hvis du vil vide mere.

Anmeld

15. november 2010

mariamiss6

Hvorfor er det, at der ikke må være fyld i??

Jeg har lavet en Barbie kage, og hun blev lagt sammen i en skål, som var beklædt med film først.

På den måde, så får du en fin kjoleform. ;-)

Spørg hvis du vil vide mere.

Fordiiiii dem der har bestilt kagen ikke vil have fyld.......

og jeg orker ikke lige stå og mase 1-2 færdigbagte chokoladekager ned i en skål, når det skal være en almindelig chokoladekage bare... HAVDE der nu skulle fyld i, så var det selvfølgelig sådan jeg havde valgt at gøre det

Og jeg stoler ikke på kagen bliver helt god, hvis jeg bager den i skålen... Desuden ved jeg ikke om nogle af mine skåle kan tåle sådan 30 minutter (minimum) i ovnen på 160*

Anmeld

15. november 2010

mariamiss6

birgitte skriver:

altså har ikke selv lave sådan en men synes din plan lyder bulletproof og dejlig nem når det er ren chokoladekage med hensyn til billig barbie så tænker jeg der må være nogen af dem i alle de  kasser butikkerne har fremme med ting til pakkekalendere!

god fornøjelse!

Nåååååh ja sgu da, kalendergavedimsedutkasserne lol hvorfor tænkte jeg ikke på det?

Anmeld

15. november 2010

Fines mor

mariamiss6 skriver:

Fordiiiii dem der har bestilt kagen ikke vil have fyld.......

og jeg orker ikke lige stå og mase 1-2 færdigbagte chokoladekager ned i en skål, når det skal være en almindelig chokoladekage bare... HAVDE der nu skulle fyld i, så var det selvfølgelig sådan jeg havde valgt at gøre det

Og jeg stoler ikke på kagen bliver helt god, hvis jeg bager den i skålen... Desuden ved jeg ikke om nogle af mine skåle kan tåle sådan 30 minutter (minimum) i ovnen på 160*

Nu var det slet ikke så vanskeligt, at samle den i en skål, men det er jo en anden sag.

Prøv at se dette link:

http://www.howdini.com/howdini-video-7075975.html

Jeg ville nok evt. vælge at samle den som hun gør, og alligevel bruge en Royal Icing som "klister"

Anmeld

15. november 2010

mariamiss6

Fines mor skriver:

Nu var det slet ikke så vanskeligt, at samle den i en skål, men det er jo en anden sag.

Prøv at se dette link:

http://www.howdini.com/howdini-video-7075975.html

Jeg ville nok evt. vælge at samle den som hun gør, og alligevel bruge en Royal Icing som "klister"

Jamen jeg tror heller ikke det er vanskeligt at samle den i en skål...

Men det er da tåbeligt af mig at lave en masse chokoladekage bunde, som jeg så maser sammen i en skål, når nu "kunden" vil have en helt almindelig chokolade kage uden fyld.....

Anmeld

15. november 2010

mariamiss6

Forresten den prinsesse kage har jeg set før... Det er jo netop den fremgangsmåde jeg snakker om, bare uden at bage i en skål, men i forskellige størrelser springforme kun....

Jeg vil dog ikke tylle pynte den, men overtrække den med fondant.

Men altså det var sådan jeg havde tænkt mig at gøre

Anmeld

16. november 2010

linemus

Måske kan du finde en billig barbie i en genbrugsbutik? Den kan vel vaskes.

Hvad skal du bruge et køkkenrullerør til??

Ellers synes jeg, din plan lyder meget fornuftig

Anmeld

16. november 2010

Zafir

HVorfor skal det være en kage uden fyld? det er jo som... mmm... en bøf uden bearnaise  hehe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.