10 mdr og vil IKKE spise..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.402 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. november 2010

SHERO

Min søn vil pludselig ikke spise mere, eller jo, men det er så lidt så lidt jeg kan få ham til. Sidste uge passede min mor ham i weekenden og jeg blev nogen dage ektra og han ville simpelthen ikke være med til at hun gav ham mad, så han spiste næsten ingenting hele weekenden. Til sidst måtte hun give ham lidt færdiglavet jordbærglød bare for at han fik lidt i maven. Troede sådan set årsagen var det ikke var mig der gav, men han er bare gået på sultestrejke... Han har altid spist et stort morgen og aftens måltid og en hel rugbrød til frokost, og så har han nippet lidt til mellemmåltiderne. Nu kan jeg lokke 1-2 rugbrødshapser i ham, 5 ske fulde grød, og han nægter alt andet. Ender med at servere 3 forskellige ting hver gang han skal spise, og han gider ingen af delene.

Han får ikke mælk eller vand til maden, først bagefter, ellers nægter han at helt at spise og vil drikke sig mæt. Så lige for tiden ender han for det meste med at spise sådan en købe skorpe og drikke en masse mælk, det eneste han gider... Jeg er begyndt at blive ret nervøs for han må ikke tabe sig, han er i forvejen på nippet til undervægtig... (vejer 7,6 kg)

Puhh jeg synes det er så hårdt, for trolden er jo sulten, så han er bare sur og pylret hele dagen, men nægter sin mad....

Nogen der har prøvet nogen lign.?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2010

SHERO

op..

Anmeld

14. november 2010

L.J.L

Lauritz har også haft en lang periode hvor han ikke har spist noget særligt. Jeg har altid endt med at supplere med en flaske mme efter hvert måltid. Det har været en kamp!

Heldigvis er han nu begyndt at ville spise lidt mere, så jeg er rolig nu og bekymrer mig ikke.

Tror alle børn går igennem en periode hvor de ikke rigtig vil spise, men sørg for at server noget forskelligt for ham, og vil han ikke spise det, jamen så er han bare ikke sulten. Ved det er svært for man bekymrer sig som mor, men du må stole på at han nok skal spise når han er sulten.

Lauritz er først begyndt at blive god til at spise efter han er kommet i dagpleje, så der hjælper det sikkert også at han ser andre børn der sidder og spiser..

Anmeld

14. november 2010

Barbamama

Det kan godt være fordi der er tænder på vej. Min datter spiser næsten ingenting når hun har tænder på vej. Og hver gang når jeg lige at blive enormt bekymret og så kommer jeg i tanke om hvad der sker.

Anmeld

14. november 2010

SHERO

linselouise skriver:

Lauritz har også haft en lang periode hvor han ikke har spist noget særligt. Jeg har altid endt med at supplere med en flaske mme efter hvert måltid. Det har været en kamp!

Heldigvis er han nu begyndt at ville spise lidt mere, så jeg er rolig nu og bekymrer mig ikke.

Tror alle børn går igennem en periode hvor de ikke rigtig vil spise, men sørg for at server noget forskelligt for ham, og vil han ikke spise det, jamen så er han bare ikke sulten. Ved det er svært for man bekymrer sig som mor, men du må stole på at han nok skal spise når han er sulten.

Lauritz er først begyndt at blive god til at spise efter han er kommet i dagpleje, så der hjælper det sikkert også at han ser andre børn der sidder og spiser..

Må håbe det vænner når han starter i DP, ammer så vil helst ikke begynde at amme mere end jeg gør i forvejen (2-3 gange i døgnet) for det hjælper ikke så meget når han skal i DP :-D Han er heldigvis rigtig god til at drikke, og drikker 1-1½ glas vand eller mælk efter måltiderne.

Skal til kontrol vejning ved lægen i næste uge, så må jeg se om det har påvirket hans vægt...  for det ikke har....

Bare så forbandet hårdt når han er såå sur og pylret hele dagen, er ved at gå ud af mit gode skind... Men underligt nok har det ikke påvirket hans søvn, tværdigmod, han er stået op 3.45-4.10 de sidste mange uger, men de sidste 3-4 dage har han underligt nok sovet til 6 selvom han vel egentlig burde være sulten...

Anmeld

14. november 2010

SHERO

michella80 skriver:

Det kan godt være fordi der er tænder på vej. Min datter spiser næsten ingenting når hun har tænder på vej. Og hver gang når jeg lige at blive enormt bekymret og så kommer jeg i tanke om hvad der sker.

Det tror jeg umiddelbart ikke, han har lige fået de 2 første tænder i et huk, og der var ikke meget at mærke på ham, andet end en lille bitte smule pylre. Påvirkede ikke rigtig hans appetit... og han ikke se nogen der er på vej nu....  :-)

Anmeld

14. november 2010

Barbamama

Tullen85 skriver:

Det tror jeg umiddelbart ikke, han har lige fået de 2 første tænder i et huk, og der var ikke meget at mærke på ham, andet end en lille bitte smule pylre. Påvirkede ikke rigtig hans appetit... og han ikke se nogen der er på vej nu....  :-)

hmmm nej okay.... Min datter har lige fået to tænder og det påvirker hende stadig. Sutten KØRER rundt inde i munden på hende og hun gider ikke sit højt elskede rugbrød

Anmeld

16. november 2010

MissMammy

Hej, 

Da min datter var 11 måneder tog jeg hende til læge fordi hun absolut ikke gad at spise!! Hun ville have lidt yogurt og meget væske, et brød hun selv hun sidde med og ellers intet!!!! Jeg var så nervøs og kunne slet ikke se enden på det. Men som lægen sagde, giv hende hvad hun vil have og så længe hun ikke er for tynd eller svag, så lad være med at bekymre dig. Jeg fik at vide at havde det ikke ændret sig efter hun var blevet 1 skulle jeg komme igen. Det gjorde det så, lige op til datoen faktisk. 

Hun er stadig noget stædig med hvad hun vil have. Hun elsker sit pasta og nu har jeg så fundet ud af hvilken sovs hun forguder og når hun får det, så gemmer jeg små stykker kogte grøntsager og kartofler, pastaen er tit med spinat og ostefyld eller skinke og det passer damen og jeg ved hun har fået noget godt og sundt. 

Spiser han selv? Ellers giv ham en ske eller en masse finger mad og så skal han nok synes at det er spændende. 

Held og lykke

Anmeld

16. november 2010

SHERO

sabina&Madison skriver:

Hej, 

Da min datter var 11 måneder tog jeg hende til læge fordi hun absolut ikke gad at spise!! Hun ville have lidt yogurt og meget væske, et brød hun selv hun sidde med og ellers intet!!!! Jeg var så nervøs og kunne slet ikke se enden på det. Men som lægen sagde, giv hende hvad hun vil have og så længe hun ikke er for tynd eller svag, så lad være med at bekymre dig. Jeg fik at vide at havde det ikke ændret sig efter hun var blevet 1 skulle jeg komme igen. Det gjorde det så, lige op til datoen faktisk. 

Hun er stadig noget stædig med hvad hun vil have. Hun elsker sit pasta og nu har jeg så fundet ud af hvilken sovs hun forguder og når hun får det, så gemmer jeg små stykker kogte grøntsager og kartofler, pastaen er tit med spinat og ostefyld eller skinke og det passer damen og jeg ved hun har fået noget godt og sundt. 

Spiser han selv? Ellers giv ham en ske eller en masse finger mad og så skal han nok synes at det er spændende. 

Held og lykke

Han spiser ikke rigtig selv endnu, han kan være heldig at ramme munden få gange ellers er det stadig mest bare leg. Han kan selv gnave i f.eks. grovskorper, riskiks og sådan, og det er han glad for...

Problemer er egentlig mest at han vejer "for lidt" eller han ligger på den nederst kurve indenfor normalområdet, så vi går til kontrol vejning hver anden månede. Så er lidt nervøs.. men i dag har han faktisk spist sådan okay, stadig slet ikke så meget som normalt, men mere end de sidste par uger... :-) så håber det er ved at vænne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.