Rosa skriver:
Er det en sød grød hun får (altså en købe-grød? De er som regel "sukkerfri" men smager meget sødt) for så kunne det være at hun har vænnet sig til den lækre søde smag og derfor ikke har lyst til andet?
Jonathan får alle de ting du nævner, og store stykker frisk frugt/grønt i en safefeeder, og efterhånden er mosen i mere grofthakket form nu. Ingen kød endnu. Grød (majs, hirse, ris) om morgenen, mos resten af dagen og frugtmos er til dessert eller til at søde grøden.
Desuden er han glad for avocado - hvis det er konsistensen hun stejler over så er avocado ihvertfald blød og cremet hvis man purerer den helt til cremet mos.
Hvad med hjemmelavet øllebrød, har I prøvet det? (2 skiver rugbrød uden kerner lægges i blød i 2 timer i 2 deciliter vand og koges derefter til grød.
) Serveres f.eks. med lidt mælk på...
Held og lykke!
tusind tak for svar 
Det er hjemmelavet grød hun får.. udelukket.. af og til kan hun godt få det der købegrød, men kun hvis vi er ude hvor de ikke har en gryde (restauranter o.l. hvor man ikke lige spørger om man må låne en gryde
) og der putter jeg så en frugtterning ved, altså mos lavet på frugt u. sukker eller andet som er frosset ned... Hun får majs eller risgrød om morgenen, hirse eller boghvede til middag og om aftenen.. Jeg plejer at putte revet æble i til middag. Hun har overhovedet ikke noget imod at grøden er grov, altså det er hirseflager og boghvedegryn det er lavet af, ikke mel så hun er ligeglad med det er tykt... :/
Kunne være jeg skulle prøve med avocado, så kan jeg også prøve at smage en haha 
Øllebrød - god ide, men vi venter lige til hun er ovre glutengrænsen ved de 6 mdr
hvis alberte er sulten før kl. 17 hvor hun får grød, så plejer jeg at give hende et glas mme og et revet æble, så hun ikke får for tidlig aftensmad
Anmeld