6 mdr og mad??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.538 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. november 2010

Vidunderligeunger

Hvad giver I jeres børn/babyer/poder/basser/prinsesser at spise til morgen, middag og aften??

Alberte snart 6 mdr, vil KUN have grød med frugtmos i. Har prøvet med kartoffelmos, gulerødder, rodfrugter generelt, kål osv, men hun VIL IKKE! kun grød... Hun laver bræklyde og sådan, når hun får andet. Hvad gjorde I?

Jeg har prøvet at blande grøntsager i grøden, men nej nej.. det kan vi ik lide.. Vil jo gerne introducere hende for lidt andet end grød grød grød nu hun snart bliver 6 mdr.

hun får grød kl. 9.30 12.30 og 17.30...

KNUS og på forhånd tak

Nååååh ja, og GOD søndag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2010

Rosa

Er det en sød grød hun får (altså en købe-grød? De er som regel "sukkerfri" men smager meget sødt) for så kunne det være at hun har vænnet sig til den lækre søde smag og derfor ikke har lyst til andet?

Jonathan får alle de ting du nævner, og store stykker frisk frugt/grønt i en safefeeder, og efterhånden er mosen i mere grofthakket form nu. Ingen kød endnu. Grød (majs, hirse, ris) om morgenen, mos resten af dagen og frugtmos er til dessert eller til at søde grøden.

Desuden er han glad for avocado - hvis det er konsistensen hun stejler over så er avocado ihvertfald blød og cremet hvis man purerer den helt til cremet mos.

Hvad med hjemmelavet øllebrød, har I prøvet det? (2 skiver rugbrød uden kerner lægges i blød i 2 timer i 2 deciliter vand og koges derefter til grød. ) Serveres f.eks. med lidt mælk på...

Held og lykke!

Anmeld

14. november 2010

Valle81

BlyViol skriver:

Hvad giver I jeres børn/babyer/poder/basser/prinsesser at spise til morgen, middag og aften??

Alberte snart 6 mdr, vil KUN have grød med frugtmos i. Har prøvet med kartoffelmos, gulerødder, rodfrugter generelt, kål osv, men hun VIL IKKE! kun grød... Hun laver bræklyde og sådan, når hun får andet. Hvad gjorde I?

Jeg har prøvet at blande grøntsager i grøden, men nej nej.. det kan vi ik lide.. Vil jo gerne introducere hende for lidt andet end grød grød grød nu hun snart bliver 6 mdr.

hun får grød kl. 9.30 12.30 og 17.30...

KNUS og på forhånd tak

Nååååh ja, og GOD søndag 

Når i laver noget med grøntsager og kartofler hvordan laver i det så:0)

Anmeld

14. november 2010

Vidunderligeunger

Rosa skriver:

Er det en sød grød hun får (altså en købe-grød? De er som regel "sukkerfri" men smager meget sødt) for så kunne det være at hun har vænnet sig til den lækre søde smag og derfor ikke har lyst til andet?

Jonathan får alle de ting du nævner, og store stykker frisk frugt/grønt i en safefeeder, og efterhånden er mosen i mere grofthakket form nu. Ingen kød endnu. Grød (majs, hirse, ris) om morgenen, mos resten af dagen og frugtmos er til dessert eller til at søde grøden.

Desuden er han glad for avocado - hvis det er konsistensen hun stejler over så er avocado ihvertfald blød og cremet hvis man purerer den helt til cremet mos.

Hvad med hjemmelavet øllebrød, har I prøvet det? (2 skiver rugbrød uden kerner lægges i blød i 2 timer i 2 deciliter vand og koges derefter til grød. ) Serveres f.eks. med lidt mælk på...

Held og lykke!

tusind tak for svar

Det er hjemmelavet grød hun får.. udelukket.. af og til kan hun godt få det der købegrød, men kun hvis vi er ude hvor de ikke har en gryde (restauranter o.l. hvor man ikke lige spørger om man må låne en gryde ) og der putter jeg så en frugtterning ved, altså mos lavet på frugt u. sukker eller andet som er frosset ned... Hun får majs eller risgrød om morgenen, hirse eller boghvede til middag og om aftenen.. Jeg plejer at putte revet æble i til middag. Hun har overhovedet ikke noget imod at grøden er grov, altså det er hirseflager og boghvedegryn det er lavet af, ikke mel så hun er ligeglad med det er tykt... :/ 

Kunne være jeg skulle prøve med avocado, så kan jeg også prøve at smage en haha

Øllebrød - god ide, men vi venter lige til hun er ovre glutengrænsen ved de 6 mdr  

hvis alberte er sulten før kl. 17 hvor hun får grød, så plejer jeg at give hende et glas mme og et revet æble, så hun ikke får for tidlig aftensmad  

Anmeld

14. november 2010

Vidunderligeunger

Valle81 skriver:

Når i laver noget med grøntsager og kartofler hvordan laver i det så:0)

jamen vi koger f.eks gulerødder og broccoli (kan også være andre ting) så hælder jeg vandet fra, blender det med MME (brikmælk) og så værsgo

Anmeld

14. november 2010

B&J

BlyViol skriver:

jamen vi koger f.eks gulerødder og broccoli (kan også være andre ting) så hælder jeg vandet fra, blender det med MME (brikmælk) og så værsgo

Vores dreng lavede de bræklyde ind til han var 7mdr også kunne han spise kartoffelmos men han gider bare ikke mad lige for tiden måske skulle i bare vente lidt

Anmeld

14. november 2010

Bare mig..

Jeg introdicerede Nicoline for det, for 3 uger siden ca. Hun bliver først 6 mdr. her d. 17.. Men var ude for at jeg ikke havde fået noget med til hende, og så måtte jeg jo give hende lidt havregrød..

Det er hun helt vild med.. Og så mætter det jo rigtig dejligt...

Men ellers så får hun også kun havregrøs, hirsegrød, risgrød og lidt øllebrød.. (har hun fået 4 gange, men er ikke favoritspisen så venter lidt med det)

Men i hvertfald er havregrøden et HIT her. Almindelig mad er hun heller ikke for endnu...

Anmeld

14. november 2010

Bom

Her får Matilde grød omkring 10-11 stykker, som er "hjemmelavet" på enten, ris eller majs mel, hun kan ikke lide hirse, dertil får hun vand i en kop.
Hen på eftermiddagen omkring kl 15 får hun frugtmos, det er meget forskellig hvad der er for noget frugt, med vand til..
Og til aftensmad får hun kartofler med enten gulerødder, broccoli, ærter osv, dertil vand eller brik mælk..

Og resten af dagen får hun bryst...

Har tænkt på at vi snart skal i gang med noget øllebrød, havregrød eller rugbrød ryttere...

Anmeld

14. november 2010

merle2010

her får hun hjemmelavet mos, enten af rismel eller majsmel... det får hun til middag og nogen gange til aften... til natten får hun hjemmelavet vælling og ellers får hun bare MME... har tænkt på det med vores mad, da hun er meget interreseret i det.. hun har fået kartofler med sovs 1 gang.. og det var bare et hit.. men ved ikke hvornår de må begynde at få vores mad...

Anmeld

14. november 2010

Mor til L&S

Du kan prøve havregrød og øllebrød ved 6 mdr

Da Liva startede på grønsagsmos om aftenen tilsat jeg sveskemos så det blev sødt og vi ikke fik bøvl med maven og det var et hit - det kunne du måske prøve??

Liva er 7½ mdr og dagen ser således ud:

Morgenmad er havregrød med frugtmos

Formiddag er det bryst

Middagsmad var før øllebrød men nu rugbrøds hapser

Inden luren en flaske MME

Eftermiddag står på frugt eller yoghurt natural

Aftensmad er kartofler, grønsager og kød most groft

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.