nøddemarengsbunde til overtrækskage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.387 visninger
2 svar
0 synes godt om
14. november 2010

SHERO

Jeg skal snart i gang med en masse fødselsdagskager, og har luret hende fra det søde liv lidt af. Hun har lavet en bryllupskage med nøddemarengs bunde og overtrukket den med macipan. Det ser legende let ud når hun gør det, men har knap så gode erfaringer med marengs :-D

Så ville lige høre om der er nogen af jer ikke proff kagekoner der har haft held med at lægge sådan en kage sammen, uden lortet knækker, og er den til at overdække med fondant, smørre op osv?

Eeeelsker simpelthen marengs så kunne være så fedt hvis det ku lade sig gøre... :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2010

birgitte

Tullen85 skriver:

Jeg skal snart i gang med en masse fødselsdagskager, og har luret hende fra det søde liv lidt af. Hun har lavet en bryllupskage med nøddemarengs bunde og overtrukket den med macipan. Det ser legende let ud når hun gør det, men har knap så gode erfaringer med marengs :-D

Så ville lige høre om der er nogen af jer ikke proff kagekoner der har haft held med at lægge sådan en kage sammen, uden lortet knækker, og er den til at overdække med fondant, smørre op osv?

Eeeelsker simpelthen marengs så kunne være så fedt hvis det ku lade sig gøre... :-)

altså har aldrig prøvet at overtrække det  men jeg laver tit mandelmarengs og jeg synes det er noget mere holdbart end den alm hvide marengsbund. så måske skulle man prøve at lave en lille øvekage... så kan man jo bruge det som undskyldning for at få lidt lækkert!

Anmeld

14. november 2010

iris-mor

De bryllupskager jeg oftest laver minder meget om dem hun har vist.

De er ikke svære, men marengs effekten er ikke særlig tydelig når den har stået på køl osv. Mine er fra tid til anden knækket, men det kan man altså ikke se når de er færdige. - Jeg er ikke skrap til at smøre op, så det gør jeg ikke på den type kager.

Jeg har købt marcipanen rullet ud i cirkler fra bageren. - Men næste gang vil jeg prøve med hjemmelavet MMF

Men kageringene er vigtige, jeg bruger lamineret papri til de størrelser jeg ikke har.

God fornøjelse.

ida

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.