Kloster skriver:
Hej.
Som udgangspunkt siger "man" jo at når man bruger kath, har man kronisk blærebetændelse. Det man skal være obs på er, om man får feber. Ved ikke om det også er sådan med yngre kvinder, der bruger kath. Men med ældre kvinder er det sådan.
Jeg er ssa'er på et plejehjem og her er en del kvinder extra udsatte for UVI. Dette nok mest pga denne generation ofte tørre sig bagfra og frem. Men mange af dem vælger at få tranebærkapsler. De er dog noget dyrer end saft, men til gengæld er de sikre på, at få den mængde, som hjælper. Alle kvinderne her får 2+2+2+0 dgl. Men tal med din læge om det.
VH Kloster
Nu er det ikke sådan et fast kateder jeg har, men et kateder der kun bliver brugt, når jeg skal tømmes. Så jeg har ikke kronisk blærebetændelse. Når jeg har blærebetændelse har jeg aldrig feber, men bare en konstant smerte. Jeg led af kronisk blærebetændelse som barn, og der havde jeg heller aldrig feber, kun store smerter som var der hele tiden.
Hjemmesygeplejersken har lige været her for at tømme mig, og for dælen det gjorde ondt. Bare hun rykkede lidt på katederet gjorde det ondt. Er nu ret sikker på at det er en blærebetændelse. På mandag skulle jeg ellers til at lære selv at bruge kateder, men må nok tilstå at hvis det skal gøre så ondt, så vil jeg hellere vente med det, indtil jeg er blevet behandlet for en mulig blærebetændelse.
Jeg ved godt kapslerne er dyrre, men hvis de er lige så effektive, så vælger jeg den mulighed. Jeg synes at tranebærsaft smager forfærdeligt
Jeg vil i hvert fald gøre alt for at slippe for de her smerter. For 2½-3 år siden da jeg også brugte kateder i 2-3 måneder havde jeg gentagne blærebetændelser. er så bange for at dette skal ske igen nu. For dælen hvis bare man kunne tisse selv, så var det jo løsningen.
Anmeld