Når i skal vælge navn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2010

Lone Jakobsen

jeg/vi har aldrig valgt navne der har relation til familien. tvært imod har jeg prøvet at undgå det. mine kusiner blev opkaldt efter deres mornor og farmor, men jeg har altid været bange for at nogen ville føle sig forbigået.

i min ex-es familie havde de et familie mellemnavn, som hele alle børnene havde fået, han ville gerne ha at vores søn(er) sku ha haft det, men da det samtidig var det kalde navn som min svigerfar brugte... så ku jeg simpelthen ikke magte at vores børn også sku hedde det. til gengæld fandt vi så andre navne vi ku enes om.

der findes ellers meget smukke navne, blot en enkelt generation tilbage, og jeg har stor respekt for dem der opkalder deres børn efter afdøde slægtninge eller venner...blot man sikre sig at man ikke mindes den afdøde hver gang men kalder sit barn til sig.

Lone90o

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2010

Lone Jakobsen

hov, min søn nåede lige at ramme tasterne

Anmeld

14. november 2010

SoffiLine

anetteb skriver:

når hvor sødt. hi

- havde tænkt lidt på sofie regina - og så, Bunkenborg Eriksen

hun kommer til at blive helt kongelig med alle de navne

Selvom begge navne ender på "A" så synes jeg Sofia Regina lyder godt sammen

Anmeld

14. november 2010

Silas&Mille

Vi har valgt navne ud fra hvad vi begge kan lide.

Jeg ville godt have brugt Rasmus efter min oldefar, men det hedder den ene af mine nære brødre, så det går ikke rigtigt
Så nu hælder vi til Silas eller Noah hvis det bliver en dreng.

Det pigenavn vi har valgt er specielt og en hemmelighed
Det er er navn vi begge er helt vilde med, men vi har valgt kun at offentliggøre navnet hvis vi får en pige.
Hvilket de kommende bedstemødre ikke er helt tilfredse med  

Anmeld

14. november 2010

morx4

anetteb skriver:

hvad vælger i så efter?

f.eks et familiemedlems navn. osv

hvis min kæreste og jeg får en pige, skal hun hedde Regina,  til mellemnavn, efter min bedste veninde, som døde for to år siden, og hvis vi får en dreng skal han hedde Egon til mellemnavn, efter min kærestes far som døde for 4 år siden. 

alle vores børn har 3 navne.

deres eget fornavn -her har vi tænkt på at det er godt at synge til ( 2 stavelser) og betydningen.

deres første mellemnavn -fra den nordiske mytologi

deres andet mellemnavn -fra min mor, min morfar/far (samme navn), hans mor, hans far.

-og så efternavnet naturligvis. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.