Gode ideer til smag - frierkage...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.035 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. november 2010

Anonym trådstarter

Heeej piger, jeg skal lave en kage til min dejlige kæreste i romantikkens tegn, og den skal ose langt væk af kærlighed og overflod.

Har i nogle gode ideer til smagssammensætning??

Han er ret vild med vanille, og jeg er ret vild med chokolade...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2010

Dot D

Anonym skriver:

Heeej piger, jeg skal lave en kage til min dejlige kæreste i romantikkens tegn, og den skal ose langt væk af kærlighed og overflod.

Har i nogle gode ideer til smagssammensætning??

Han er ret vild med vanille, og jeg er ret vild med chokolade...

Hvad md at lave en rigtig lækker chokoladekage, og en vanilliesmørcreme, læg det i lag, det smager godt, og der er begge jeres favoritter. Skal det være en pyntekage, så lav den i hjerteform smør den op med vanilliesmørcremen og så på med fondant og en masse hjerter og blomster, det må da få ham til at sige JA

Anmeld

13. november 2010

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Hvad md at lave en rigtig lækker chokoladekage, og en vanilliesmørcreme, læg det i lag, det smager godt, og der er begge jeres favoritter. Skal det være en pyntekage, så lav den i hjerteform smør den op med vanilliesmørcremen og så på med fondant og en masse hjerter og blomster, det må da få ham til at sige JA

Jo det var en god ide. Jeg tænker at skrive spørgsmålet på kagen, men derfor kan jeg vel godt kante den med røde roser og hjerter?

Anmeld

13. november 2010

Anonym trådstarter

Hm, han er faktisk meget glad for hvidt og enkelt, men er det for kedeligt med en hvid i hvid kage? Evt med perlemor og lidt nuacer, men med udgangspunkt i hvidt...

Anmeld

13. november 2010

Dot D

Anonym skriver:

Hm, han er faktisk meget glad for hvidt og enkelt, men er det for kedeligt med en hvid i hvid kage? Evt med perlemor og lidt nuacer, men med udgangspunkt i hvidt...

Det synes jeg bare er elegant, og enkelt. Det er jo også noget andet, der er det vigtige

Anmeld

13. november 2010

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Det synes jeg bare er elegant, og enkelt. Det er jo også noget andet, der er det vigtige

Hehe du har jo helt ret.

Jeg tænker på at lave en Red Velvet kage med chocolade/vanille fyld og så overtrukket med hvid fondant. Når man så skærer i den er den romantisk rød indeni.

Så måske pynte med lækre chokolader og roser??

Anmeld

13. november 2010

Dot D

Anonym skriver:

Hehe du har jo helt ret.

Jeg tænker på at lave en Red Velvet kage med chocolade/vanille fyld og så overtrukket med hvid fondant. Når man så skærer i den er den romantisk rød indeni.

Så måske pynte med lækre chokolader og roser??

Lyder som en god idé

Anmeld

13. november 2010

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Lyder som en god idé

Så bliver det nok det.

Anmeld

14. november 2010

babyborn

Jeg lavede en kage for min veninde, der skulle fri til sin kæreste. Den var med fyld af lys chokolademousse og jordbærmousse lagt med en chokoladebund og lyse vanillebunde i midten samt siderne. Så var den så overtrukket med marcipan. Og roser i marcipan samt pynt i sprøjteglasur...

Håber du kan bruge det til lidt inspiration

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. november 2010

Anonym trådstarter

babyborn skriver:

Jeg lavede en kage for min veninde, der skulle fri til sin kæreste. Den var med fyld af lys chokolademousse og jordbærmousse lagt med en chokoladebund og lyse vanillebunde i midten samt siderne. Så var den så overtrukket med marcipan. Og roser i marcipan samt pynt i sprøjteglasur...

Håber du kan bruge det til lidt inspiration

Tusind tak, det kan jeg helt bestemt. Den er godt nok fin.

Hvis man indfarver marcipan, kan man så godt få den helt hvid, eller er det bedst at blande den med fondant også?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.