Må man fyre folk der er i fleks job?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.828 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. november 2010

Mira0911

Har en bekendt der siger at hendes chef må ikke fyre hende fordi hun er i fleksjob og at chefen får tilskud! 

Hvordan er det egentlig? Han har vel ret til at fyre en som er fleksjob som hvis det var en almindelig i job? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2010

bullerbassen

Hej

Kan ikke svare med sikkerhed men har en bekendt som er i flexjob - sidst jeg mødte hende ( ikke en jeg snakker med udover når vi tilfældigt løber på hinanden ) var hun lige blevet fyret fra hendes arbejde - som var et flexjob ...

Anmeld

12. november 2010

Pena

MoarJ skriver:

Har en bekendt der siger at hendes chef må ikke fyre hende fordi hun er i fleksjob og at chefen får tilskud! 

Hvordan er det egentlig? Han har vel ret til at fyre en som er fleksjob som hvis det var en almindelig i job? 

Altså hæng mig ikke op på noget, men nu søger jeg selv om at komme i flexjob, og som jeg har forstået det, så er det et almindeligt job, hvor arbejdsgiveren betaler for fx 15 timer og kommunen resten. Så det giver jo ikke mening hvis man ikke kan blive fyret. Jeg tror ikke arbejdsgiveren får noget tilskud, det er den ansatte der får de ekstra penge.

Det der med at arbejdsgiveren får tilskud, det er jo noget andet end flex, ikk????

Man skal jo også selv søge job, bare mindre tid. Man får jo ikke tildelt et flexjob.

Ja altså som jeg har forstået det.

Anmeld

12. november 2010

quar20

Altså min far har været i flexjob i snart 10 inden han nu fik førtidspension - og JOW du kan sagtens blive fyret SELVOM det er et flexjob så det noget vås

Anmeld

12. november 2010

Laulund87

Det kan man da sagtens for det er jeg blevet!

Det er nøjagtig som hvis man har "almindeligt" arbejde!

Anmeld

12. november 2010

Laulund87

Søddepødde skriver:

Altså hæng mig ikke op på noget, men nu søger jeg selv om at komme i flexjob, og som jeg har forstået det, så er det et almindeligt job, hvor arbejdsgiveren betaler for fx 15 timer og kommunen resten. Så det giver jo ikke mening hvis man ikke kan blive fyret. Jeg tror ikke arbejdsgiveren får noget tilskud, det er den ansatte der får de ekstra penge.

Det der med at arbejdsgiveren får tilskud, det er jo noget andet end flex, ikk????

Man skal jo også selv søge job, bare mindre tid. Man får jo ikke tildelt et flexjob.

Ja altså som jeg har forstået det.

Jeg har været ansat i fleksjob hvor jeg havde 15 timer om ugen. Min arbejdsgiver betalte de 12 timer og kommunen betalte de resterende op til 37 timer, så jeg fik løn for i alt 37 timer.

Han betalte kun for 12 timer så jeg havde 3 timer om ugen til hvis jeg f.eks. havde brug for et hvil, eller gå tidligere hjem en dag.

Sådan fungerede det her, men det er jo meget forskelligt

Anmeld

13. november 2010

SussieThyssen

MoarJ skriver:

Ja, selvfølgelig kan du blive fyret som flexjobber. Det regnes som en almindelig ansættelse.
Jeg er slev flexjob godkendt og tilmed jobkonsulent, så der er ikke noget at rafle om der.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. november 2010

Diana...

Ja da selvfølgelig kan man blive fyret. Man kan jo ikke havde en medarbejder som ikke kan leve op til firmaet. 

Anmeld

13. november 2010

Ni-ko-li-ne

Ja, man kan godt blive fyret...

Mht lønnen... Så får man den løn der tilsvarer en normal løn for en i den stilling... Man får den udbetalt af arb. Giveren... Men 2/3 dele får arb. Giveren fra kommunen og halvdelen af den sidste 1/3 del får arb. Giver fra staten

Anmeld

13. november 2010

aarhusmor

Ja man kan godt blive fyret. Faktisk har man færre rettigheder som flexjobbet end som alm. ansat.

Men arbejdsgivere må ikke begrunde fyringen i at man kun kan arbejde 15 timer om ugen, når han får tilskud, fordi man kun kan arbejde 15 timer om ugen. Der kan komme gnidninger, når det er 15 timer effektivt og man måske skal være der i 25 timer. Så vil arbejdsgiver tit forvente 25 timer effektivt, fordi han er presset økonomisk og har mere arbejde end han har medarbejdere.

Desværre må flexjobberen ikke selv sige op pga. en arbejdsgiver der presser. Så mister de alt! Så måden en flexjobber kommer ud af det på, er ved at klage til kommunen igen og igen og igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.