Vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

696 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. november 2010

camillakrath

Hvor meget vejede/vejer i i 14. uge? Er 13+2 idag og synes allerede min mave er kæmpestor. Dog har jeg ikke rigtig taget på andre steder. Lidt i ansigtet.

Jeg har taget ca. 1,6 kg på. Er det alt for meget?

Knus fra mig, der er lidt forvirret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2010

Maria-s

jeg tror jeg havde taget ca 2,5 - 3 kg på ved den tid og jeg havde endda massiv kvalme i 10 uger fra 6 - 16....  Jeg kan kun sige, selvom jeg også selv har svært ved det, at du skal lade være med at bekymre dig så meget om din vægt.. Selvfølgeligt er det godt hvis du spiser sundt og varieret, men det vigtigste er at den lille trold derinde har det godt og ender det så med at du tager 5 kg mere på end så mange andre, ja så må du bare ligesom mig tage dig selv i nakken, når h*n er kommet ud Jeg er i dag 24+0 og vægten siger 11 kg ekstra siden jeg blev gravid og jeg synes ikke jeg ellers sådan fråder den totalt og hele tiden i søde sager. Vi tager forskelligt på og får forskellige størrelser maver og forskellig mængde vand i kroppen, sådan er det bare Min veninde havde kun taget 6 kg på her da hun fødte sin dejlige prinsesse, det kan jeg jo så se jeg ender laaangt over allerede... Men sådan er det nu engang. Jeg nyder jeg har en livlig babydreng i min mave og glæder mig til han engang er kommet ud (når hans tid nu er omkring starten af marts) og jeg så kan arbejde hen imod at få min gamle krop tilbage (sådan mere eller mindre selvfølgelig )

Anmeld

12. november 2010

camillakrath

Maria-s skriver:

jeg tror jeg havde taget ca 2,5 - 3 kg på ved den tid og jeg havde endda massiv kvalme i 10 uger fra 6 - 16....  Jeg kan kun sige, selvom jeg også selv har svært ved det, at du skal lade være med at bekymre dig så meget om din vægt.. Selvfølgeligt er det godt hvis du spiser sundt og varieret, men det vigtigste er at den lille trold derinde har det godt og ender det så med at du tager 5 kg mere på end så mange andre, ja så må du bare ligesom mig tage dig selv i nakken, når h*n er kommet ud Jeg er i dag 24+0 og vægten siger 11 kg ekstra siden jeg blev gravid og jeg synes ikke jeg ellers sådan fråder den totalt og hele tiden i søde sager. Vi tager forskelligt på og får forskellige størrelser maver og forskellig mængde vand i kroppen, sådan er det bare Min veninde havde kun taget 6 kg på her da hun fødte sin dejlige prinsesse, det kan jeg jo så se jeg ender laaangt over allerede... Men sådan er det nu engang. Jeg nyder jeg har en livlig babydreng i min mave og glæder mig til han engang er kommet ud (når hans tid nu er omkring starten af marts) og jeg så kan arbejde hen imod at få min gamle krop tilbage (sådan mere eller mindre selvfølgelig )

Du har nok ret.

Og jeg synes heller ikke jeg spiser for meget. Spiser helt normalt. Og masser af frugt og grønt.

Men især i weekenden tillader jeg mig selv at spise slik og aftenen og sådan.

Jeg tror det bunder i at jeg er usikker på mig selv.

Anmeld

12. november 2010

tinasmor

camillakrath skriver:

Hvor meget vejede/vejer i i 14. uge? Er 13+2 idag og synes allerede min mave er kæmpestor. Dog har jeg ikke rigtig taget på andre steder. Lidt i ansigtet.

Nej det synes jeg bestemt ikke. Jeg læste lige forleden dag, at man skal regne med at tage ca 2 kilo på de første 3 kilo.

Anmeld

12. november 2010

camillakrath

tinasmor skriver:

Nej det synes jeg bestemt ikke. Jeg læste lige forleden dag, at man skal regne med at tage ca 2 kilo på de første 3 kilo.

Jeg blir bare så forvirret. For synes jeg læser en masse forskelligt på de der sider

Anmeld

12. november 2010

AnneBJ

Det er sååå forskelligt! Jeg har altid, virkelig altid, slosset med + 5-10 kg for meget, men siden jeg blev gravid har jeg taget 3 kg på.. jeg er 21+5 idag, har haft en del kvalme, men har til gengæld også frådet hvidt brød med sød, jucie/kakao, slik, slik,slik og hindbærsnitter når jeg endelig har spist..

Så - lad være med at bekymre dig om vægten, uden at lade stå helt til selvfølgelig!

Anmeld

12. november 2010

mortilnoahogmelina

camillakrath skriver:

Jeg tror jeg havde taget omkring 1,5 kg på ved den tid . Men nøj lige pludselig så sad der altså bare lige 11 kg mere på min krop  

Jeg havde selv ufattelig svært ved at acceptere i starten at min vægt steg og steg , jeg havde det forfærdeligt i min krop , men jeg prøvede at vende det til noget positivt i stedet , feks . at min baby lever og ahr det godt der inde , det holder mit humør utrolig meget oppe . Engang imellem så falder jeg da lige tilbage til de gamle tanker om at jeg er blevet fed og ulækker

Jeg spiser selv varieret og sundt vil ejg sige , spise slik ja , men jeg vil sku heller ikk ligge tingene fra mig bare fordi jeg er gravid , jeg må bare arbejde lidt mere for at smide de sidste kg når jeg har født

JEg er idag 33+0 og har taget 12 kg på . 

Tænk positivt

Anmeld

12. november 2010

Maria-s

camillakrath skriver:

Du har nok ret.

Og jeg synes heller ikke jeg spiser for meget. Spiser helt normalt. Og masser af frugt og grønt.

Men især i weekenden tillader jeg mig selv at spise slik og aftenen og sådan.

Jeg tror det bunder i at jeg er usikker på mig selv.

Jeg forstår dig godt og jeg har også haft det rigtigt svært med at tage på. Nogen tider mere end andre. Men ja jeg vil tro at omkring der hvor du er nu, ja der brød jeg grædende sammen foran min kæreste og spurgte hvorfor han i det hele taget gad og være sammen med mig når jeg bare var sådan en tyk bolle!?.... (Han smilede bare og gav mig en krammer og sagde; jamen skatter du er jo gravid med vores dejlige guld. Det er dig jeg elsker!). Der var også en del hormoner indblandet skal det lige siges Men det har virkelig overrasket mig hvor lidt jeg har kunnet styre mit humør og mine tanker.. Er dog ved at finde noget balance i det, men jo filmen kan da godt stadig knække en gang imellem... Jeg syntes det vendte for mig dengang min mave tydligere blev en "gravid mave" frem for bare en "jeg er blevet lidt tyk mave"....

Jeg håber du finder din indre ro og får lidt bugt med din usikkerhed over dig selv

Anmeld

12. november 2010

Minipigen

jeg har 11 dage til termin. og jeg har taget ca. 25 kg på... men sådan er det når man er gravid, man ska ikke tabe sig, for det har barnet ikke godt af...

Anmeld

12. november 2010

oerbaek

jeg er i 22+1 og har endnu ikke taget noget på  så tror det er meget forskelligt, hvor meget man tager på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.