Måske I kan svare på det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.122 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. november 2010

Anonym trådstarter

Hej!

Hvorfor blir´ jeg gal, når kæresten spiller playstation om natten, og så sover hele dagen, mens jeg er på arbejde og vores datter er i dagpleje?

Han er arbejdsløs smed, men begynder udd. til januar.

Vh. en undrende "alene-"mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2010

CA

Hvor længe har han gået arbejdsløs? Det er meget normalt at man helt automatisk kommer til at "holde weekend" når man er arbejdsløs. Der er ikke noget man skal nå til bestemte tider og ikke nogen der kræver noget af en. Selvom der er familie og det huslige kan det være svært at få en fast rytme med opgaver når man ikke skal møde på noget bestemt tidspunkt nogen steder. Det er svært at sætte sig ind i når man ikke selv er arbejdsløs... Men det er også dumt at give sig selv lov til at blive "doven" og vende om på nat og dag. Det er ret vigtigt at man bliver ved med at skabe faste rutiner for sig selv. F.eks. at stå og op sammen med jer og gå i seng på samme tid. Sætte sig nogle mål for dagen, som skal nåes inden du kommer hjem. Kan han ikke evt. hente og bringe, for også at blive tvunget ud af døren? et lyder meget pædagogisk det hele, men det er virkelig vigitgt for mennesker(og specielt mænd) at de har noget de skal nå og noget nogen forventer af dem. Det er svært at være den der står til rådighed hele tiden og ikke har noget "vigtigt" at gi sig til. Derfor må han selv i gang med at sætte sig nogle mål...

Jeg gik på jobcenter med en som sad i sin sofa med sin computer hele dagen. Tilsidst blev han så doven, at når han skulle lade vandet, ja, så gjorde han det bare i potteplanten ved siden af. Hans løsning blev at tage op på jobcenteret hver dag - bare for at føle at han skulle ud af døren til et bestemt tidspunkt.

Det var mine tanker om det - ved ikke om du kan bruge det til noget.

Anmeld

12. november 2010

betski

Tja jeg ville da nok også blive en kende irriteret. Han burde da foretage sig noget i hjemme og evt. give jeres datter nogle korte dage. Det er jo en lad holdning han ligger for dagen, og tror måske det er det som irriterer dig

Anmeld

12. november 2010

CamillaValby

duddi. skriver:

Tja jeg ville da nok også blive en kende irriteret. Han burde da foretage sig noget i hjemme og evt. give jeres datter nogle korte dage. Det er jo en lad holdning han ligger for dagen, og tror måske det er det som irriterer dig

Anmeld

12. november 2010

bette

hmm hvad med at sige til ham at han godt lige må ordne noget vasketøj til du kommer hjem eller svinge støvsugere osv. 

sådan at du giver ham 1 opgave pr dag.. det bør han da kunne overkomme.. 

Anmeld

12. november 2010

Anonym trådstarter

Carina87 skriver:

Hvor længe har han gået arbejdsløs? Det er meget normalt at man helt automatisk kommer til at "holde weekend" når man er arbejdsløs. Der er ikke noget man skal nå til bestemte tider og ikke nogen der kræver noget af en. Selvom der er familie og det huslige kan det være svært at få en fast rytme med opgaver når man ikke skal møde på noget bestemt tidspunkt nogen steder. Det er svært at sætte sig ind i når man ikke selv er arbejdsløs... Men det er også dumt at give sig selv lov til at blive "doven" og vende om på nat og dag. Det er ret vigtigt at man bliver ved med at skabe faste rutiner for sig selv. F.eks. at stå og op sammen med jer og gå i seng på samme tid. Sætte sig nogle mål for dagen, som skal nåes inden du kommer hjem. Kan han ikke evt. hente og bringe, for også at blive tvunget ud af døren? et lyder meget pædagogisk det hele, men det er virkelig vigitgt for mennesker(og specielt mænd) at de har noget de skal nå og noget nogen forventer af dem. Det er svært at være den der står til rådighed hele tiden og ikke har noget "vigtigt" at gi sig til. Derfor må han selv i gang med at sætte sig nogle mål...

Jeg gik på jobcenter med en som sad i sin sofa med sin computer hele dagen. Tilsidst blev han så doven, at når han skulle lade vandet, ja, så gjorde han det bare i potteplanten ved siden af. Hans løsning blev at tage op på jobcenteret hver dag - bare for at føle at han skulle ud af døren til et bestemt tidspunkt.

Det var mine tanker om det - ved ikke om du kan bruge det til noget.

Så er man godt nok doven, hvis man ikke engang gider og rejse sig for at få på toilettet! Hold da op!

Jeg laver nogle gange en seddel til ham, med småopgaver, han kan lave i løbet af dagen. Men for det meste vågner han først en times tid før jeg kommer hjem.

Jeg har godt nok forslået at han kan hente og bringe vores datter, så kunne hun nøjes med og være der fra 9.00-15.00, men han går jo først i seng når vi andre står op og der er jeg ikke meget for at han skal køre bil med hende.

Jeg kommer forbi dagplejen alligevel om morgenen, så jeg afleverer hende, og når jeg har fri, henter jeg hende. Så hun er i dagplejen fra ca. kl. 7.30-15.30, og til kl. 11.30 om fredagen.

Har haft en lang snak med ham idag, og faktisk er han ovre og hente hende nu Håber han forstod idag at playstationen måske kan være forbeholdt weekenden?

Anmeld

12. november 2010

Anonym trådstarter

duddi. skriver:

Jo, altså det irriterer mig da, men så alligevel ikke. Han snorker noget så frygtelig om natten, at når vi sover sammen, er der så mange afbrydelser i min nattesøvn, at jeg er total smadret om morgenen!

Men som jeg svarede en anden herinde, så snakkede jeg med ham idag og bad ham kun spille playstation i weekenderne. Han er for, Guds skyld da, snart 31 år!

Anmeld

12. november 2010

Cris

Self. bliver du gal! Man ville ønske, at han kunne hente hende meget tidligere og lave noget sammen med hende, måske hjælpe noget mere med det huslige, så I kan hygge mere om aftenen eller om weekenden eller måske ordne nogle praktiske ting... Hvis min man fik lov til det, ville gør det samme, bare med film i stedet for play station. Jeg skal hele tiden sige til ham, at jeg skal bruge hans hjælp, ellers glemmer han hele verden. Men når jeg siger, at jeg kunne bruge hans hjælp, så vil han gerne... Han kan selv se problemet heldigvis og han sagde til mig, at enten kommer jeg og siger noget eller han selv ikke lægger mærke til 

Anmeld

12. november 2010

B&J

jeg var godt nok også blevet sur hvis han ikke lavede en skid hele dagen for af sige det mildt... han brude lette numsen og komme igang så langt tid tager det heller ikke af tætte vaske maskinen hente eller aflevere jeres barn eller svinge støvsugeren eller ligge nyt på sengen ud med skrældet eller tørre støv af og du burde jo ikke sige det for det burde han jo vide selv

Anmeld

14. november 2010

Kruse90

Tag en snak med ham
Sig hvad du ønsker. At tale er blot hvad der løser / kan løse ens tanker.
Kan godt forstå du bliver lidt irriteret over det, ville jeg uden tvivl også blive.

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.