Noget underligt noget med en flyverdragt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

937 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. november 2010

Mary

Vi har altid sværget til Mikk-line, og har aldrig haft andre mærker i flyverdragt da de har været varme og gode. Annika har overtaget den Juliane brugte 2 år i træk (ja, det vokser ikke så hurtigt herhjemme) og har haft den på et par gange oppe i børnehaven. 

Idag da jeg henter dem får jeg at vide at Annikas flyverdragt ikke er varm nok, og at hun har grædt af ren og skær kulde idag deroppe, så de måtte give hende termotøj indenunder!! Jeg må have lignet et stort ? for den dragt har Juliane som sagt brugt i 2 år i kulde, blæst og frost og har ALDRIG haft termotøj på indenunder. Der var blæsende, men en 5-6 grader ude. 

Kan en flyverdragt blive vasket for meget, eller blive slidt i fyldet med tiden? Eller er Annika bare det mere kuldskær? Jeg fatter ikke en brik.

Hvad skal hun så have på når det bliver rigtig vinter? Skal vi virkelig ud og købe en anden dragt - altså det bliver vi jo nødt til, men hvilken en skal det så være? 

Har I oplevet det samme med jeres genbrug? Jeg siger det lige igen, jeg fatter det simpelthen ikke! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

Lolli

Selvfølgelig kan den være blevet slidt, men som du selv siger er det jo ikke så kodlt endnu. Jeg tror nu også, at det kan være at hun er mere kuldskær. Der er jo forskel på alle mennesker og hvornår vi synes der er koldt (er selv MEGET kuldskær).

Hvis den ellers er helt vandtæt ville jeg da ikke købe en ny, men bare give hende termotøj på. Når der bliver rigtig koldt kan man jo få noget termotøj med fleecefor - det er da alligevel noget billigere end en ny flyverdragt.

Anmeld

11. november 2010

<3

Ja er enig også prøv at spænd den ind i livet så der er mindre luft at varme op.

Jeg er også hoppet fra Mikk-Line af samme årsag. Syntes at den var for kold. Og så kan det jo godt være at din pige er ved at blive syg også kan man godt være lidt kold.

Så på med uldundertøjet, spænd flyverdragten ind eller hvis den er lidt for stor så kunne det overveje om du skal købe en i str. mindre, og så ellers termo indtil hun får det varmt igen

Anmeld

11. november 2010

Malthes mor

Mary skriver:

Vi har altid sværget til Mikk-line, og har aldrig haft andre mærker i flyverdragt da de har været varme og gode. Annika har overtaget den Juliane brugte 2 år i træk (ja, det vokser ikke så hurtigt herhjemme) og har haft den på et par gange oppe i børnehaven. 

Idag da jeg henter dem får jeg at vide at Annikas flyverdragt ikke er varm nok, og at hun har grædt af ren og skær kulde idag deroppe, så de måtte give hende termotøj indenunder!! Jeg må have lignet et stort ? for den dragt har Juliane som sagt brugt i 2 år i kulde, blæst og frost og har ALDRIG haft termotøj på indenunder. Der var blæsende, men en 5-6 grader ude. 

Kan en flyverdragt blive vasket for meget, eller blive slidt i fyldet med tiden? Eller er Annika bare det mere kuldskær? Jeg fatter ikke en brik.

Hvad skal hun så have på når det bliver rigtig vinter? Skal vi virkelig ud og købe en anden dragt - altså det bliver vi jo nødt til, men hvilken en skal det så være? 

Har I oplevet det samme med jeres genbrug? Jeg siger det lige igen, jeg fatter det simpelthen ikke! 

En flyverdragt kan godt blive vasket for meget, så det isolerende forsvinder. Derfor er et godt råd: Vask kun flyverdragten, hvis det  absolut er nødvendigt! Ellers så ta en fugtig klud, og tør den ren.

Min store dreng er i en skovbørnehave, og der bliver dragten rigtig beskidt, men den bliver ikke vasket hver uge - max en gang om mdr.

Og så giv hende uldundertøj på - med lange ærmer og langeunderbukser. Hvis hun sveder, så transportere ulden det våde væk fra kroppen, så hun fortsat er varm. Det gør alm undertøj ikke. Det bliver vådt hvis hun sveder, og så kommer hun til at fryse.

Anmeld

11. november 2010

Mary

Tak tak tak alle sammen, det er godt med nogle forslag og andre vinkler 

Anmeld

11. november 2010

Mary

Dobbelt

Anmeld

11. november 2010

Mor til Frederic og Freya

Mary skriver:

Sidste år havde vi en reima og en didriksons (flyverdragt, ski sæt, hansker og fleece jakke)

Men han kunne slet ikke holde varmen i reima's. Han havde uld body - lang ærmet - jakke - strømpebukser og 2 lags bukser  på, men efter ca 10 min var han blå om læberne og bare rysted af kulde. Reima er meget klovne agtige i deres facon og ved de dumper lidt i år på at de er så forhippet på at have det højeste vandsøjle tryk - men har glemt at fylde mere fuld i deres dragter.

Så i år har vi kun didriksons. De sidder meget mere tæt til og har lange ben i både flyverdragt og ski overalls. 

Men har så også en frossenpind på knap 10 kg og 90 cm - så der skal noget til at holde ham varm...

Anmeld

11. november 2010

Mary

Mor til Frederic skriver:

Sidste år havde vi en reima og en didriksons (flyverdragt, ski sæt, hansker og fleece jakke)

Men han kunne slet ikke holde varmen i reima's. Han havde uld body - lang ærmet - jakke - strømpebukser og 2 lags bukser  på, men efter ca 10 min var han blå om læberne og bare rysted af kulde. Reima er meget klovne agtige i deres facon og ved de dumper lidt i år på at de er så forhippet på at have det højeste vandsøjle tryk - men har glemt at fylde mere fuld i deres dragter.

Så i år har vi kun didriksons. De sidder meget mere tæt til og har lange ben i både flyverdragt og ski overalls. 

Men har så også en frossenpind på knap 10 kg og 90 cm - så der skal noget til at holde ham varm...

Annika er også en lille skiderik  på 12 kg og 98 cm, og altså 3 år gammel. Snakkede også med pædagogen om at hun er så spinkel... 

Anmeld

11. november 2010

Mor til Frederic og Freya

Mary skriver:

Annika er også en lille skiderik  på 12 kg og 98 cm, og altså 3 år gammel. Snakkede også med pædagogen om at hun er så spinkel... 

Vi er meget obs på at han ikke fryser. Det findes ikke noget være end det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.