små børn og Klaustrofobi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.372 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. november 2010

Plysbjørnen

Tænkte lidt på om små børn kan lide af klaustrofobi (altså uden selv at vide det)?

Sagen er den at jeg har en knægt på 2 år, og når jeg har ham med i cykeltraileren går han fuldstændig i koma hvis jeg lukker den med forhænget. Men ellers elsker han den og kravler gerne op i den selv. Hvis jeg så endelig lukker den for at beskytte knægten for vind og vejr (regn og blæst), så kæmper han en kamp for at få løsnet forhænget, så han kan få det ind bag sig?

er der nogen der ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

mariamiss6

Børn kan lide af højdeskræk så de kan vel også lide af klaustrofobi....

Men mon spørgsmålet mere går på at han faktisk ikke rigtig kan se dig igennem det der stykke plastik? billedet gennem sådan et stykke plastik bliver jo lidt forvrænget, så måske er han bare bange for de ting han så ser på en underlig måde.....?

Anmeld

11. november 2010

Plysbjørnen

mariamiss6 skriver:

Børn kan lide af højdeskræk så de kan vel også lide af klaustrofobi....

Men mon spørgsmålet mere går på at han faktisk ikke rigtig kan se dig igennem det der stykke plastik? billedet gennem sådan et stykke plastik bliver jo lidt forvrænget, så måske er han bare bange for de ting han så ser på en underlig måde.....?

Det kan da godt tænkes at det er derfor, det havde jeg faktisk ikke spekuleret på.

Anmeld

11. november 2010

mariamiss6

Jeg har faktisk tit tænkt at det var lidt underligt (i mine øjne) at så mange børn ikke havde noget imod at den klap blev lynet ned foran....

Måske kan du gøre noget smart, så den er lukket ned, men du sætter det ene nedre hjørne fast oppe ved det modsatte øvre hjørne, så han på den måde ikke er lukket helt inde, men stadig lidt afskærmet???? måske en dag vil han så gerne have den lukket helt, så han slipper for vind og vejr???

Anmeld

11. november 2010

Plysbjørnen

mariamiss6 skriver:

Jeg har faktisk tit tænkt at det var lidt underligt (i mine øjne) at så mange børn ikke havde noget imod at den klap blev lynet ned foran....

Måske kan du gøre noget smart, så den er lukket ned, men du sætter det ene nedre hjørne fast oppe ved det modsatte øvre hjørne, så han på den måde ikke er lukket helt inde, men stadig lidt afskærmet???? måske en dag vil han så gerne have den lukket helt, så han slipper for vind og vejr???

Det kunne tænkes at jeg skal prøve at fjerne selve plastikket, vores er en af de billige modeller med Velcroluk, men har sådan en smart anordning med noget plastik som går ned over noget myggenet agtigt noget.

Den minder meget om denne model

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. november 2010

mariamiss6

Ja du kan jo prøve i hvert fald... der kan ikke ske andet end at du må vende tilbage til helt at fjerne den

Anmeld

11. november 2010

Mira0911

BBK skriver:

Tænkte lidt på om små børn kan lide af klaustrofobi (altså uden selv at vide det)?

Sagen er den at jeg har en knægt på 2 år, og når jeg har ham med i cykeltraileren går han fuldstændig i koma hvis jeg lukker den med forhænget. Men ellers elsker han den og kravler gerne op i den selv. Hvis jeg så endelig lukker den for at beskytte knægten for vind og vejr (regn og blæst), så kæmper han en kamp for at få løsnet forhænget, så han kan få det ind bag sig?

er der nogen der ved det?

Julie bliver også panisk så snart vi tager regnslag på klappern... Lige indtil hun kan se os... Men ellers ikke... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.