Ved dit barn hvordan babyer bliver lavet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår vidste dit barn hvordan man laver babyer

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

644 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. november 2010

Mumto3

Inspireret af en anden tråd kunne jeg godt tænke mig at høre hvornår jeres børn hørte om / fandt ud af hvordan man laver børn.

Har I flere børn, så svar hvordan det var med den ældste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

Mumto3

Ej, altså!!! Der skulle have været mange flere valgmuligheder...... j

Øv!

Anmeld

11. november 2010

DK

He he he... Ja nu kan jeg jo så starte! Kirstine er startet i børnehaveklassen i august og fandt i efterårsferien ud af hvordan en baby bliver lavet!

Før det havde vi forklaret alt om at kvinden har æg i maven, og at det vokser og at der kommer et barn ud af tissekonen! Men mandens rolle er først kommet for dagen her i oktober!

Anmeld

11. november 2010

Svei

Mine har vidst det tidligt...4 år, når de har spurgt har de fået det af vide, der er jo ikke noget mystisk i det..og hvis ikke de vidste før skolen så ville jeg klart have fortalt det...synes egentlig det er vigtigt det er noget de ved og at det bliver fortalt af forældre eller andre voksne og ikke børn til børn.

Min ældste er donorbarn men det fik han også af vide da han spurgte om hvor han kom fra..

Anmeld

11. november 2010

Mumto3

Jbk skriver:

Mine har vidst det tidligt...4 år, når de har spurgt har de fået det af vide, der er jo ikke noget mystisk i det..og hvis ikke de vidste før skolen så ville jeg klart have fortalt det...synes egentlig det er vigtigt det er noget de ved og at det bliver fortalt af forældre eller andre voksne og ikke børn til børn.

Min ældste er donorbarn men det fik han også af vide da han spurgte om hvor han kom fra..

Hmmm.... skæg du siger det, for jeg har netop tænkt at min dreng selvfølgelgi skulle have det at vide før han startede i skole, men alle i min omgangskreds gloede bare på mig som om jeg var totalt åndsvag, for dét skulle børn da bare slet slet ikke vide noget om!

men nu tænker jeg alligvel, måske skulle jeg fortælle det alligvel

Anmeld

11. november 2010

Svei

Mumto3 skriver:

Hmmm.... skæg du siger det, for jeg har netop tænkt at min dreng selvfølgelgi skulle have det at vide før han startede i skole, men alle i min omgangskreds gloede bare på mig som om jeg var totalt åndsvag, for dét skulle børn da bare slet slet ikke vide noget om!

men nu tænker jeg alligvel, måske skulle jeg fortælle det alligvel

Hvorfor skulle de ikke vide det, tænker jeg? det er jo det mest naturlige og bærn nu om stunder er da oplyste om så meget, men det mest naturlige er åbenbart stadig svært for nogle...men det er jo ren biologi, ikke noget med sex men bare hvordan de laves...jeg synes det er mere synd de ikke ved det og evt høre en masse mærkeligt langt fra virkeligheden....men altså, ja, jeg kan virkelig ikke se nogen som helst grund til de ikke skal vide det..

Anmeld

11. november 2010

Dot D

Sophie er startet i skole i sommer, og her for nogle måneder siden, var vi i bogbussen for at låne lidt bøger, der valgte hun selv en børnebog om emnet, der var mange gode billeder i og gode forklaringer, hvis en forældre nu skulle komme i mangel på ord Jeg mener den hed: Hvor kommer børn fra? Den kan da anbefales, hvis det skal fortælles nemt.... Jeg selv var vist ikke så gammel, mine forældre har i hvert fald moret sig over mig, og fortalt historien mange gange. Er vist omkring tre år, ligger på maven på gulvet og vender og drejer en bog (MANGE gange) inden min mor kigger hvilken bog det er. Det er så en "samlivsbog" og billedet er et par i 69´er stilling, den kunne jeg ikke helt regne ud i den alder, hi hi...

Anmeld

11. november 2010

JustAnotherName

Begge mine er endnu for små (1½ og 3 år), så jeg har stemt blankt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.