Forvirret efter lægebesøg, hjælp :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

446 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. november 2010

Krebsen88

Hej alle :-) - tak fordi du tager dig tid til at læse mit indlæg, og forhåbentlig smider en respons, tager imod alt :-)

Har været ved lægen i dag. Min kæreste og jeg er påbegyndt projektbaby i slutningen af september. Jeg ved at jeg har haft ægløsning. Jeg føler mig ikke gravid, og flere test fortæller mig også at jeg ikke er gravid. Det er nu knap 14 dage siden jeg skulle have haft min mens. og har ikke set skyggen af den. Jeg tog til lægen i dag for at få en snak om ægløsning, menstruation osv.

Hun fortæller mig at man IKKE har ægløsning medmindre man 14 efter også får sin menstruation (medmindre man er gravid selvfølgelig) Nå, jamen jeg er ikke gravid, har ikke fået min menstruation, men HAVDE ægløsning for snart en lille måned siden og det er der ingen tvivl om at jeg havde, men burde jeg så ikke enten have fået min mens. eller være gravid?? ... forvirret forvirret forvirret...

Kan jeg virkelig være gravid trods negative test og ingen symptomer??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

Silas&Mille

Altså i princippet kan du godt være gravid trods negative tests.

Nogle kvinder kan fx først teste positiv når de er 8-10 uger henne. Det er ikke mange, man vi er jo forskellige.

Fik du ikke lægen til at tage en blodprøve for at teste dit Hcg niveau ?

Anmeld

11. november 2010

Malthes mor

Jeg ved fra erfaring med min egen krop. Da vi gik igang med lillebror/søster-projektet begyndte min krop også at opfører sig underligt. Jeg fik fx ikke mens, men test viste at jeg ikke var gravid. Hvilket jeg heller ikke var - blev det først 1,5 år efter. men jeg havde brugt så meget energi på at  ønske at blive gravid, så min krop kunne slet ikke finde ud af det.

Så et godt råd til dig og din kæreste er, lad være med at være så obs på hvornår du har ægløsning. Smid de ægløsningsteste ud. Nyd hinanden. Gravid skal du nok blive. 

Anmeld

11. november 2010

SussieThyssen

Krebsen88 skriver:

Hej alle :-) - tak fordi du tager dig tid til at læse mit indlæg, og forhåbentlig smider en respons, tager imod alt :-)

Har været ved lægen i dag. Min kæreste og jeg er påbegyndt projektbaby i slutningen af september. Jeg ved at jeg har haft ægløsning. Jeg føler mig ikke gravid, og flere test fortæller mig også at jeg ikke er gravid. Det er nu knap 14 dage siden jeg skulle have haft min mens. og har ikke set skyggen af den. Jeg tog til lægen i dag for at få en snak om ægløsning, menstruation osv.

Hun fortæller mig at man IKKE har ægløsning medmindre man 14 efter også får sin menstruation (medmindre man er gravid selvfølgelig) Nå, jamen jeg er ikke gravid, har ikke fået min menstruation, men HAVDE ægløsning for snart en lille måned siden og det er der ingen tvivl om at jeg havde, men burde jeg så ikke enten have fået min mens. eller være gravid?? ... forvirret forvirret forvirret...

Kan jeg virkelig være gravid trods negative test og ingen symptomer??

Ork ja sagtens.
Vi er nogle stykker, der bare ikke kan måles noget på overhovedet før langt hen i svangerskabet.
Men se tiden an lidt endnu.
Det kan også godt være at du har haft en lille graviditet, som er gået i sig selv, og så bliver det hele rettet op igen ved næste mens.
Så prøv at se om ikke du får normal mens næste gang.
Hvis den starter lidt underligt med brunligt udflåd, så kan det godt være sådan en minigraviditet.
Det er tit at kroppen skal øve sig lidt først før der endeligt er ordentligt bid.
Hvis der heller ikke sker noget ved næste mens, altså at du ikke får det, så bed lægen om en ordentlig undersøgelse og en blodprøve.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. november 2010

Krebsen88

TUSIND tak for de gode svar :-)

Kan godt lide den lille kommentar om at kroppen lige skal øve sig, hehe.. Tager tiden som den kommer, tror i fik givet mig lidt mere ro på en min læge gjorde :-)

Der er så mange ting der skal ses an når man har droppet p-pillerne, kroppen skal finde sig selv men jeg skal så sandelig også finde min krop igen :-)

Anmeld

11. november 2010

Mette 28

Min erfaring er at fra jeg har smidt mine p-piller til jeg får første mens kan der gå langtid, men den første næsten 6 mdr. og blev så gravid i andet forsøg og denne gang gik der 4 mdr. og blev igen gravid i andet forsøg.. Kroppen skal lige af med en masse hormoner så det er meget normalt at man kan gå i langtid uden den mens kommer...  Så hvis jeg var dig ville jeg være helt rolig og se tiden an om den ikke snart kommer, ved godt det er svært når man bare ønsker sig det barn, synes tiden med den første føles som flere år, men denne gang viste jeg de hormoner skulle væk først...

for at der snart sker noget

Anmeld

11. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

giv det lidt mere tid.
håber for dig at du er gravid.
Jeg  i hvertfald alt hvad jeg kan.
Men det kan desværre også være din krop der spiller dig et puds Det har jeg været udsat for maange gange )
Og jeg tror at der godt kan gå mere en 14 dage fra ÆL, det gjorde der i hvertfald hos mig. Da jeg fik taget blodprøver hos lægen for at teste om jeg havde ÆL. Så da den viste positiv, gik der 19 dage inden mens. SÅ det kan lade sig gøre. Hvorfor ved jeg ikke

Anmeld

11. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

nu er det ikke for at lægge låg på dit håb eller din glæde, men hvordan kan du vide med sikkerhed at du har haft æl? Altså den eneste måde du kan være sikker på det er jo ved at få taget blodprøver og blive scannet og det går jeg ikke ud fra at du har været igennem? Desværre kan diverse æl-tests sagtens give falske resultater og det sker ofte! mit råd til Jer er det samme som de andre siger. Tag det stille og roligt og hvis din mens ikke kommer til tiden næste gang (hvis du lader som om den her mens har været der til tiden som den plejer) så tag til lægen igen og bed om en GU. Der kan lægen med sikkerhed fortælle om du er gravid eller ej!

jeg håber for Jer at den er der!

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.