Jeg forbavses, undres og imponeres...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

390 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. november 2010

Ida.

Annika er begyndt at lære bogstaver!! Ja - bogstaver! Hun er altså kun 3 år. Men de er begyndt at lege bogstaver ind i morgensamlingen i børnehaven, som et led i et samarbejde med folkeskolen er Viborg Kommune begyndt med det der hedder "Hit med dyrene" (mener jeg), som altså bare er en skidegod måde at lege bogstaverne ind i hverdagen på. Det er en helt historiefortælling, hvor der bag hvert bogstav gemmer sig et dyr, der har en rolle - under A er Anton Abe og så fremdeles.

Først var det mig lidt imod, at de allerede sådan begynder at lege skole med de allermindste børnehavebørn. Men jeg har måttet ændre mening. Det er udelukkende en lille del af deres morgensamling - dvs. de bruger vel 15 minutter på det om dagen, samtidig så laver de rim og remser hvilket jo giver en sprogforståelse på en sjov måde. Oveni kan jeg bare SE, hvordan Annika suger til sig - hun synes ganske enkelt, at det der med bogstaver er helt vildt sjovt.Vi på ingen måde pacer hende - hverken herhjemme eller i børnehaven - men hun kan nu allerede sige alfabetet frem til P (det er altså 16 bogstaver!!) og kan kende bogstaverne: A, P, I, L, M og V - og i weekenden skrev hun selv sine første bogstav: et A og et P (" Jeg skriver Pelle på" sagde hun, og lave en firkant og i venstre hjørne tilføjede hun en lodret streg nedad...lige så tydeligt et P!)...

Så må man godt være stolt, ik'?!! det er jeg i hvert fald!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

Jules

Kan godt forstå du er stolt... Hun er da os bare super dygtig altså 

Anmeld

11. november 2010

TbCp

Det er altså godt nok imponerende!!!!

Kan selv huske at jeg var hurtig med det, men havde så også en søster der er 7 år ældre og som gik i skole, så vi legede tit skole

Men 3 år!!! Det er jo vildt og skide flot!

Anmeld

11. november 2010

Ida.

TbCp skriver:

Det er altså godt nok imponerende!!!!

Kan selv huske at jeg var hurtig med det, men havde så også en søster der er 7 år ældre og som gik i skole, så vi legede tit skole

Men 3 år!!! Det er jo vildt og skide flot!

Jeg er også vildt overrasket - og som du imponeret!! Idag skrev hun et fuldstændig perfekt A...se selv:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. november 2010

TbCp

idamaria83 skriver:

Jeg er også vildt overrasket - og som du imponeret!! Idag skrev hun et fuldstændig perfekt A...se selv:

Hvor er hun god!!!

Anmeld

12. november 2010

lion

Pral alt det du vil. Hun er da bare super dygtig, jeg synes det de gør er en super god ide, så lærer de noget selvom de leger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.