Arghhh jeg tror jeg har gjort noget dumt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.140 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. november 2010

noah3006

Jeg har på det sidste haft ondt ved iskiasnerven og ved skambenene, og her på det sidste er det blevet værre. Vil sige at jeg skal sidde ned hver gang jeg skal tage sko på, og det altså ikke lige det letteste at komme op igen.. Og når jeg går er jeg begyndt at vrælte som en dum and (ja undskyld men har bare  været den her hystade der bare IKKE ville komme til at gå sådan når man er gravid fordi det ser jo så skørt ud) Men det gør jeg så nu fordi det jo gør ondt når jeg skal bevæge mig.

Igår var jeg så over grænsen og da jeg havde betalt så jeg på indkøbslisten det var de forkerte Ice tea jeg havde taget så jeg skulle ned og bytte, så dum som jeg er går jeg uden vogn ned og henter 2 kasser af dem jeg skal havde rigtig, men undervejs op til kassen er der noget der går galt... jeg får så ondt i skkambenene at jeg næsten ikke kan gå og nu idag har jeg det selvfølgelig ikke bedre.... kan man virkelig komme til at gøre noget bare ved at løfte på flere kg end de 10 jeg har hørt man må løfte????

Min læge tager det simpelthen så stille og roligt når jeg siger jeg har ondt.. overvejer virkelig at skifte... går jo ikke til ham for sjov. Og føler ikke han lytter til mig at jeg faktisk har ondt og egentlig gerne ville havde noget hjælp til at gøre det bedre istedet for at forværre situationen..

Nogen der har det på samme måde? Og hvad gør i for at smerten aftager?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

bette

hmm jeg syne da det lyder som bækkenløsning. 

og hvis du har det, så bør du ikke løfte rundt på noget som helst.. 

hold dig i ro :)

Anmeld

11. november 2010

quar20

Jeg har fået til fys 1 gang om ugen også graviditets massage 1 gang om ugen..

Men det lyder som en bækkenløsning men din nerve kan også være så "betændt" af smerte at det går ned i dine ben og op i ryggen og nakken...

Syntes du sku fise til en fys.. Ring til lægen og be om en henvisning til en fys og få tid hurtigst muligt..!! Det kan være de kan nå at få den ordnet hurtigere end du aner..!!

Anmeld

11. november 2010

SussieThyssen

noah3006 skriver:

Jeg har på det sidste haft ondt ved iskiasnerven og ved skambenene, og her på det sidste er det blevet værre. Vil sige at jeg skal sidde ned hver gang jeg skal tage sko på, og det altså ikke lige det letteste at komme op igen.. Og når jeg går er jeg begyndt at vrælte som en dum and (ja undskyld men har bare  været den her hystade der bare IKKE ville komme til at gå sådan når man er gravid fordi det ser jo så skørt ud) Men det gør jeg så nu fordi det jo gør ondt når jeg skal bevæge mig.

Igår var jeg så over grænsen og da jeg havde betalt så jeg på indkøbslisten det var de forkerte Ice tea jeg havde taget så jeg skulle ned og bytte, så dum som jeg er går jeg uden vogn ned og henter 2 kasser af dem jeg skal havde rigtig, men undervejs op til kassen er der noget der går galt... jeg får så ondt i skkambenene at jeg næsten ikke kan gå og nu idag har jeg det selvfølgelig ikke bedre.... kan man virkelig komme til at gøre noget bare ved at løfte på flere kg end de 10 jeg har hørt man må løfte????

Min læge tager det simpelthen så stille og roligt når jeg siger jeg har ondt.. overvejer virkelig at skifte... går jo ikke til ham for sjov. Og føler ikke han lytter til mig at jeg faktisk har ondt og egentlig gerne ville havde noget hjælp til at gøre det bedre istedet for at forværre situationen..

*Trøste*
Du har fået dig en god gang bækkenløsning, og det kan man ikke rigtigt gøre noget ved, andet end at tage den meget med ro og lade være med at gøre de ting, der gør ondt.
Snak med din læge om at komme til en fys og få nogle øvelser af fyssen til afspænding.
Det hjælper også meget at lægge sig ned på siden med en pude mellem benene og hvile flere gange dagligt, og så skal du huske at alt skal laves med samlede ben.
Jo mindre du spænder bækkenet fra hianden, jo mindre bliver dine gener.
Det hjælper også rigtigt meget at gå i svømmehallen og benytte sig af varmtvandsbassinet, så man får varmet alle musklerne godt igennem og afspændt i vandet.

Derudover kan man i Matas købe nogle vente-trusser som støtter godt om bækkenet. De indehilder elastik ned om hofterne, sådan at man føler, der bliver lidt mere hold på bækkenet.
Det hjælper også rigtigt meget at købe sig nogle overtrækstrusser af uld, hvor benene er halvlange, og selvom det ikke er særligt sexet, så hjælper varmen omkring lår og bækken utroligt meget.
Femilet laver nogle, som fås i sorte og er meget pæne i tyndt og lækker uld.
Hvis du bruger bilen meget, så køb eller lån et dreje-sæde, sådan at du ikke skal sprede benene når du skal stige ud. Det er sådan en lille rund plade man lægger på selve bilsædet, som kan dreje.

Og ellers så må du vralte videre.
Hvis du passer godt på dit bækken nu, så er chancen for gener senere i livet ikke så stor, og det fortager sig mirakuløst de første uger efter fødslen.
Du skal dog være obs på at du frem over skal holde godt øje med din bækkenbund og sørge for at holde muskulaturen godt trænet, også med knibeøvelser, så du ikke senere i livet får fx gener med at holde på vandet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. november 2010

noah3006

Tusind tak for svar alle sammen. Jeg håber bare ikke det er bækkenløsning, men jeg vil da lytte til jeres forskellige råd... og ringer mandag morgen med det sammen til min læge igen og siger at nu må han altså tage og lytte til mig. Håber på det bedste.. gider virkelig ikke døje med smerter eller for den sags skyld gøre det værre end det er.

Knus

Anmeld

14. november 2010

Julia

Hejsa

jeg døjede også en del med iskias-smerter her under 2. graviditet. Min læge mente der også var tale om begyndende bækkenløsning.

På nogle fødesteder tilbydes der akupunkturbehandlinger under graviditeten mod bl.a. bækken- og iskiassmerter, kvalme, væskeophobninger osv. - så efter eget ønske blev jeg henvist til akupunturbehandling, for at se om det kunne tage generne. Jeg nåede at få ialt 4 behandlinger og det hjalp meget på det. Så akupuntur kunne måske også hjælpe dig :-)

Held og lykke med det

Anmeld

14. november 2010

Isabella_mor

noah3006 skriver:

jeg har det akkurart på samme måde og det gælder bare om at lytte til din krop og gøre hvad du kan klare fordi at smerten er ikke sjov... din læge kan henvise dig til en fys, men det koster alligevel lidt du selv skal betale så jeg vil foreslå dig at tage en slapper med at løfte tunge ting og så må du få nogen til at løfte for dig... 

jeg vralter også som en dum and og det gør skide pisse fucking ondt i skambenet dag ud dag ind. har også lidt problemer med det jeg tror der er en iscias (staves?) nerve der sidder i klemme i den ene røvballe, og jeg kan med bækkensmerten (ikke bækkenløsning så er det alle 3 led) ikke selv tage sko på og skal bruge sådan en skopind til at tage mine kondisko på (brug sådan en, det er en fantastisk opfindelse) 

jeg har været sygemeldt fra arb siden jeg var 16 uger henne tror jeg. måske før... fordi at jeg kunne mærke at min krop slet ikke kunne holde til det hårde fysiske job uden at jeg ville gå hen og blive degraderet fra min stilling (og det man man ikke når man er gravid ) så lyt til din krop... DET ER VIRKELIG VIGTIGT... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.